2013-12-28, 23:02
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Är det någon slags måttstock för ordinariesortimentet eller?

Lite så ser jag det.
Jag kan mycket väl ha fel men dom har ett klent ölutbud.
Tror inte dom har något som inte är i ordinariesortimentet.
Ölutbudet har dock blivit lite bättre på senare tid.
Citera
2013-12-28, 23:15
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Hur är det med Trooper, den skulle ju in i ordinariesortimentet på grund av att den sålde så bra. Är den där nu eller kommer den? Kommer det i så fall att påverka priset?
Som sagt så är det OK öl, men ca fem spänn för dyr.
Enligt bolagets sida så finns den nu i 396 butiker i landet, så man får väl anta att den är i ordinarie sortimentet nu.
Citera
2013-12-28, 23:27
Medlem
KickAss-1337s avatar
Testar Mowhawks barley wine i detta nu. Har en trevlig smak av fruktkarameller och amerikansk humle samt en del sötma. Dock faller den lite på kroppen, behövs lite mer av den varan för att nå upp till riktig kvalitéts BW. Ganska billig dock, för 29:90 kan jag verkligen rekommendera den
Citera
2013-12-29, 02:25
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Trevlig lista! Baserat på det fetade så kan jag även rekommendera Oppigårds Thurbo Stout.
Testade denna idag för första gången och håller med om att den är god.

I övrigt får jag väl som många andra slå ett slag för Pistonhead Flat Tire som kanske är bolagets prisvärdaste öl. Förstår inte hur folk kan köpa så mycket annat skit i samma prisklass som smakar betydligt sämre.
Citera
2013-12-29, 10:33
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
I övrigt får jag väl som många andra slå ett slag för Pistonhead Flat Tire som kanske är bolagets prisvärdaste öl. Förstår inte hur folk kan köpa så mycket annat skit i samma prisklass som smakar betydligt sämre.

Amen! Kommer bli en stapelvara
Citera
2013-12-29, 10:37
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337

Den kommer nog inte att konkurrera ut Sofiero som förblir den mest prisvärda öl som någonsin har sålts på systemet.
Citera
2013-12-29, 11:07
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
med tanke på hur många andra piston-produkter som passerat så tror jag tyvärr inte detta.
Citera
2013-12-29, 12:37
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Den kommer nog inte att konkurrera ut Sofiero som förblir den mest prisvärda öl som någonsin har sålts på systemet.

Sofiero prisvärd?
Hur tänkte du nu?
Citera
2013-12-29, 13:05
Medlem
zepofans avatar
Citat:
"Lågt pris" är inte detsamma som "prisvärd".
Citera
2013-12-29, 13:15
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Sofiero prisvärd?
Hur tänkte du nu?

Den kostar bara 10 kr och smackar inte alls så dåligt... Tror att många skulle kunna dricka det tillsammans med bättre lageröl utan att märka att det handlar om det billigaste skit man kan få tag på.

Man får ju vad man betalar för... Dock så finns det ju en hel del andra billiga öl som det inte ens går att svälja... Pripps blå på burk eller 5.2an är ju bra exempel på öl som smackar spyor...
Citera
2013-12-29, 19:10
Medlem
Citat:
Den kostar bara 10 kr och smackar inte alls så dåligt... Tror att många skulle kunna dricka det tillsammans med bättre lageröl utan att märka att det handlar om det billigaste skit man kan få tag på.

Man får ju vad man betalar för... Dock så finns det ju en hel del andra billiga öl som det inte ens går att svälja... Pripps blå på burk eller 5.2an är ju bra exempel på öl som smackar spyor...

Om du tror detta har du aldrig druckit "bättre lageröl"

Sen handlar det ju inte om att det inte ska smaka dåligt, det handlar om att SKA smaka bra, annars är det ju ingen idé att dricka det, såvida man inte bara är ute efter en fylla och inte har råd till bättre, det kallar jag alkisvarning.
Citera
2013-12-29, 20:04
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Om du tror detta har du aldrig druckit "bättre lageröl"

Sen handlar det ju inte om att det inte ska smaka dåligt, det handlar om att SKA smaka bra, annars är det ju ingen idé att dricka det, såvida man inte bara är ute efter en fylla och inte har råd till bättre, det kallar jag alkisvarning.

Visst har jag druckit "bättre lageröl" och då menar jag inte endast standard grejer som Staropramen, Estrella, Carlsberg Hof eller Stella Artois osv osv... Dessutom tenderar det finnare lagerölet att smacka väldigt neutralt med få undantag (som Bitburger, Kaltenberg eller Jever osv...). Det jag säger är att det alltid finns undantag och Sofiero är ett sådan

Precis- alkisvarning handlar inte om vad du dricker utan hur mycket du dricker. Känner en hel del människor som gömmer sin alkoholism bakom vackra kulisser och kallar sig för finsmakare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in