2005-08-20, 13:18
Medlem
Bruce Waynes avatar
Dags igen.. Sven-Göran "Svennis" Eriksson och hans privatliv/otrohet är på förstasidorna igen..

Det som slog mig när jag tittade på Aftonbladets hemsida var beskärningen av bilden på förstasidan respektive själva delsidan med artikeln:

Beskuren: http://www.aftonbladet.se/nyheter/05...vennisetta.jpg

Obeskuren: http://www.aftonbladet.se/nyheter/0508/20/svennis.jpg

Man kan få rätt olika associationer.. utan att ha för mycket snuskig fantasi.
Citera
2005-08-20, 13:26
Medlem
chekiuss avatar
HAHAHA

Klockren beskärning!!
Citera
2005-08-20, 13:34
Medlem
funderade just på var den här tråden höll hus.

Även jag fick de associationer du snackar om.

Rent sportsligt har han gjort hyfsat ifrån sig och lyckats behålla jobbet i 4 år, vilket är ruskigt starkt jobbat med tanke på det mediaklimat som råder i England, samt det faktum att han är utlänning. Kanske mitt minne som sviker mig, men är han inte den förste utländske förbundskaptenen i England?

Kvalgruppen för england just nu:

1 Polen 7 6 0 1 22-5 18
2 England 6 5 1 0 13-3 16
3 Österrike 6 3 2 1 11-8 11
4 Nordirland 6 0 3 3 5-13 3
5 Wales 6 0 2 4 5-11 2
6 Azerbajdzjan 7 0 2 5 1-17 2

Fast nu kanske det inte var det sportsliga som är poängen. Några av de saker som talar mot honom:

1. Förebildsaspekten.
För hans egna spelare och hans roll som offentlig figur. Hur mycket svennis knullar runt spelar egentligen ingen roll, men när det hamnar i media tappar han i förtroende för... ja, alla. Inte snyggt eller smidigt.

2. Faria Alam
Att han fortsätter hålla kontakt med en tjej som han vart otrogen med, som fick sparken från FA för att de höll på, som senare stämde FA... tja, inte så briljant.

Aftonbladet förnekar sig för övrigt inte:

"Sven-Göran Eriksson försöker vinna tillbaka Faria Alam."
Välgrundat påstående, särskilt som det enda vi faktiskt vet är att han ringt henne. Vad samtalen gällt kan vi bara spekulera i, och ovanstående känns som om det aspirerar till att vara fakta.

"– Detta har pågått i många månader, säger en källa."
Törs slå vad om att denna källa jobbar för en av skvallertidningarna som skrivit skiten. Bekvämt att gömma sina egna skvallerspekulationer bakom dessa "källor".

Orkar inte ens läsa resten av artikeln... den enda fakta som framkommit är att han ringt sin f.d. älskare X antal gånger på sistone. Bara spekulationer och skvaller. Ge mig fakta, inte gissningar.
Citera
2005-08-20, 13:39
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dehace
Kanske mitt minne som sviker mig, men är han inte den förste utländske förbundskaptenen i England?

Ditt minne sviker dig inte, stämmer mycket bra att han är det första utländska förbundskaptenen!
Citera
2005-08-20, 13:41
Medlem
vgers avatar
Faria Alams initialer är ju FA. Det kan ha blivit förvirrande för Svennis.
Citera
2005-08-20, 13:42
Medlem
Bråkmakarns avatar
Han fick nog sin lolly pop väl omhändertagen lite senare
Citera
2005-08-20, 16:41
Medlem
johnjohns avatar
Jag vill också vara rik gubbe fan vad me babes man skulle få...
Citera
2005-08-20, 16:43
Moderator
tobess avatar
Bara en sak jag inte fattar, men det är väl engelsk skvallerpress i sitt esse..

Varför borde Svennis avgå som förbundskapten pga av otrohetsaffärer?

Blir han sämre förbundskapten då eller?
Citera
2005-08-20, 16:48
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Bara en sak jag inte fattar, men det är väl engelsk skvallerpress i sitt esse..

Varför borde Svennis avgå som förbundskapten pga av otrohetsaffärer?

Blir han sämre förbundskapten då eller?

Landslaget representerar väl drottningen kanske, och då är det ju hög moral som måste gälla!

Lite oseriöst och så, men jag tror Svennis har en gigantisk kuk. Hur i helvete lyckas han annars med brudarna, pengar och "makt" till trots?

Edit: till trots, var väl fel uttryckt. Vad jag försökte få fram var att pengarna inte kan vara hela sanningen.
Citera
2005-08-20, 20:55
Medlem
SalaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vger
Faria Alams initialer är ju FA. Det kan ha blivit förvirrande för Svennis.

hahahaha
faan vikken skön kommentar
Citera
2005-08-20, 21:11
Medlem
zyx83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dehace
funderade just på var den här tråden höll hus.

Även jag fick de associationer du snackar om.

Rent sportsligt har han gjort hyfsat ifrån sig och lyckats behålla jobbet i 4 år, vilket är ruskigt starkt jobbat med tanke på det mediaklimat som råder i England, samt det faktum att han är utlänning. Kanske mitt minne som sviker mig, men är han inte den förste utländske förbundskaptenen i England?

Kvalgruppen för england just nu:

1 Polen 7 6 0 1 22-5 18
2 England 6 5 1 0 13-3 16
3 Österrike 6 3 2 1 11-8 11
4 Nordirland 6 0 3 3 5-13 3
5 Wales 6 0 2 4 5-11 2
6 Azerbajdzjan 7 0 2 5 1-17 2

Fast nu kanske det inte var det sportsliga som är poängen. Några av de saker som talar mot honom:

1. Förebildsaspekten.
För hans egna spelare och hans roll som offentlig figur. Hur mycket svennis knullar runt spelar egentligen ingen roll, men när det hamnar i media tappar han i förtroende för... ja, alla. Inte snyggt eller smidigt.

2. Faria Alam
Att han fortsätter hålla kontakt med en tjej som han vart otrogen med, som fick sparken från FA för att de höll på, som senare stämde FA... tja, inte så briljant.

Aftonbladet förnekar sig för övrigt inte:

"Sven-Göran Eriksson försöker vinna tillbaka Faria Alam."
Välgrundat påstående, särskilt som det enda vi faktiskt vet är att han ringt henne. Vad samtalen gällt kan vi bara spekulera i, och ovanstående känns som om det aspirerar till att vara fakta.

"– Detta har pågått i många månader, säger en källa."
Törs slå vad om att denna källa jobbar för en av skvallertidningarna som skrivit skiten. Bekvämt att gömma sina egna skvallerspekulationer bakom dessa "källor".

Orkar inte ens läsa resten av artikeln... den enda fakta som framkommit är att han ringt sin f.d. älskare X antal gånger på sistone. Bara spekulationer och skvaller. Ge mig fakta, inte gissningar.

intressant skrivet...hade varit intressant om man hade varit tvungen att ange källmaterial för sina påståenden särskilt i kvällstidngar o skvallertidningar...då hade jag slukat allt i dessa tidningar...
Citera
2005-08-21, 13:06
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Tur att Svennis inte tränar Tre Kronor. Livstids avstängning då va? Precis som Huselius och dom.

Men jag förstår inte riktigt denna OTROHETSSKANDAL som SKAKAR England.
Han har alltså ringt några samtal till en brud. Inget mer. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in