2013-12-29, 16:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Mark 10: 17-31

Du har inte läst bibeln, jäkla hycklare!

7 När Jesus fortsatte sin vandring, sprang en man fram, föll på knä för honom och frågade: ”Gode Mästare, vad skall jag göra för att ärva evigt liv?” 18 Jesus sade till honom: ”Varför kallar du mig god? Ingen är god utom en, och det är Gud. 19 Buden känner du: Du skall inte mörda, Du skall inte begå äktenskapsbrott, Du skall inte stjäla, Du skall inte vittna falskt, Du skall inte ta ifrån någon det som är hans, Hedra din far och din mor.” 20 Mannen sade: ”Mästare, allt detta har jag hållit sedan jag var ung.” 21 Jesus såg på honom och fick kärlek till honom och sade: ”Ett fattas dig. Gå och sälj allt vad du äger och ge åt de fattiga, så skall du få en skatt i himlen. Och kom sedan och följ mig.” 22 Vid de orden blev mannen illa till mods och gick bedrövad sin väg, ty han ägde mycket. - See more at: http://www.christianmolk.se/2011/08/markus-1017-31-%E2%80%93-jesus-och-den-rike-mannen/#sthash.q7lU8kom.dpuf

Nu visar du hur lite du kan. Jag råder dig att lägga ned nu, för nu är du inne på ett område INGEN någonsin har vunnit över mig på. Inte ens präster. Jag vet den kristna läran så pass bra att jag hade fått 10000+++++++ till gud om jag velat.

Ditt bibelviftande är ovanligt entusiastisk från en ateist. Om inte man visste bättre kunne man ju tro, att du faktisk är fanatisk kristen. Som det nu är verkar du bara vara en person med stora identitets-problem och en god portion closet-teism.
Citera
2013-12-29, 16:47
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Jag skiter i om universum tycker si eller så, ifall det ens har ett medvetande. Det är skräp och jag bryr mig 0 om det.

Nu har jag berättat min stånd punkt, var tycker du, är det jag säger fel?

Varför frågar du om det är fel när du skiter i det? Att du också gör någon slags "konstatering" och där du som Ateist är "faktiskt farligt för samhället " gör det en smula patetiskt. Samhället är farligt med eller utan ditt lilla Ateistiska ställningstagande.

Du får tro på vad du vill. Du får också tro att dina handlingar inte för med sig konsekvenser.
Citera
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag är inte där ni är. Jag är en ateist som lever som en ateist. Fruktar inget kosmiskt straff. MEN! jag sitter inte och inbillar mig att jag kan hålla ut bättre en kristen när det kommer till skit. För det går inte.

Och beläggen för att kristna utstår tortyr bättre?

Och när kommer citaten av mig där jag var elak mot din kompis?
Citera
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Vem har pratat om mord, jag pratat om misshandel.

Som vanligt är ni inne i eran fantasi värld när ni tror polisen kan göra något åt detta, det kan dom inte. Ring och fråga själv! Utan vittnen = aint gonna happen!

Det handlar inte om att kristna inte gör brott, för de gör dom i USA. Vad det handlar om är att Ateisterna har endast LAGEN att frukta, Kristna har GUD att frukta.

Vi kan komma undan med det vi gör, dom kan INTE göra det.

Kan ni få in det i era tröga skallar?

Jasså? Varför skrev du då slå ihjäl två gånger i din text? Det är då inte konstigt att tolka mosad som ihjälslagen. Eftersom det var planerat blir det således mord.

Själv tror jag att det är du som är den tröga eftersom du anser dig kunna komma undan och att teisterna anser att de inte kan komma undan. Om det är sant eller inte vet ingen av oss med fullständig säkerhet.
Citera
2013-12-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Man kan vara gnostisk teist, gnostisk ateist, agnostisk teist eller agnostisk ateist. Begreppen tro och vetande är ortogonala i det här fallet.

Kan börja med vad är skillnaden på en gnostisk ateist och en ateist?

Om vi kollar på denna sida, är vad jag lärt mig in:
http://forumet.kent.nu/showthread.php?8755-Vilken-%E4r-din-tro

Sedan tittar man i första inlägget och även i spoilern som finns, den uppfattningen får jag.
Citera
2013-12-29, 16:48
Medlem
Neon666s avatar
”Det största av alla buden … är detta: Hör, Israel! Herren, vår Gud, Herren är En, och du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta, av hela din själ, av hela ditt förstånd och av hela din kraft. Sedan kommer detta: Du skall älska din nästa som dig själv. Inget annat bud är större än dessa.” (Mark 12:29-31)

Kan inte fatta att jag sitter här och försvarar det jag HATAR mest av allt. Men just under kristendomen hatar jag moroner som tror att de vet något om något de aldrig ens har studerat!
Citera
2013-12-29, 16:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag är inte där ni är. Jag är en ateist som lever som en ateist. Fruktar inget kosmiskt straff.

Jag fruktar inget kosmisk straff.

Citat:
MEN! jag sitter inte och inbillar mig att jag kan hålla ut bättre en kristen när det kommer till skit. För det går inte.

Alltså det vanliga strawman's tramset om ateismen och skrytandet om stryktålighet.
Citera
2013-12-29, 16:50
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:

Säg mig en sak, har du någonsin åkt på stryk? ordentligt? troligtvis inte. Därför kan du aldrig sätta dig in en persons situation som ständigt blir mobbad. Det kan du inte.

Att bli ordentligt misshandlad har inget att göra med mobbing. Du kan bli mobbad under hela ditt liv utan att någon någonsin misshandlar dig.
Citera
2013-12-29, 16:52
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Att bli ordentligt misshandlad har inget att göra med mobbing. Du kan bli mobbad under hela ditt liv utan att någon någonsin misshandlar dig.

Det där är rösten ifrån de som aldrig har råkat ut för fysisk mobbing. Sådana som du är bara patetiska.

Bogodil

Börja läs igenom mina inlägg eller så slutar vi snacka, jag skrev INGENSTANS att jag skröt, jag snarare gav äran till de kristna där! läs eller slut skriv.
Har du MISSAT att jag har varit fanatisk kristen sen barnsben? och tvingat genomlida en jävla massa skit för att jag var rädd för Gud? jag har studerat bibeln i 20 år! självklart kan jag den utantill. Självklart kan jag riktlinjen till skillnad ifrån idioterna som bara lyssnar på prästerna.
Senast redigerad av Neon666 2013-12-29 kl. 16:56.
Citera
2013-12-29, 16:55
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haruism
Kan börja med vad är skillnaden på en gnostisk ateist och en ateist?

Om vi kollar på denna sida, är vad jag lärt mig in:
http://forumet.kent.nu/showthread.php?8755-Vilken-%E4r-din-tro

Sedan tittar man i första inlägget och även i spoilern som finns, den uppfattningen får jag.

Det var inte riktigt tillfredställande. Jag skulle säga:

Gnostisk Ateist - jag tror inte på någon gud och det finns ingen gud
Agnostisk Ateist - jag tror inte på någon gud men vet inte om det finns nån
Gnostisk Teist - det finns en eller flera gudar och jag tror på dem
Agnostisk Teist - jag tror på en eller flera gudar men vet inte om det finns nån

Sen finns det alltid gråzoner. Man bör också skilja mellan olika gudar. Bibel/koranguden är jag t ex starkt övertygad om att den inte existerar. Men det är baserat på dess kolossala orimlighet och inte någon form av faktisk vetskap.
Citera
2013-12-29, 16:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kan inte fatta att jag sitter här och försvarar det jag HATAR mest av allt.

Det är vanligt att mentala dysfunktioner manifesterar sig i identitets-kriser.

Citat:
Men just under kristendomen hatar jag moroner som tror att de vet något om något de aldrig ens har studerat!

Men det är ju du som är den självutnämnde experten och den som konstruerar strawman-positioner om din oppositions bibel-kunskap utan att ha minste belägg.
Citera
2013-12-29, 16:57
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är vanligt att mentala dysfunktioner manifesterar sig i identitets-kriser.

Men det är ju du som är den självutnämnde experten och den som konstruerar strawman-positioner om din oppositions bibel-kunskap utan att ha minste belägg.

Visa mig en text i nya testamentet där det står att det är ok att mörda och gå emot överheten så länge den inte bryter emot Guds ord, go!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in