2013-12-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Beror väl helt på vilken situation man befinner sig i när man slår numret? För att ta ett fantasifullt exempel : Ligger man bunden och precis kan komma åt knapparna med fingrarna och gör det som en sista utväg så kanske man inte kan höra om man fått svar eller inte utan man bara skriker. Då kanske man inte kan ringa upp igen eftersom KJ hade tagit bort telefonen då. Det som talar emot det är att jag har för mig hon SMS:ar efteråt. Men visst, KJ kan ha skickat dessa SMS som kom efteråt också i hopp om att lura MB att det är hon som skickat så att han inte ska bli misstänksam. Kan tänka mig att man är rätt paranoid i det där läget.

Själv tror jag dock att hon bara kört ett av sina dramatiska utspel och liksom hotat KJ med att hon ska ringa om han säger någonting speciellt igen eller kanske till och med gör oskyldiga närmanden. Och därför har hon medvetet lagt till stjärnan. Och kanske hållt upp telefonen lite så där demonstrativt. Det har varit min teori sen jag läste om det här med 112.

Hon har hotat honom med det av någon anledning som säkert inte varit så allvarligt just då. Men det har mynnat ut i ett bråk som antingen har gjort att hon blivit mördad därinne i lägenheten eller ute någonstans om han sen lyckats övertala henne att han ska skjutsa henne hem.

Tror du snuddar nära ett sannolikt scenario men det som lite talar emot är vittnens iakttagelse (skriken) ca 21-tiden fast de kan även varit från TV'n som trådmedlemmar kunnat påvisa den möjligheten med (tror det var TV6) film sekvens.

Knäckfrågan är ju hur hon lämnat lägenheten, vågrätt eller lodrätt och när i tid.
Citera
2013-12-29, 15:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Intressant resonemang. Dock tror jag mer på slumpen, än att MB har något med detta att göra. Verkar inte rimligt helt enkelt

Jag tror inte ett dyft på slumpen i det här fallet. Och paret MB/AN:s inblandning i det här, i något avseende, verkar väldigt, väldigt rimligt.
Citera
2013-12-29, 16:14
Moderator
OYs avatar
Under helgen fick polisen ta del av nya uppgifter om sommarstugan. Den kväll då Vatchareeya Bangsuan försvann, 4 maj, var det aktiviteter i stugan, enligt ett vittne. Vittnet har uppgett till polisen att cirka fem personer, varav en kvinna, befann sig på platsen.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/ny-bevisning-mot-22-aringen-7708520.aspx

Om det inte var KJ och DJ, vem var det då som hade öppnat stugan för aktiviteter?

Pappan säger i förhör att KJ inte har tillgång till nycklarna, men DJ säger att KJ vet var nyckeln finns ute vid stugan. Någon mer än jag som tycker att det osar förbannat mycket katt om det här?

Berättelsen om KJ öldrickande den där kvällen är märklig, men det tycker jag också att DJ ölkonsumtion var. Fem öl totalt under kväll och natt, de tre första under cirka en timme, mellan det att DJ med kompis anländer till föräldrahemmet tills det att KJ dyker upp. Resterande två öl dricks mellan ca:23 och 05.

DJ påminner KJ om att berätta för polisen att KJ har varit i föräldrahemmet. KJ berättar för polisen att han varit där i cirka en timme, medans DJ berättar att KJ var där en kort stund, nu snackar vi minuter om vi utgår ifrån vad DJ säger i förhör.

KJ säger att han var full, hade druckit fem öl på en timme, men DJ säger att KJ varken luktade alkohol eller verkade berusad.

DJ säger att KJ omöjligt kan ha klarat av mord och styckning, om det är sant, då betyder det i praktiken att KJ har haft hjälp av någon.

Det här känns som en efterhandskonstruktion, skulle inte förvåna mig om KJ med VB hämtade upp brodern med kompis och därefter körde till sommarstugan. Om det stämmer som JJ säger, att KJ inte har tillgång till nyckeln till sommarstugan så behövde KJ DJ:s hjälp med att öppna stugan, kanske fanns nyckeln i föräldrahemmet och det var skälet till att köra inom och hämta den, samtidigt övertalas DJ och kompis att följa med?

Långsökt kanske, men jag kan inte riktigt släppa det här med besöket i föräldrahemmet, verkar väldigt konstruerat.

EDIT;Vittnet, som inte kan säga om kvinnan var den mördade 20-åringen, hävdar att
bilar körde fram och tillbaka ända till 02.30-tiden. Det var högljutt och eldades intill
stugan.

Senast redigerad av OY 2013-12-29 kl. 16:20.
Citera
2013-12-29, 16:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Intressant resonemang. Dock tror jag mer på slumpen, än att MB har något med detta att göra. Verkar inte rimligt helt enkelt

Vad grundar du "orimligheten" på ?
Citera
2013-12-29, 17:12
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Förmodar att det föreligger en omständighet som talar mot att hans klient skulle vara skyldig till styckmordet på VB, i vart fall inte ensam skyldig. Däremot tror jag inte att Forssberg förutsätter att det han har att komma med omedelbart försätter KJ på fri fot, dock att han vill få detta prövat i hovrätten. Han måste ju själv tro på det han har, annars har jag svårt att förstå hur adv. Forssberg resonerar. Men exakt vad Forssberg ruvar på är omöjligt att sia om, finns ju ingen anledning för mig att skjuta från höften rakt ut i mörkret och gissa om det.
Varför inte det då?
Vad stoppar dig från att skjuta rätt ut i mörkret den här gången?
Du skjuter ju för fan vilt omkring dig annars så det ska väl inte behöva möta några
oöverkomliga hinder nu heller tycker man.
Bara skjut på du. Akta bara så inte får träff på verkligheten men det ska väl
knappast behöva hända i ditt speciella fall, anar jag.
Citera
2013-12-29, 17:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
EDIT;Vittnet, som inte kan säga om kvinnan var den mördade 20-åringen, hävdar att
bilar körde fram och tillbaka ända till 02.30-tiden. Det var högljutt och eldades intill
stugan.

Vad var det man brände ? Vatchareeyas kläder, skor och andra tillhörigheter ? Mobil ?

Edit: Har kvinnan i sammanhanget identifierats ? Kan det ha varit AN ?
Citera
2013-12-29, 19:00
Medlem
Citat:
Vad var det man brände ? Vatchareeyas kläder, skor och andra tillhörigheter ? Mobil ?

Edit: Har kvinnan i sammanhanget identifierats ? Kan det ha varit AN ?
Ja men exakt, AN brukar Alltid hänga på lillkillarnas fester? Eller hur
Citera
2013-12-29, 19:08
Medlem
Citat:
I ett sådant scenario är bärhjälpen en intressant person, varför har polisen inte kunnat få tag på den personen, det är iaf inte känt att polisen har grävt i detta?
Om liket bars ut ur lägenheten istoppad i en säng så är det lämpligt att ha ett släp, flak- eller skåpbil. Lär vara jobbigt att trycka in en säng i Hyundaien. Koppla detta till att pappan och KJ fick bråttom att laga ett släp strax innan han greps. Något att spinna vidare på?
Citera
2013-12-29, 19:24
Medlem
Citat:
Under helgen fick polisen ta del av nya uppgifter om sommarstugan. Den kväll då Vatchareeya Bangsuan försvann, 4 maj, var det aktiviteter i stugan, enligt ett vittne. Vittnet har uppgett till polisen att cirka fem personer, varav en kvinna, befann sig på platsen.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/ny-bevisning-mot-22-aringen-7708520.aspx

Om det inte var KJ och DJ, vem var det då som hade öppnat stugan för aktiviteter?

Pappan säger i förhör att KJ inte har tillgång till nycklarna, men DJ säger att KJ vet var nyckeln finns ute vid stugan. Någon mer än jag som tycker att det osar förbannat mycket katt om det här?

Berättelsen om KJ öldrickande den där kvällen är märklig, men det tycker jag också att DJ ölkonsumtion var. Fem öl totalt under kväll och natt, de tre första under cirka en timme, mellan det att DJ med kompis anländer till föräldrahemmet tills det att KJ dyker upp. Resterande två öl dricks mellan ca:23 och 05.

DJ påminner KJ om att berätta för polisen att KJ har varit i föräldrahemmet. KJ berättar för polisen att han varit där i cirka en timme, medans DJ berättar att KJ var där en kort stund, nu snackar vi minuter om vi utgår ifrån vad DJ säger i förhör.

KJ säger att han var full, hade druckit fem öl på en timme, men DJ säger att KJ varken luktade alkohol eller verkade berusad.

DJ säger att KJ omöjligt kan ha klarat av mord och styckning, om det är sant, då betyder det i praktiken att KJ har haft hjälp av någon.

Det här känns som en efterhandskonstruktion, skulle inte förvåna mig om KJ med VB hämtade upp brodern med kompis och därefter körde till sommarstugan. Om det stämmer som JJ säger, att KJ inte har tillgång till nyckeln till sommarstugan så behövde KJ DJ:s hjälp med att öppna stugan, kanske fanns nyckeln i föräldrahemmet och det var skälet till att köra inom och hämta den, samtidigt övertalas DJ och kompis att följa med?

Långsökt kanske, men jag kan inte riktigt släppa det här med besöket i föräldrahemmet, verkar väldigt konstruerat.

stugan.

KJ uppger i FUP:en att anledningen till besöket i föräldrarhemmet var "att kolla att DJ" inte rev stället. Hälften kanske var sant dvs att han ville försäkra sig om att DJ inte var i stugan.

DJ var den som sommartid disponerade stugan och DJ ville absolut inte ha KJ där då han skitade ner så mycket. Har för mig att DJ uppgivit att KJ visste var nyckeln fanns (brunnen?).

När media började uppvakta KJ "flydde" han till stugan. Han fick tillåtelse att bo där ett par dagar givet att hans mamma städade ut efter honom. Tror DJ var ganska så bestämd på att KJ inte fick vistas där på egen hand.

Lite motsägelsefullt dock att DJ inte sov med stugnyckeln under huvudkudden.

Dom kanske drog alla iväg till stugan? Inkl VB?

Den enda som säger att VB nekade skjuts är KJ.
Citera
2013-12-29, 19:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Om liket bars ut ur lägenheten istoppad i en säng så är det lämpligt att ha ett släp, flak- eller skåpbil. Lär vara jobbigt att trycka in en säng i Hyundaien. Koppla detta till att pappan och KJ fick bråttom att laga ett släp strax innan han greps. Något att spinna vidare på?

En liten detalj, pappan säger att han såg att soptunnan var full, han tömde den och for till tippen med det. Hur ofta och när har de tömning, går det att kolla? För det första hade två personer varit bortresta, endast DJ hemma, sedan var de tre personer några dagar, kan soptunnan verkligen ha varit full, JJ var även på en tjänsteresa en vecka. Luktar sopor om det här tycker jag.

EDIT;Minns inte vilken dag, men pappan säger att han åkte till jobbet, men tog tjänstledigt och återvände hem för att vara med KJ, var det den dagen de mekade med släpet?
Senast redigerad av OY 2013-12-29 kl. 19:39.
Citera
2013-12-29, 20:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ja men exakt, AN brukar Alltid hänga på lillkillarnas fester? Eller hur

Kanske inte VARJE gång, men kanske just DEN HÄR gången, av en speciell anledning - om det gällde att bränna Vatchareeyas kläder och tillhörigheter. Upprepar: Har kvinnan på "festen" identifierats ?

Edit: AN kan väl ha tillhört "städpatrullen" om mordet och styckningen ägt rum inomhus någonstans.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-29 kl. 20:17.
Citera
2013-12-29, 20:19
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Jag tror inte ett dyft på slumpen i det här fallet. Och paret MB/AN:s inblandning i det här, i något avseende, verkar väldigt, väldigt rimligt.
Men om nu de skulle ha något finger med i detta, varför då välja en partner in crime som är mentalt som en tolvåring? En person som de inte har en aning om han har nerver att hålla käft i förhör? DET är orimligt när det handlar om ett brott som kan ge livstid.
Citat:
En liten detalj, pappan säger att han såg att soptunnan var full, han tömde den och for till tippen med det. Hur ofta och när har de tömning, går det att kolla? För det första hade två personer varit bortresta, endast DJ hemma, sedan var de tre personer några dagar, kan soptunnan verkligen ha varit full, JJ var även på en tjänsteresa en vecka. Luktar sopor om det här tycker jag.

EDIT;Minns inte vilken dag, men pappan säger att han åkte till jobbet, men tog tjänstledigt och återvände hem för att vara med KJ, var det den dagen de mekade med släpet?
De tömmer en gång i månaden och det är sopsortering som gäller i Boden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in