2013-04-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Tyvärr kommer det nog aldrig hända något i Sverige dem kommer fortsätta såhär in i döden. Och jag menar verkligen ALDRIG. Det är Sveriges sätt att hantera saker. Dem ska ju för fan göra tobak olagligt, dem för in mer och mer regler hela tiden som bara öppnar upp för mer kriminalitet. Göra tobak olagligt, haha som att folk kommer sluta röka för det, det kommer endast öppna upp för dem som säljer t.ex weed att börja sälja tobak också. Så tjänar kriminella organisationer in ännu mer pengar. Även om dem inte inför att det blir olagligt så är det ändå misstänksamt att dem tar upp förslaget från första början! Börjar misstänka att Sveriges politik är ganska inblandad i de kriminella med. Kriminella organisationer lobbar pengar för att hålla det olagligt och göra ännu mer olagligt så tjänar politikerna massa pengar av organisationerna för att göra så. Något åt det hållet.

Det är faktiskt det ända jag kan tänka mig. För jag förstår inte vrf dem skulle göra så här annars. Inget är vad det verkar. Kan säga att kriminaliteten i min stad har ökat som i helvete dem senaste åren. Black Cobra håller på att organisera sig i 2 områden nu också. Inget sånt här fanns här förr. Det är folket som får lida på grund av dessa jävla idioter som sitter och tror sig veta bäst över alla.

När jag säger att Sverige ALDRIG kommer ändras så är det för att folket har ingen sägan här tyvärr. Annars kunde det här landet gått framåt mot en ljusare framtid. Men som ja säger alltid. Ni är fria människor ni behöver inte bo kvar här! Tänk på de, känn er inte tvungna att bo kvar här bara för ni är uppväxta här. Svårare för folk med familj att dra dock. Kan säga det var ett bra land att växa upp i som barn, men att leva som vuxen människa. Nae jag skippar hälst.

Du har helt rätt min vän!! Bra sammanfattat btw. Som förälder straffas du enormt hårt om du brukar cb med indraget körkort,utredning från soc för att se om du kan ta hand om barn? Jag skulle inte bruka inför mina barn men det spelar ingen roll när du blir stämplad som knarkare!! Jag använder cb som medicin mot mina grova aggressions problem o röker när alla i familjen sover o då funkar jag som en normal människa även dagen efter o slipper tappa humöret o antingen skälla ut folk eller i värsta fall misshandla nån! Vem fan vill ha en tickande bomb i samhället? Svaret är ju ingen men svenska narkotikapolitiken tvingar fram såna som mig!! Jag har varit ren i ca 14dagar o vet inte hur många dagar till jag kan fortsätta utan att skada någon, känner redan adrenalinet pumpa i kroppen och sömnen kan jag glömma då tankar susar genom huvudet som bilar på en vältrafikerad motorväg... Hoppas jag hinner lämna detta landet innan bomben exploderar o jag gör nåt jag kommer ångra förevigt...
Citera
2013-04-18, 05:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Riktigt så enkelt är det inte, nej.
Om företaget har en drogpolicy och du har skrivit på ett kontrakt i samband med din anställning så begår du kontraktsbrott och kan avskedas av den anledningen.
Om du utför ett arbete som kan innebära risk för andra om du är påverkad av droger och du åker dit på en kontroll på jobbet, så kan du få sparken med hänvisning till att du utgör en risk för andra.
Det finns naturligtvis flera undantag, men det generella är att arbetsgivaren har en skyldighet till drogrehabilitering.

Däremot får du inte sparken för att du åker dit på din fritid, kontaktar arbetsgivaren och beskriver ditt beroende. Då har arbetsgivaren ett ansvar.

Jag jobbade för ett antal år sen tillsammans med en knarkare. När hans missbruk uppdagades så påstod han att han aldrig varit påverkad på jobbet, fick erbjudande om behandling, avböjde och fick sparken. Lyckligtvis för arbetsplatsen, tråkigt för honom. Såg honom ett par år senare som hastigast på Plattan, totalt nergången jagande efter dagens fix. Faktum är att jag inte ens tyckte synd om honom. Han fick sin stora chans till förändring, valde bort den, påstod att han endast "fritidsknarkade" och hade det under kontroll. Så mycket för kontroll!

Hade han då i stället valt behandling, hade han haft sitt jobb kvar efter behandlingen och haft en chans att ta tag i sitt liv.

kände en på mitt jobb.
han var öppen med vilka berusningmedel han gillade, cannabis och parta på extacy.
han visste allt om spårtider och att tog gärna "drogtest" men det kommer inte visa positivt ändå sa han.
extremt intelligent var han och påläst om en jäkla massa, han kunde snacka omkull en nästan vad det än gällde.
han gillade att festa utomlands vid ledigheter.
skämtade öppet om droger och i princip allt, riktigt trevlig typ.
men när det kom till själva arbetet så utförde vi ett praktiskt arbete där stor vikt läggs vid personlig skicklighet, och denne killen var nog den skickligaste jag sett på detta, licens-svetsning dvs.
övrigt sysslade han med extremsporter och fitness och spelade keyboard och elgitarr.

fast eftersom han gillade "knark" så hade väl zoccer hatat och önskat den människan olycka ändå.

jag förstår faktiskt inte hur människor som zoccer tänker.
vad driver er att hata något så mycket?

jag tror att människor som zoccer är extremt fördumsfulla och indoktrinerade, irrationella alt mindre smarta/vetande.
eller så är det ren ondsinthet.

hur känns det att lyssna på musik och titta på film där alla dina favoriter har eller har brukat någon drog?
tycker synd om zoccer ärligt talat.
Citera
2013-04-18, 14:00
Medlem
Eastman92s avatar
"Och förutom den narkotikaklassade drogen Spice (SOM INTE ÄR NARKOTIKAKLASSAT) så hittar man en Soft Air Gun med ammunition." så ser man en trasig, tejpad, ful plastpistol.

Lägg resurserna på något vettigare istället, pruttpoliser.
Citera
2013-04-19, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
text.

Sverige är nog det bästa landet i världen att vara kriminell i. Det är helt galet stora summor de kriminella drar in på cannabis som istället hade kunnat gått direkt till staten. En drog som är mindre farlig än både tobak och alkohol bör inte vara olaglig.

Samtidigt får ju staten in pengar på böter när folk tvingas till urinprover osv men det är ju en piss i havet mot hur mycket de skulle tjäna på att legalisera cannabis och sälja det själva i någon form av coffeeshops eller liknande systembolaget. Sen skulle det skapa otroligt många jobb till folket.
Senast redigerad av cibb 2013-04-19 kl. 01:45.
Citera
2013-04-19, 02:31
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cibb
Sverige är nog det bästa landet i världen att vara kriminell i. Det är helt galet stora summor de kriminella drar in på cannabis som istället hade kunnat gått direkt till staten. En drog som är mindre farlig än både tobak och alkohol bör inte vara olaglig.

Samtidigt får ju staten in pengar på böter när folk tvingas till urinprover osv men det är ju en piss i havet mot hur mycket de skulle tjäna på att legalisera cannabis och sälja det själva i någon form av coffeeshops eller liknande systembolaget. Sen skulle det skapa otroligt många jobb till folket.
Man drar väl in ca 1500-2500 för en arbetslös brukare, men man betalar ju så mycket mer. Tänker främst på advokatskostnader och även rättegångskostnader om det nu går så långt. Jag gissar på att det är en minusaffär för staten att hålla på och jaga. Allt det andra håller jag med dig om, vet folk som har blivit miljonärer tack vare förbudet här i trakterna.
Citera
2013-04-19, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Man drar väl in ca 1500-2500 för en arbetslös brukare, men man betalar ju så mycket mer. Tänker främst på advokatskostnader och även rättegångskostnader om det nu går så långt. Jag gissar på att det är en minusaffär för staten att hålla på och jaga. Allt det andra håller jag med dig om, vet folk som har blivit miljonärer tack vare förbudet här i trakterna.

Jo det är sant, om det skulle bli legaliserat så kan även polisen lägga ner mer tid på andra riktiga brott. Ser bara fördelar..
Citera
2013-04-21, 16:46
Medlem
CaskRatlinss avatar
Haha vem i helvete dealar spice?!

"Det fanns också en soft air gun"

WOW en leksak, vad flippat!
Citera
2013-12-28, 22:14
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.24norrbotten.se/default.aspx#category=7152489&date=latest&clip=758 3132&startTime=0m0s

Kan ses ovan. Är detta bra användning av skattepengar? Är det rätt av polsien att låta media vara med när man griper en ung man?
Ny länk på denna film?
Citera
2013-12-29, 02:39
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Nix. I de flesta fall döms dom enbart till böter. Och erbjuds alltid vård, vilket inte många tackar ja till.

Det där är helt enkelt inte sant. Vet inget om hur många som erbjuds vård som tackar ja, men man erbjuder inte alltid vård.
Citera
2013-12-29, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti

Dom förbättrar statistiken över fångade bovar och därmed får den årliga summan att disponera.
Sen så skapar man jobb för åklagare, advokater mm.
Citera
2013-12-29, 02:51
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penkas
Dom förbättrar statistiken över fångade bovar och därmed får den årliga summan att disponera.
Sen så skapar man jobb för åklagare, advokater mm.

Fast de skulle ju kunna arbeta med riktiga brott som cykelstölder istället om polisen hade tid med sånt.
Citera
2014-01-02, 00:31
Medlem
kzthzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Ny länk på denna film?

Ny länk tack, vill inte missa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto