2013-11-09, 18:37
Medlem
bernters avatar
Förmodligen är det början till slutet vi ser på fotbollssagan svennis. Kramar nu ur det sista med skvallerboken om sig själv. Han valde att ta uppdrag långt från händelsernas centrum, säkert riktigt bra betalt, istället för att ta ett mellanlag i någon av europas stora ligor. Därmed är möjligheten nästan obefintlig att han ska bli någon att räkna med igen. Sen det där med Lagrell och landslaget när han försöker framställa det som att han fått frågan rakt ställd till sig om han vill ta över landslaget.
Han vill såklart framställa sig som att det inte är en fråga om lönen, men Lagrell kan såklart tvärtemot vad svennis säger inte erbjuda några fantasilöner för uppdraget, därför har han heller aldrig erbjudit honom jobbet. Svennis står väl ändå inte och faller med de 100 miljonerna som han säger sig blivit blåst på, bara åren han tränade England måste givit mer netto än de pengarna.
Citera
2013-11-10, 00:05
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Förmodligen är det början till slutet vi ser på fotbollssagan svennis. Kramar nu ur det sista med skvallerboken om sig själv. Han valde att ta uppdrag långt från händelsernas centrum, säkert riktigt bra betalt, istället för att ta ett mellanlag i någon av europas stora ligor. Därmed är möjligheten nästan obefintlig att han ska bli någon att räkna med igen. Sen det där med Lagrell och landslaget när han försöker framställa det som att han fått frågan rakt ställd till sig om han vill ta över landslaget.
Han vill såklart framställa sig som att det inte är en fråga om lönen, men Lagrell kan såklart tvärtemot vad svennis säger inte erbjuda några fantasilöner för uppdraget, därför har han heller aldrig erbjudit honom jobbet. Svennis står väl ändå inte och faller med de 100 miljonerna som han säger sig blivit blåst på, bara åren han tränade England måste givit mer netto än de pengarna.

Varken Du, jag eller särdeles många andra vet om Svennis faktiskt fått frågan eller ej. Vad däremot alla vet, är att Lagrell är en jävla översittare och skulle kunna ljuga om det mesta.

Däremot är det så, att när frågan ställdes - om den nu ställdes - så stod han redan under kontrakt; dels hade SvFF fått betala en okänd summa för att lösa det och dels skulle han varit villig att bryta sitt kontrakt.

Anledningen till att han ville vara kvar i England, var för att vara i närheten av Lina.
Citera
2013-11-19, 23:16
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Extremt lite flashbackskvaller om Svennis med tanke på allt rabalder? Han satt just i nyhetsmorgon och såg märkbart obekväm ut av att snacka om smaskigheterna ur nya boken. IKEA-möbel i sängen

Moderatorn har visst missat att slå ihop Svennis-trådarna förresten: https://www.flashback.org/t2190117
Han har trots allt bott utomlands mestadels sedan 80 talet så rätt naturligt att det är lite tunt med skvaller.
Citera
2013-11-20, 10:27
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Han har trots allt bott utomlands mestadels sedan 80 talet så rätt naturligt att det är lite tunt med skvaller.

Det har ju inte hindrat alla 30-40-sidorstrådar om utländska kändisar. Eller svenskar som Helena Seger, Yngwie Malmsteen osv osv...
Citera
2013-11-20, 10:49
Medlem
padrons avatar
Nu kanske inte Robert Laul är någon jag litar på till 100% men han lägger i alla fall ut följande samtal han hade med Stefan Lövgren, författare till Svennis biografi. Och det verkar som att Svennis fått erbjudandet två gånger, 1997 och 2009. I alla fall verkar Svennis tolka det så.

Citat:
– Svennis var skitsur på Lagrell. Det var det första han sa till mig. Vi åt middag i Bangkok och jag frågade: ”Vad fan har du inte tagit svenska landslaget för?”.

Då berättade han om diskussionerna med Lagrell. Att de hade bestämt att inte ge några kommentarer, sedan gjorde Lagrell det ändå. Jag tycker att Lagrell säger emot sig själv. Han säger att Svennis aldrig fick erbjudandet för att de inte hade börjat diskutera ekonomin ännu. Men då fanns det ju ett erbjudande, eller hur?
Lagrell säger väl så för att han vill skydda Erik Hamrén, för att Hamrén inte ska känna sig som andravalet?
– Absolut, det var det som var grejen. Svennis sa ju till Lagrell att ”Jag är jättehedrad men jag tackar nej, jag skulle gärna vilja men jag kan inte, jag har ett jobb här”. Då säger Lagrell ”Okej, kan vi hålla tyst om det här för att skydda Hamrén? Hamrén får ju inte framstå som ett andraval”.

– Sedan gick Lagrell ut och snackade ändå. Då får han skylla sig själv.
Men vad jag hörde i den här vevan var att det fanns en reservplan. Att Svennis skulle vara kvar i Notts County, Hasse Backe och Tord Grip skulle sköta det dagliga, sedan skulle Svennis flyga in till matcherna?
– Enligt Svennis gick Lagrell med på det. Enligt Svennis var det han själv som kände att det inte skulle funka i längden. Men kan inte ha två olika jobb. Det är vad han har berättat för mig.

http://bloggar.aftonbladet.se/laul/2013/11/sanningen-om-svennis-och-lagrells-konflikt/
Citera
2013-11-20, 11:23
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Nu kanske inte Robert Laul är någon jag litar på till 100% men han lägger i alla fall ut följande samtal han hade med Stefan Lövgren, författare till Svennis biografi. Och det verkar som att Svennis fått erbjudandet två gånger, 1997 och 2009. I alla fall verkar Svennis tolka det så.

http://bloggar.aftonbladet.se/laul/2013/11/sanningen-om-svennis-och-lagrells-konflikt/
Båda kan väl i och för sig ha rätt beroende på hur man definierar en förfrågan. Känns bara så osannolikt att Svennis skulle ta tränarjobbet för Landslaget och nöja sig med ett par miljoner om året, för något mycket mer än det skulle han såklart inte fått. Tränare för fotbollslandslaget är man inte något enstaka år, åtminstone 4-5 år har det historiskt sätt alltid varit. Svennis och "svältlön" i ett flertal år, knappast troligt.
Citera
2013-11-20, 16:32
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Båda kan väl i och för sig ha rätt beroende på hur man definierar en förfrågan. Känns bara så osannolikt att Svennis skulle ta tränarjobbet för Landslaget och nöja sig med ett par miljoner om året, för något mycket mer än det skulle han såklart inte fått. Tränare för fotbollslandslaget är man inte något enstaka år, åtminstone 4-5 år har det historiskt sätt alltid varit. Svennis och "svältlön" i ett flertal år, knappast troligt.

Nej, Svennis kommer aldrig att bli Sveriges landslagstränare. Dels är han för gammal och dels behöver han de pengar som SVFF inte kan eller ha lust att betala honom. Han får nog fortsätta harva i Kina eller andra asiatiska länder där det finns pengar att hämta.
Citera
2013-12-29, 14:58
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Sven-Göran Eriksson vädjar hela tiden om vår förståelse i sin självbiografi.

dn.se 23 december

Citat:
Han ger sken av uppriktighet, han prisar enkelheten, både i spelet och i det vardagliga livet. Det blir nästan lite påfrestande skenheligt.
Citat:
Det bästa i boken är de inblickar man får kring klubbägare, agenter, avtal, pengar – rävspel, fult spel, fiffel & båg.
Citera
2013-12-29, 18:01
Medlem
Han kanske förefaller försynt och litet naivt lågmäld men en sak skiner igenom i hans biografi och det var att han tog sin kompis fru/flickvän. Det visar att han inte går att lita på. Det är den bästa kompassen för det. Sedan kan han vara försynt i alla fall men det blir inte riktigt samma sak när man beaktar mussnattandet. Man gör inte vissa saker mot polare.
Citera
2013-12-30, 22:57
Medlem
Positivt överraskad.Rätt intressant bok,särskilt om agentfiffel,affärerna och pengar etc.Öppnare än jag trodde om vänsterprasslandet och kvinnorna,att han helt sonika umgicks med Nancy bakom ryggen på hennes man;hans vän.

På det hela en läsvärd bok om man gillar fotboll,gråzonen runt och en del snask,till skillnad från Zlatans tråkbok.
Citera
2014-01-04, 19:00
Medlem
Citat:
Här visar Svennis upp sin jättedyra herrgård

http://www.expressen.se/gt/har-visar-svennis-upp-sin-jattedyra-herrgard/

Citat:
Björkefors herrgård har varit till salu i över ett år.

Men med en prislapp på 40 miljoner kronor har den visat sig vara svårsåld.
Citat:
Desto bättre när det gäller försäljning, går det för Sven-Göran Erikssons memoarer. Boken har sålt över 80 000 exemplar bara i Sverige. Men i England går det trögare.
Citera
2014-01-04, 19:18
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain
Han kanske förefaller försynt och litet naivt lågmäld men en sak skiner igenom i hans biografi och det var att han tog sin kompis fru/flickvän. Det visar att han inte går att lita på. Det är den bästa kompassen för det. Sedan kan han vara försynt i alla fall men det blir inte riktigt samma sak när man beaktar mussnattandet. Man gör inte vissa saker mot polare.

Vad är det för trams? Att en tjej lämnar en kille för honom säger ju inte ett skvatt om huruvida han är att lita på i mer seriösa frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in