2013-04-05, 19:24
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.24norrbotten.se/default.aspx#category=7152489&date=latest&clip=758 3132&startTime=0m0s

Kan ses ovan. Är detta bra användning av skattepengar? Är det rätt av polsien att låta media vara med när man griper en ung man?
Senast redigerad av Knullkungen 2013-04-05 kl. 19:29.
Citera
2013-04-05, 19:39
Medlem
ia015s avatar
Klassiskt exempel på hur staten går till väga för att göra något som kan vara ohälsosamt till ett helvete att leva ett normalt liv. Ja han lär ju må så mycket bättre efter detta att han kommer garanterat sluta. För en med jobb och i beroende av körkort så lär ju det bli ännu mer drogfritt när denna har förlorat båda efter att ha blivit frihetsvåldtagen
Citera
2013-04-05, 19:39
Medlem
jesper2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.24norrbotten.se/default.aspx#category=7152489&date=latest&clip=758 3132&startTime=0m0s

Kan ses ovan. Är detta bra användning av skattepengar? Är det rätt av polsien att låta media vara med när man griper en ung man?
Haha. "hittar man en softairgun med amuniton" Själv hade jag en softarigun när jag var 12. Och har softairguns blivit olagliga att ha hemma hos sig nuförtiden?
Så hemskt att dom gör hussransakan för att en tonnåring har rökt lite Cannabis, Ser framför mig hur dom stormar in där och förnedrar alla. Och jag tycker inte media ska vara med. Dom är bara pinsamma.
/Jesper2013
Citera
2013-04-05, 19:40
Medlem
jamesdeans avatar
Dålig användning av skattepengar - så länge en lag finns måste den efterföljas, så funkar rättsstaten, men samtidigt måste polisen prioritera. T.ex så springer polisen inte direkt efter folk som slänger cigarettfimpar på marken eller folk som går mot röd gubbe på vägar där inte kommer några bilar, då man anser att det inte är viktiga brott. Tar man någon på bar gärning när de snor en cykel så får de straff, men man lägger inte direkt särskilt mycket resurser på att jaga cykeltjuvar. På samma sätt så skulle även cannabisrökning kunna vara en sån lag som inte anses vara viktig och ignoreras i praktiken.

Däremot tycker jag det är bra att allmänheten får veta vad staten sysslar med, både det bra och det dåliga. För att demokrati ska fungera så måste folk ha insyn i vad staten sysslar med, hur ska man annars veta vilka saker man vill ändra på? I bästa fall kan sådana här filmer leda till att folk börjar stödja legalisering - visar man filmer på poliser som upprätthåller dåliga lagar så kan det leda till att folk får upp ögonen.
Citera
2013-04-05, 20:00
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Är detta bra användning av skattepengar?

Detta är ett enormt slöseri med skattepengar som kan gå till mycket viktigare saker...
Citera
2013-04-05, 20:06
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Detta är ett enormt slöseri med skattepengar som kan gå till mycket viktigare saker...

Håller med! Som James sa -- att sno en cykel är mycket mer allvarligt enligt min åsikt då det involverar någon annan person på ett sjukt taskigt sätt.

OnT: Att köra 120 blås i en civilbil utan sirener eller blåljus i ett ganska tättbebyggt område för att ta fast en liten kille med droger, hahahfyfan så sjukt!
Senast redigerad av ia015 2013-04-05 kl. 20:08.
Citera
2013-04-05, 20:43
Medlem
Helt rätt att åka i 120 i ett bostadsområde utan sirener eller blåljus för att få en person att kissa positivt på medicin man får ifrån läkaren och thc. Och att beslagta en leksakspistol och en bit spice stor som en tumnagel genom en husrannsakan är ju självklart.

...eller vänta lite nu...
Senast redigerad av HmmVadSkaJagHeta 2013-04-05 kl. 20:48.
Citera
2013-04-05, 21:08
Medlem
ALLCAPSs avatar
Lite Spice och en "soft air gun med ammunition" blev resultatet alltså för vad, en halv dags arbete och hur många poliser inblandade? Sist jag kollade så var Spice lagligt, jag antar att det var ännu ej klassade cannabinoider som dom beslagtog. Känns ju bra iaf. att dom fick tag på det där hemska vapnet, råkar någon få ett sånt dära skott i ögat vet men inte hur det skulle kunna gå
Citera
2013-04-05, 21:26
Medlem
Humor på hög nivå det ända man kan göra är att skratta snygga fynd.
Stort slöseri på skattepengar. Varför fick cykeln synas i bild? Simpelt som fan att veta vem det är tack vare cykeln.
Tycker det är vidrigt gort imot personen och ta han utanför sitt hem nu vet alla hans grannar att han hade en soft airgun
Citera
2013-04-05, 21:41
Medlem
psyDucks avatar
Det här är ju så patetiskt att man nästan skäms.

Fortsätter svenska polisen på det här spåret som de är på nu kommer de inom några år ha samma förtroende bland befolkningen som många utländska poliser har. Detta skulle innebära stora praktiska problem, inte minst för deras egen skull.

När till och med G.W Persson öppet i TV totalt sågar i princip hela svenska poliskåren och dess ledning så är det rätt illa.
Citera
2013-04-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Det här är ju så patetiskt att man nästan skäms.

Fortsätter svenska polisen på det här spåret som de är på nu kommer de inom några år ha samma förtroende bland befolkningen som många utländska poliser har. Detta skulle innebära stora praktiska problem, inte minst för deras egen skull.

När till och med G.W Persson öppet i TV totalt sågar i princip hela svenska poliskåren och dess ledning så är det rätt illa.

Att dom ser det som en sport att jaga brukare och missbrukare och att i tv sitta och erkänna att han kör som en idiot för att ta fast en kille som cyklar lugnt på en cykel för att hitta spår av lätta droger i hans urin är väl illa det egentligen. Vad hade hänt om ett barn hade sprungit ut på gatan när dom körde som dårar, hade dom tyckt att det skulle vara befogat att köra på barnet? Allt för ett extra kryss i statistiken och ett par tusenlappar i böter? Nä, jag ser detta som vårdslöshet i trafik och dom borde anmälas, fast det egentligen inte är någon idé.

Kan inte låta bli att få "gå ut och leka superhjälte på nätterna"-vibbar av det här.
Man kan ju tro att det hade gjorts större nytta om dom jagade och grep langare, tillverkare och smugglare istället för brukare av gräs. Dom skulle ju kunna lägga resurserna på att ge sig på dom hårda drogerna istället, det som VERKLIGEN orsakar misär i samhället kan ju jag tycka då. Just pga detta och slöseriet av våra skattepengar gör att förtroendet för herr polis går ner i botten. Men det vet dom om, för att justera balansgången mellan nytta och förtroende så höjer dom statistiken på uppklarade brott, och det är just den här typ av brott som är enklast att klara upp.

Ledningen är rätt trötta på Leif och lyssnar väl inte riktigt på han längre, så vad han säger spelar inte någon större roll.
Citera
2013-04-05, 22:48
Medlem
Sjograss avatar
Förkastligt rent ut sagt, vilken risk man tar med att köra 120 i bostadsområden, och hur mycket tid och skattepengar man lägger ner för att ta fast EN person, som i slutändan bara förlorar på det hela. Att polisen beskriver det som ett spel gör det bara ännu sjukare, även om jag antar att han själv tror att det han gör i sin helhet gör gott.

Att dom sen hittade några gram rökmix och en leksakspistol... skrattretande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in