Citat:
Ursprungligen postat av
CattasBubbla
De tömmer en gång i månaden och det är sopsortering som gäller i Boden.
Jag har tittat på tömningsdagarna här
http://www.boden.se/bodens-kommun/tekniskforvaltning_avfalliboden_avfallshamtningtur listaiboden_avfallshamtningvilla2013normalinterval ler#h2 och vad jag förstår så finns det något som kallas normalintervall villa samt förlängt intervall villa. Hur som helst så ser jag att:
Norra Svartbyn har tömning av Matavfall torsdagar v.18,
20, 22 om vi håller oss till aktuell tidsperiod. Således bör matavfallet hämtats den
16/5.
Tömning av brännbart avfall sker torsdagar
v.20, 24. Således bör även den soptunnan tömts den
16/5.
Grovsopor töms regelbundet men endast på beställning.
JJ är på tjänsteresa 13-17/5 M-F, således töms soptunnan den torsdag som han är bortrest.
Den 23:e tömmer JJ soptunnan då han såg att den var överfull och kör avfallet till tippen.
KJ bor i sommarstugan 14-16/5.
DJ flyttar ut till stugan kring den 20:e
Hur sjuttsingen kunde soptunnan vara överfull den 23:e, det stämmer inte tycker jag.
Ställer mig också frågande till vittnesmålet om att personer har setts i/vid stugan den 4-5/5. JJ säger (FUP.1139) att:
Om det kommit ljud eller röster från stugan den 4-5 maj så är det säkert Da*iel med kamrater som varit där. Nu kommer Jo*ny ihåg att Da*iel berättat för honom innan Mallorca resan att han och några klasskamrater hade för avsikt att bada bastu helgen 4-5 maj i stugan.
Varför blev det inget bastubad?
EDIT;Jag reserverar mig för att jag har tolkat tömningstiderna fel, kanske bra om någon dubbelkollar så att det jag säger inte tas för en absolut sanning.