Citat:
Ursprungligen postat av
Squeezeer
Positivt överraskad.Rätt intressant bok,särskilt om agentfiffel,affärerna och pengar etc.Öppnare än jag trodde om vänsterprasslandet och kvinnorna,att han helt sonika umgicks med Nancy bakom ryggen på hennes man;hans vän.
På det hela en läsvärd bok om man gillar fotboll,gråzonen runt och en del snask,till skillnad från Zlatans tråkbok.
Till skillnad mot många andra i branschen så har Svennis alltid varit öppen med sina misstag både när det gäller pengar, kontrakt, allmänt fiffel och kvinnor. Ärligt talat tillhör inte Svennis dom allra skarpaste knivarna i lådan vilket också medfört att han blivit lurad på pengar.
Han har också (eller hade tidigare) en rätt kostnadskrävande livsstil och han brände mycket pengar, nästan i samma takt som dom flöt in.
Min far och Svennis är ungefär lika gamla och har känt varandra i många år. Det var Svennis som introducerade mig för italiensk fotboll i mitten på 80-talet och gjorde mig till den yngste svenske medlemmen någonsin i AC Roma. Svennis bjöd mig och min far på boende på ett flott lyxhotell i Rom i 4 nätter, dyra restaurangbesök, matchinträde och plats på VIP-läktaren samt flera träffar med alla spelarna i AC Roma. En fantastisk upplevelse för mig som 9-åring!
Nej, någon svensk förbundskapten blir han aldrig.