Citat:
Mark 10: 17-31
Du har inte läst bibeln, jäkla hycklare!
7 När Jesus fortsatte sin vandring, sprang en man fram, föll på knä för honom och frågade: ”Gode Mästare, vad skall jag göra för att ärva evigt liv?” 18 Jesus sade till honom: ”Varför kallar du mig god? Ingen är god utom en, och det är Gud. 19 Buden känner du: Du skall inte mörda, Du skall inte begå äktenskapsbrott, Du skall inte stjäla, Du skall inte vittna falskt, Du skall inte ta ifrån någon det som är hans, Hedra din far och din mor.” 20 Mannen sade: ”Mästare, allt detta har jag hållit sedan jag var ung.” 21 Jesus såg på honom och fick kärlek till honom och sade: ”Ett fattas dig. Gå och sälj allt vad du äger och ge åt de fattiga, så skall du få en skatt i himlen. Och kom sedan och följ mig.” 22 Vid de orden blev mannen illa till mods och gick bedrövad sin väg, ty han ägde mycket. - See more at: http://www.christianmolk.se/2011/08/markus-1017-31-%E2%80%93-jesus-och-den-rike-mannen/#sthash.q7lU8kom.dpuf
Nu visar du hur lite du kan. Jag råder dig att lägga ned nu, för nu är du inne på ett område INGEN någonsin har vunnit över mig på. Inte ens präster. Jag vet den kristna läran så pass bra att jag hade fått 10000+++++++ till gud om jag velat.
Du har inte läst bibeln, jäkla hycklare!
7 När Jesus fortsatte sin vandring, sprang en man fram, föll på knä för honom och frågade: ”Gode Mästare, vad skall jag göra för att ärva evigt liv?” 18 Jesus sade till honom: ”Varför kallar du mig god? Ingen är god utom en, och det är Gud. 19 Buden känner du: Du skall inte mörda, Du skall inte begå äktenskapsbrott, Du skall inte stjäla, Du skall inte vittna falskt, Du skall inte ta ifrån någon det som är hans, Hedra din far och din mor.” 20 Mannen sade: ”Mästare, allt detta har jag hållit sedan jag var ung.” 21 Jesus såg på honom och fick kärlek till honom och sade: ”Ett fattas dig. Gå och sälj allt vad du äger och ge åt de fattiga, så skall du få en skatt i himlen. Och kom sedan och följ mig.” 22 Vid de orden blev mannen illa till mods och gick bedrövad sin väg, ty han ägde mycket. - See more at: http://www.christianmolk.se/2011/08/markus-1017-31-%E2%80%93-jesus-och-den-rike-mannen/#sthash.q7lU8kom.dpuf
Nu visar du hur lite du kan. Jag råder dig att lägga ned nu, för nu är du inne på ett område INGEN någonsin har vunnit över mig på. Inte ens präster. Jag vet den kristna läran så pass bra att jag hade fått 10000+++++++ till gud om jag velat.
Ditt bibelviftande är ovanligt entusiastisk från en ateist. Om inte man visste bättre kunne man ju tro, att du faktisk är fanatisk kristen. Som det nu är verkar du bara vara en person med stora identitets-problem och en god portion closet-teism.
" gör det en smula patetiskt.