2014-09-11, 19:04
Medlem
Nu ska stjärnmäklaren och ex-porrstjärnan Fredrik Eklunds mäklarfirma, "Eklund Stockholm New York", sälja Svennis lyxiga 40 miljoners-kåk.

http://www.expressen.se/gt/fredrik-eklund-saljer-svennis-herrgard/
Citera
2014-10-10, 15:35
Medlem
Jag hoppas att vi en dag får se Svennis som förbundskapten för svenska fotbollslandslaget. Det har varit min dröm i många år, och kanske går den snart i uppfyllelse. Go for it, Sven-Goran!
Citera
2014-10-10, 20:24
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornsaft
Jag hoppas att vi en dag får se Svennis som förbundskapten för svenska fotbollslandslaget. Det har varit min dröm i många år, och kanske går den snart i uppfyllelse. Go for it, Sven-Goran!

Håller med dig. Men Svenska Fotbollsförbundet premierar dåliga resultat genom att ge ett nytt kontrakt till Hamrén.
Citera
2014-10-11, 00:34
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornsaft

Nej Kornsaft, det går nog inte. Visserligen är han väldigt duktig, men han är för gammal.
Ska det satsas på en ny förbundskapten så måste man se långsiktigt, 8-10 år, och då faller Svennis bort på grund av ålder. Tyvärr.

Men fan vet om inte Henke eller Zlatan är sugna. Faktiskt!
Citera
2014-10-15, 12:39
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
Positivt överraskad.Rätt intressant bok,särskilt om agentfiffel,affärerna och pengar etc.Öppnare än jag trodde om vänsterprasslandet och kvinnorna,att han helt sonika umgicks med Nancy bakom ryggen på hennes man;hans vän.

På det hela en läsvärd bok om man gillar fotboll,gråzonen runt och en del snask,till skillnad från Zlatans tråkbok.

Till skillnad mot många andra i branschen så har Svennis alltid varit öppen med sina misstag både när det gäller pengar, kontrakt, allmänt fiffel och kvinnor. Ärligt talat tillhör inte Svennis dom allra skarpaste knivarna i lådan vilket också medfört att han blivit lurad på pengar.

Han har också (eller hade tidigare) en rätt kostnadskrävande livsstil och han brände mycket pengar, nästan i samma takt som dom flöt in.

Min far och Svennis är ungefär lika gamla och har känt varandra i många år. Det var Svennis som introducerade mig för italiensk fotboll i mitten på 80-talet och gjorde mig till den yngste svenske medlemmen någonsin i AC Roma. Svennis bjöd mig och min far på boende på ett flott lyxhotell i Rom i 4 nätter, dyra restaurangbesök, matchinträde och plats på VIP-läktaren samt flera träffar med alla spelarna i AC Roma. En fantastisk upplevelse för mig som 9-åring!

Nej, någon svensk förbundskapten blir han aldrig.
Citera
2014-11-10, 15:36
Medlem
Sven-Göran Eriksson lämnar Guangzhou i Kina.

Enligt kinesiska uppgifter är han på väg att bli tränare för Tobias Hysén.
Citera
2014-11-10, 16:19
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serben666
Sven-Göran Eriksson lämnar Guangzhou i Kina.

Enligt kinesiska uppgifter är han på väg att bli tränare för Tobias Hysén.

..skulle inte Tobias flytta hem igen?
Citera
2015-11-11, 18:37
Medlem
Befinner sig i en tvist med skatteverket i Karlstad rörande gåvor i flermiljonersklassen.

Citat:
Bakgrunden är att Eriksson, 67, skänkt drygt 500 000 kronor till sin bror årligen sedan 2008, ett belopp som nu uppgår till runt fyra miljoner kronor.

Brodern har varit nolltaxerare under den här perioden.

Citat:
Skatteverket hävdar att den taxeringen är felaktig medan ”Svennis” krävs på sociala avgifter. Det beslutet har nu ”Svennis” via sin advokat överklagat.

här är artikeln från svt.

Förhandlingen i Förvaltningsrätten ägde rum i förrgår. Hur gick det?
Citera
2015-11-11, 18:45
Medlem
Citat:
Om förvaltningsrätten finner att pengarna från Svennis till brodern ska anses som lön, blir det en kostsam historia för bröderna Eriksson.

Svennis får betala drygt 2,3 miljoner kronor i arbetsgivaravgifter och skattetillägg och brodern minst 2,5 miljoner kronor i skatt.

– Det jag ser är att Skatteverket flyttar fram sina positioner in i familjen och försöker beskatta familjära transaktioner och gåvor som man ger. Det vore helt horribelt om det skulle ske. Det vore det enda land i världen som hade något liknade, säger Anders Runebjer, advokat.

här är artikeln

Jag har svårt att se att skatteverket resonerar galet.
Citera
2015-11-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undici
här är artikeln

Gåvor ska inte beskattas. Vill Svennis skänka pengar till sina släktingar så ska han kunna göra det utan att betala skatt.
Citera
2015-11-12, 17:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undici
här är artikeln

Skatteverket resonerar helt galet.
Gåvoskatten är borttagen i Sverige. Den togs bort samtidigt som arvsskatten togs bort.
Har inte brodern utfört något jobb så är skatteverket helt ute och cyklar.
Citera
2015-11-14, 07:02
Medlem
Snubben har ju fått typ 50-60 000/månad och snubben har ju utfört diverse uppdrag så jag tycker skatteverket verkar ha på fötterna i sitt resonemang. Man får ju ställa eventuella arbetsinsatser på fastigheten (Björkefors) i förhållande till den regelbundna ersättning nolltaxeraren fått.

Men vi får se hur rätten resonerar vecka 50 eftersom då ska beslutet meddelas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in