2013-04-15, 10:33
Medlem
MindTwisters avatar
Helvete vad illa man mår. Som andra säger, 120 i ett bostadsområde för att jaga en helt ovetandes cannabisbrukare på en cykel?? Att han sedan börjar snacka om hur kul det är och att han ser det som vilken sport som helst påminner mig om mentaliteten hos folk som jagade rymda slavar och dylikt för att dessa skulle bestraffas eller dödas, och såg människojagandet som en kul sport.

Äckligt är det. Äckligt som fan. Att det inte är fler som reagerar äcklar mig ännu mer, denna jäkla får-mentalitet hos det svenska folket..
Citera
2013-04-15, 11:53
Medlem
Är så jävla vidrigt att se!! När jag frågade folk på jobbet vad dom tyckte svarade alla mina arbetskamrater att dom ansåg det var helt rätt av snuten!! Det viktigaste för dom var att bekämpa cannabis eftersom det är inkörsporten till tyngre droger???? Jag frågade dom vad dom baserade det på o svaret var: hör o häpna DET VET JU ALLA!! Vidriga sverige med skräckpropaganda o en poliskår som jagar enkla pinnar i statestiken!! Jag måste nog gå och spy nu...
Citera
2013-04-15, 15:36
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacesnplaces
Inte för mig! Endast om det är ett liv i fara. Och sist jag hörde om en försiktig biljakt var det ett par 20 åringar som åkte av hjustabron . länge leve mammon's lakejer

Jag menade att de inte bröt mot några regler. Personligen tycker jag att det var helt orimligt att de körde så fort för ett så patetiskt brott, men saker och ting är som de är.. :/
Citera
2013-04-17, 01:17
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poptarts101
Okey, låter inte så vettigt, hur ska det påvisa om nån är påverkad eller ej? :O
Men vad är alternativet? Hur ska polisen göra vid t ex en misstänkt drograttfylla vid rutinkontroll?

Blåsa alkohol test ganska simpelt.
Citera
2013-04-17, 01:34
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Nix. I de flesta fall döms dom enbart till böter. Och erbjuds alltid vård, vilket inte många tackar ja till. Det är endast ett fåtal som döms till vård. Det kan lika väl även ske med de alkoholmissbrukare du tidigare nämnde.
Enbart böter leder bara till att plånboken blir lite tunnare, inte till problem med ett eventuellt jobb osv.
Du förstorar upp det hela, det är inte konstigare än en vanlig fortkörningsbot. Fast där är risken större att mista körkortet. Det i sin tur kan leda till trubbel med jobb osv. Men ska alla som har körkort då få frisedel till att bryta mot lagar och förordningar och bete sig hur som helst, bara för att ett eventuellt indraget körkort får negativa konsekvenser i deras liv? Naturligtvis inte, med t.ex. körkort följer också ett visst mått av ansvar. Förmår man inte axla det ansvaret så kanske man inte ska ha något körkort.
Hur som helst, innan man begår brott, börjar knarka, så bör man reflektera över vilka följder ett sånt beslut kan få i ens liv. Beslutet och ansvaret är den personens. Att sen i efterhand, när man åkt dit, komma gråtande och beklaga sig över hur "polisen förstört mitt liv" är bara jävligt patetiskt och ett alltför vanligt sätt för pundarna att försöka skjuta skulden för att deras liv gick åt helvete på någon annan.

Väx upp, ta ansvar och följ lagen. Ett enkelt grundrecept för ett värdigt och lyckat liv med annat innehåll än knark:

Och du har blivit dömd för narkotika brott och vet exakt hur processen går till? Det har iaf jag och inte fan fick jag någon vård. Först blev jag trakasserad av polisen, sen blev jag straffad massa böter och pissa. Sen skulle dem ta körkortet. Fast jag inte vart i närheten av en bil påverkad. Fick prata med en från socialen, sa att jag hållit på länge med röka osv. När vi var klara sa hon, du behöver ingen mer hjälp. Jag skriver att du är klar här.

Har varit en helt vanlig medborgare och jobbat som alla andra. Om du är intresserad av vad dem hittade så var det 0,1 gram djävulsknark. Ville bara skratta åt polisen. Men vart mest besviken att jag ska hamna i så mycket skit för ingenting. Fast jag tror att du är en stort jävla troll bara. Som tycker det är kul att va så jävla emot. Men det är bara bra för har vi dig här kan vi motbevisa dig gång på gång så alla kan se. Tack
Citera
2013-04-17, 12:41
Medlem
Poptarts101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Blåsa alkohol test ganska simpelt.

Det gör man redan. Var du seriös?
Citera
2013-04-17, 13:35
Medlem
Jag skäms över att betala skatt till vårt land.
Speciellt när det går till såhär? Har polisen verkligen ingenting att göra om dagarna,
som att kanske plocka in dom riktiga bovarna. Pedofiler.mm listan går att förlänga till oändlighet innan man ska prioritera lite Spice och en softairgun med "ammunition"
nej fyfan dags att få en ändring på detta misslyckade, frågan är bara hur vi skall gå tillväga?
vi sitter de flesta framför skärmen å skriver och påpekar om hur förjävligt detta är. Men hur många VÅGAR ta sig i kragen och komma ut ur våra lyor och säga nått? förutom här på fb, inte jag iallafall..
Citera
2013-04-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigearl
Jag skäms över att betala skatt till vårt land.
Speciellt när det går till såhär? Har polisen verkligen ingenting att göra om dagarna,
som att kanske plocka in dom riktiga bovarna. Pedofiler.mm listan går att förlänga till oändlighet innan man ska prioritera lite Spice och en softairgun med "ammunition"
nej fyfan dags att få en ändring på detta misslyckade, frågan är bara hur vi skall gå tillväga?
vi sitter de flesta framför skärmen å skriver och påpekar om hur förjävligt detta är. Men hur många VÅGAR ta sig i kragen och komma ut ur våra lyor och säga nått? förutom här på fb, inte jag iallafall..

Nej inte vågar man vara öppen med sanningen! Mina arbetskamrater tittade äcklat på mig när jag påpekade det absurda i att jaga nån för nåt så harmlöst som spice/cb. Dom visste ju alla att cb leder till tyngre droger samt kriminalitet?? Då var det lika bra o hålla käften annars blir jag nog skickad på pissprov.
Citera
2013-04-17, 14:04
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poptarts101
Det gör man redan. Var du seriös?

Aa men jag kanske missuppfatta frågan. För killen sa ju vad ska man göra istället för att använda penna vid alkohol test. Då är det ju bara blåsa istället så tar man bort pennan bara. Vrf ska dem hålla på med pen testet som knappast bevisar att man är påverkad av något när det finns hur mycket bättre metod som helst.

När det gäller droger så är de ju en annan sak. Att göra sådär med pennan är ju knappast tillräckligt för att man ska vara påverkad. Vem som helst kan misslyckas på de. Men där finns det ju inte mycket metoder för se om någon är påverkad. Eller jo en erfaren skulle kunna se om någon är påverkad direkt. T.ex jag skulle se om någon är påverkad av något ganska bra.

Vet inte om ja missuppfattat de hela kanske :P
Citera
2013-04-17, 14:12
Medlem
Piskrapps avatar
Jävla idiot samhälle! Man blir så trött. Mer insatser ta ALLA cb rökare, fängsla dom! Och låt heroinister tjackpundare och blandmissbrukare sprida skräck bland folket! Sverige går under! Snart ser det ut som i USA för 10år sedan innan dom tog steget mot avkriminalisering och legalisering. Sverige ta steget nu! Det här går inte att vänta med som med alla andra beslut i 25år. Sverige måste avkriminalisera nu! Drogerna kommer explodera här med fler länder som avkriminaliserat och den organiserade brottsligheten breder ut sig. Finns redan ligor här från andra länder som tjänar enorma summor på sverige och svenskarna. Och vad fortsätter polisen med? Jo, jaga en stackars kille på cykel för 1g cannabis när det kommer in kilon/ton över gränsen i samma stund!
Citera
2013-04-17, 15:31
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piskrapp
Jävla idiot samhälle! Man blir så trött. Mer insatser ta ALLA cb rökare, fängsla dom! Och låt heroinister tjackpundare och blandmissbrukare sprida skräck bland folket! Sverige går under! Snart ser det ut som i USA för 10år sedan innan dom tog steget mot avkriminalisering och legalisering. Sverige ta steget nu! Det här går inte att vänta med som med alla andra beslut i 25år. Sverige måste avkriminalisera nu! Drogerna kommer explodera här med fler länder som avkriminaliserat och den organiserade brottsligheten breder ut sig. Finns redan ligor här från andra länder som tjänar enorma summor på sverige och svenskarna. Och vad fortsätter polisen med? Jo, jaga en stackars kille på cykel för 1g cannabis när det kommer in kilon/ton över gränsen i samma stund!

Tyvärr kommer det nog aldrig hända något i Sverige dem kommer fortsätta såhär in i döden. Och jag menar verkligen ALDRIG. Det är Sveriges sätt att hantera saker. Dem ska ju för fan göra tobak olagligt, dem för in mer och mer regler hela tiden som bara öppnar upp för mer kriminalitet. Göra tobak olagligt, haha som att folk kommer sluta röka för det, det kommer endast öppna upp för dem som säljer t.ex weed att börja sälja tobak också. Så tjänar kriminella organisationer in ännu mer pengar. Även om dem inte inför att det blir olagligt så är det ändå misstänksamt att dem tar upp förslaget från första början! Börjar misstänka att Sveriges politik är ganska inblandad i de kriminella med. Kriminella organisationer lobbar pengar för att hålla det olagligt och göra ännu mer olagligt så tjänar politikerna massa pengar av organisationerna för att göra så. Något åt det hållet.

Det är faktiskt det ända jag kan tänka mig. För jag förstår inte vrf dem skulle göra så här annars. Inget är vad det verkar. Kan säga att kriminaliteten i min stad har ökat som i helvete dem senaste åren. Black Cobra håller på att organisera sig i 2 områden nu också. Inget sånt här fanns här förr. Det är folket som får lida på grund av dessa jävla idioter som sitter och tror sig veta bäst över alla.

När jag säger att Sverige ALDRIG kommer ändras så är det för att folket har ingen sägan här tyvärr. Annars kunde det här landet gått framåt mot en ljusare framtid. Men som ja säger alltid. Ni är fria människor ni behöver inte bo kvar här! Tänk på de, känn er inte tvungna att bo kvar här bara för ni är uppväxta här. Svårare för folk med familj att dra dock. Kan säga det var ett bra land att växa upp i som barn, men att leva som vuxen människa. Nae jag skippar hälst.
Citera
2013-04-17, 15:48
Medlem
joims avatar
I Boden lär det inte hända mycket. Klart man måste ha någon ursäkt för att placera så mycket poliser i såna hålor. Så man blåser upp varenda liten skitsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in