Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-12-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Youtube ändrade för inte så länge sedan så att man måste ha ett G+ konto för att kunna kommentera på youtube, det är nog förmodligen det som håller på knasa med dig.
Jag har google+ :S
Citera
2013-12-29, 10:52
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliBB
låter som det kommer ett popup-fönster som ska be dig länka kontot till google+. men att du har någon inställning eller mjukvara/addon som automatiskt stänger popup.
prova med en annan browser, eller från en annan dator/mobil.
Citera
2013-12-29, 12:42
Medlem
Citat:
Av nån anledning har du nog missat att länka ditt YouTube-konto till G+.
Öppna YouTube, sen klicka på ditt namn uppe i högra hörnet, klicka sen på G+ och logga in. Sen kan du gå tillbaka till YouTube och du kommer att vara inloggad.
Citera
2013-12-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
låter som det kommer ett popup-fönster som ska be dig länka kontot till google+. men att du har någon inställning eller mjukvara/addon som automatiskt stänger popup.
prova med en annan browser, eller från en annan dator/mobil.

Nej har ingen adblock.. Men det fönster som kommer upp är helt vit. Man hinner se att den "sidan" inte innehåller något mer än en Webbadress. Kan ju vara så att den är vit för att den inte hinner lada alla frames.. Men fan vet ej vad jag ska göra. Ska testa från jobb datorn om ett par timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Av nån anledning har du nog missat att länka ditt YouTube-konto till G+.
Öppna YouTube, sen klicka på ditt namn uppe i högra hörnet, klicka sen på G+ och logga in. Sen kan du gå tillbaka till YouTube och du kommer att vara inloggad.

När jag klickar på Google+ så kommer jag till min profil.. Alltså är jag redan inloggad... :/
Citera
2013-12-29, 21:08
Medlem
Weaboos avatar
Varje gång ett videoklipp har laddat färdigt, så spelar youtube automatiskt upp ett nytt klipp. Något den gör oavsett om klippet ligger i en playlist eller inte. Det blir väldigt jobbigt när man vill lyssna på någon låt, surfar på en ny tabb och youtube spelar upp ett klipp som är helt relevant när låten är slut.

Jag har inte detta på min Ubuntu distribution och förkommer endast på min distribution av Windows. Så undrar om ni vet ni hur man kan förhindra detta?
Citera
2013-12-29, 22:20
Medlem
Citat:
Nej har ingen adblock.. Men det fönster som kommer upp är helt vit. Man hinner se att den "sidan" inte innehåller något mer än en Webbadress. Kan ju vara så att den är vit för att den inte hinner lada alla frames.. Men fan vet ej vad jag ska göra. Ska testa från jobb datorn om ett par timmar.

När jag klickar på Google+ så kommer jag till min profil.. Alltså är jag redan inloggad... :/
Klicka på ditt namn i högra hörnet, klicka sedan på "byt konto". Välj där ditt ursprungliga konto. Låter som du av misstag råkat regga fler G+konton och nu är inloggad på ett som inte är kopplat till din YouTubekanal. Funkar inte det har jag ingen aning.
Citera
2013-12-30, 11:37
Medlem
ZTs avatar
"Are you still there? If so, please click to continue watching the playlist."

Varför kommer detta upp? Hur får man bort skiten?
Citera
2013-12-31, 18:28
Medlem
SamiDaBosss avatar
Tja alla.. Nu är det så att jag har ett litet intro på mina videos på youtube och jag skriver vem de är som har gjort låten skriver i kommentars fältet och i description länk till låt vem som har gjort låten i introt jag ger ALL credit jag kan till Artisten. MEN ÄNDÅ. Så står det att det matchar musik från tredje part eller vafan det heter... Alla andra då som har intro låtar , varför får de inte något jävla meddelande om att det är matchat tredje part? Vad ska jag göra? Ignorera meddelandena och fortsätta ha introt och sen ge credit till den som gjort låten? Varför bitchar youtube sig för? Damn asså..
Citera
2013-12-31, 20:05
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamiDaBoss
Tja alla.. Nu är det så att jag har ett litet intro på mina videos på youtube och jag skriver vem de är som har gjort låten skriver i kommentars fältet och i description länk till låt vem som har gjort låten i introt jag ger ALL credit jag kan till Artisten. MEN ÄNDÅ. Så står det att det matchar musik från tredje part eller vafan det heter... Alla andra då som har intro låtar , varför får de inte något jävla meddelande om att det är matchat tredje part? Vad ska jag göra? Ignorera meddelandena och fortsätta ha introt och sen ge credit till den som gjort låten? Varför bitchar youtube sig för? Damn asså..

Bara för att den matchar en tredje part betyder inte att du inte får ha med låten. Artisten har väl valt att inte plocka ner videos med sina låtar. Alla andra får säkert samma meddelande (jag har också fått det), det är på automatik och inget nån sitter och gör manuellt. De har en stor databas med massa låtar som den jämför med videos på youtube, om nån video matchar så får man meddelandet, sen är det upp till artisten att ta nästa steg. Nåt i den stilen.
Citera
2013-12-31, 20:36
Medlem
SamiDaBosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Bara för att den matchar en tredje part betyder inte att du inte får ha med låten. Artisten har väl valt att inte plocka ner videos med sina låtar. Alla andra får säkert samma meddelande (jag har också fått det), det är på automatik och inget nån sitter och gör manuellt. De har en stor databas med massa låtar som den jämför med videos på youtube, om nån video matchar så får man meddelandet, sen är det upp till artisten att ta nästa steg. Nåt i den stilen.
Ska jag bara ignorera det eller?
Citera
2013-12-31, 22:08
Medlem
Sheps avatar
Citat:

Ja, det finns inte så mycket mer du kan göra om du inte vill byta ut musiken och ladda upp videon på nytt. Går du in på videohanteraren och klickar på "Matched third-party content." bredvid den video det gäller så får du lite mer info.
Citera
2013-12-31, 22:56
Medlem
Citat:
Kan inte kolla just nu, men är det som du säger "Matchat innehåll från tredje part" så fick man för åtminstone nåt år sedan en notis när det hände som sa att man inte behöver vidtaga några åtgärder. Så kör du på. Jag har sånna matchade innehållsgrejer på mängder av klipp sen flera år tillbaka, och de klippen bara fortsätter att öka i views. Även ditt konto kommer fortfarande vara i "good standing".

Det blir värre när ett klipp tas bort av youtube utan förvarning, som också hänt mig flera gånger. Tror man får en varning då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in