2013-12-28, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
Jag har i två år suttit och skrivit en bok och jag hoppas den blir klar för utgivning i mars någon gång. och där jag visar på all fakta det är bara det att jag saknar den förbannade bilden som jag sökt men inte givit upp hoppet på att finna. Men ni kommer bli lika klara på vem som höll i pistolen och vilka som låg bakom mordet som jag. Det kan jag lova.

Varför inte försöka få lite hjälp här. Kan du precisera lite mer var bilden förekommit, tidpunkt, kvällst. morgont. samband etc. Det finns flera här som har mycket på diskarna och i hyllorna.
Citera
2013-12-28, 10:07
Medlem
Citat:
jag skrattar, men jag har inte heller förväntat mig något annat. Historien är lika otrolig för mig som för dig. Men jag kan lova dig en sak. Den är hundra procent sann. Och jag kanske har sagt för mycket, men det beror på att jag tagit några öl i kväll, och jag kommer säkert att ångra mig i morgon att jag berättat detta.men har jag sagt A får jag säga B. Jag har i två år suttit och skrivit en bok och jag hoppas den blir klar för utgivning i mars någon gång. och där jag visar på all fakta det är bara det att jag saknar den förbannade bilden som jag sökt men inte givit upp hoppet på att finna. Men ni kommer bli lika klara på vem som höll i pistolen och vilka som låg bakom mordet som jag. Det kan jag lova.

Tja jag ser ju vilka supportnick du jobbar med så att förstå att du fabulerar fritt är inte svårt och inte nytt heller. Vi har sett det moduset allt för ofta!
Citera
2013-12-28, 10:27
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Mina uppgifter kommer ifrån att jag mötte en man i gamla stan veckan innan mordet på Olof Palme, samma helg som apartheidkonferensen ägde rum . Det var bara det att jag kände igen honom på bild många år senare. Och då fick jag mer eller mindre en chock när jag kollade upp honom. Det är därför jag är så klar över att Sydafrika låg bakom mordet och det var han som var mördaren.
Här har du en beskrivning av honom.

Tät tjock hårväxt (som till och med kan uppfattas som mössa), bred panna, raka ögonbryn som lätt sluttar neråt, djupt liggande grå/blå ögon, ögonsjukdom synfel -stirrande blick, rektangulär ansiktsform, markerade kindsidor, kraftigt något framskjutet hakparti, rak näsa, smal överläpp med ljus linje mellan läpp och skäggväxt, längd omkring plus minus -190, bredaxlad, spänstig-vältränad är 37 år 1986, (därtill förmodad fot och benskador efter att råkat ut för trampminor och granatsplitter efter att deltagit i krig mot Sydafrikas grannländer under 70 och början på 80 talet, använde glasögon men även linser som ofta kan förstärka intrycket av stirrande blick).
Var han lik Jack Dempsey?
http://www.chadhowsefitness.com/blog/wp-content/uploads/2011/11/Jack-Dempsey-Portrait.jpg
"Den tredje var 190 cm lång, blond och mycket kraftig. Näsan var knäckt och tillplattad som på en boxare. Han hade ett runt ansikte med sönderslagna ögonbryn."
Citera
2013-12-28, 10:55
Medlem
Antar att GaryCoper syftar på denna snubben : https://www.google.se/search?q=roy+allen+palme+%3F&espv=210&es_sm=93&sou rce=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OZ--Ur2DPaLm4QTzl4DQDw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1536&bih=75 6#facrc=_&imgrc=d6FEdGUto5v0YM%3A%3BgAursod4aD7F_M %3Bhttp%253A%252F%252Fa.cdn-expressen.se%252FImageHandler.ax d%253Fguid%253D563e49d6-9f91-5420-a699-9e09a902a0b7%2526imageFormat%253DsecondColumn%3Bht tp%253A%252 F%252Fwww.expressen.se%252Fnyheter%252Fhemligt-forhor-med-agenten%252F%3B540%3B288

Bara en sån sak som att det är Timmy Lundström som har varit med och dragit fram detta spåret gör att man anar att det ej stämmer.
Senast redigerad av sulfint 2013-12-28 kl. 10:59.
Citera
2013-12-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Antar att GaryCoper syftar på denna snubben : https://www.google.se/search?q=roy+allen+palme+%3F&espv=210&es_sm=93&sou rce=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OZ--Ur2DPaLm4QTzl4DQDw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1536&bih=75 6#facrc=_&imgrc=d6FEdGUto5v0YM%3A%3BgAursod4aD7F_M %3Bhttp%253A%252F%252Fa.cdn-expressen.se%252FImageHandler.ax d%253Fguid%253D563e49d6-9f91-5420-a699-9e09a902a0b7%2526imageFormat%253DsecondColumn%3Bht tp%253A%252 F%252Fwww.expressen.se%252Fnyheter%252Fhemligt-forhor-med-agenten%252F%3B540%3B288

Bara en sån sak som att det är Timmy Lundström som har varit med och dragit fram detta spåret gör att man anar att det ej stämmer.
Lite intressant dock att han påstås bo i Australien med tanke på tidigare diskussioner.
Citera
2013-12-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Om du drar dig till minnes var det jag som pekade på det av Daniel Ganser påpekade faktumet av Per-Göran Näss medverkan i NATO-organet ACC. Nästan varje vecka försöker jag få tråden att fokusera på de tre SÄPO-män som Sten Andersson fick namngivna och i lönndom bevakade OP före MOP. Skillnaden är att den kritiken underbyggs av fakta och inte personliga vendettor och känslostormar.

Apropå de tre säpo-männen. Är det två som du har identiteten på? Contra-Stig och Robban? Med Hököga (okänd identitet) som misstänkt tredje person? Har jag förstått saken rätt?

Jag har ingen kunskap om vilken den tredje personen är, men det finns två anmärkningsvärda incidenter i buggningsrättegången. Jag har inte sett dem diskuterade här, så jag nämner dem ifall någon är intresserad.

Den första rör F*lke Axm*n. Han går AWOL vid en ålder av 65 (alltså sannolikt nybliven pensionär) när han får klart för sig att han skall vittna. Han går under namnet EA i utredningen, men rapporteras i Expressen (1990-11-04) ha rymt landet (sannolikt till sydfrankrike eller Israel) för att slippa vittna. Enligt Expressen föranledde "Hans fria ställning inom Säpo gjorde att det var få personer som hade verkligt grepp om vad han arbetade med." Han förnekar kännedom om buggning. Huruvida han sedan dök upp och vittnade och vad han då sade, har jag inte kunnat utröna. Någon som vet? Axman sägs i artikeln stå nära Näss, vilket väl borde minska sannolikheten för att han tillhörde "Robbans" grupp.

Den andra rör Bj*rne Törn*r. Han sägs tidigare ha varit "ställföreträdande chef för Säpos
kontraspionage. Han var också ställföreträdande chef för den avdelning som genomförde buggningen av kurderna." (Expressen 1990-10-17) Han bevakade rättegången å säpos vägnar (dvs han satt med i rättssalen). Hans uppdrag var att kontrollera att de förhörda säkerhetspoliserna endast svarade på de frågor man i förväg överenskommit att de skulle svara på. Processen är anmärkningsvärd, men verkar ha varit sanktionerad av regeringen. Ett tag funderade jag över om Törn*r kunde ha varit Hököga, men det stämmer inte med Danielssons namngivningssystem.
Senast redigerad av HubertNorlen 2013-12-28 kl. 11:20.
Citera
2013-12-28, 12:38
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
MI6 är källan till Karl-Gunnar Bäcks tidiga tips om koppling till Sydafrika I MOP. John Erikssons utfall mot OP,860112, ang utsläppta ryska ubåtar i Hårsfjärden fullkomligt lyser av MI6 diktering. SOE gällde trovärdigheten ang Falkirks bakgrund.

Om du drar dig till minnes var det jag som pekade på det av Daniel Ganser påpekade faktumet av Per-Göran Näss medverkan i NATO-organet ACC. Nästan varje vecka försöker jag få tråden att fokusera på de tre SÄPO-män som Sten Andersson fick namngivna och i lönndom bevakade OP före MOP. Skillnaden är att den kritiken underbyggs av fakta och inte personliga vendettor och känslostormar.

Den provocerande debattekniken du använder ovan påminner om de grälsjuka kärringar med relationsproblem som förpestar många svenska arbetsplatser. Släpp den och diskutera sak istället för person.

Man skall inte glömma "Chip" Tatums vittnesmål om bla sydafrika i palmemordssammanhang, jag finner honom trovärdig. En kontakt till mig påstår sig prata med Chip då och då och jag har bett honom ställa fler frågor om MOP, vet inte dock om min kontakt är helt seriös i denna fråga.
Citera
2013-12-28, 13:30
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Varför inte försöka få lite hjälp här. Kan du precisera lite mer var bilden förekommit, tidpunkt, kvällst. morgont. samband etc. Det finns flera här som har mycket på diskarna och i hyllorna.

Eftersom det var i ett väntrum. Väntrum är fel att säga.Jag var på ett besök på ett företag. Jag jobbade med försäljning då så jag besökte mycket företag därför kan jag inte säga mer än det var en firma på Kungsholmen i Stockholm och satt och väntade på att en person skulle bli ledig. Under tiden bläddrade jag förstrött i någon dagstidning. Eftersom det sällan finns kvällstidningar på företagen, iaf inte vid den tiden eftersom de gavs ut först på sen em, så utgår jag ifrån att det bör vara DN eller SVD.

Jag har svårt att sätta det i exakt tid. Det vore en lätt sak att kolla dokumenten på de uppgifter jag lämnade till PU, men där finns det en märklig sak. De påstår att jag ringt in och det vet jag att jag inte har gjort. Jag var där. Uppgifterna jag lämnade stämmer heller inte bla finns inte namnet på den person jag kände igen och som var det mest intressanta i min berättelse. Det är ingen mindre än Thure Nässen som skrivit ut dokumenten, sk spaningsuppslag. Jag har också ringt och pratat med han om den saken, men han kommer inte ihåg det och det är väl inte så konstigt eftersom det är drygt ca 20 år efteråt.

Hur som helst, på 90-talet tänkte jag att de hade mina uppgifter och eftersom de inte hörde av sig så fanns väl inget att gå vidare på. Nätet var heller inte så utbrett då så någon större möjlighet för egna efterforskningar stod inte till buds, även om jag fann en del.

Tiden gick och de fladdrade mer och mer märkliga uppgifter i media om Christer Pettersson, så jag blev väl övertygad i princip att - va fan, det var väl Pettersson. Berättade jag min historia för några vänner vid något tillfälle så skrattade de bara och sa ungefär. Du, bara glöm Sydafrika. Va fan skulle de mörda Olof Palme för? Polisen är helt säkra på att det är Christer Pettersson. Jag blev väl sannolikt påverkad och tänkte bara att det är väl så det ligger till antagligen och brydde mig inte mer om den saken. Polisen hörde heller inte av sig, så min historia var väl ointressant tänkte jag.

2011 började det razzla i Tv rutan om Palmemordet i anledning av 25 år hade gått sedan mordet. När jag hörde att GW inte alls var klar över Pettersson, började jag söka lite på nätet om just Sydafrika. Nätet är ju då något helt annat än vad det var i början av 1990. Jag hittade då bla de Wet Potgeiters bok "Total Onslaught" och läste om den och jag läste även Leopold Reports websidor. Efter det har jag inte gjort annat än forskat i det här ärendet och Sydafrika kan jag idag på mina fem fingrar. Jag har haft en del kontakt med en sydafrikansk journalist och via den vägen fått en del uppgifter och även en del andra personer som är insatta. Jag sitter på ett digert material som jag tänker visa och idag finns det ingen som helst tvekan från min sida. Det var Sydafrika som låg bakom mordet och de hade en hel del hjälp av svenskar inom polisväsendet.

Tillbaka till bilden om jag ska datera den så bör det vara inte tidigare än 1990 och inte senare än maj 1992. Det kan finnas en möjlighet men den är inte så trolig, men inte helt utesluten, då pratar vi aug 1995- dec 1995
Om jag skulle försöka ge mer exakt utan att för den skull vara helt säker, bör det vara någon gång mellan januari 1992-maj 1992.

Jag har sökt på Kungliga bibliotekets tidningsarkiv flertal gånger utan att finna vad jag söker. Jag bor inte längre i Stockholm, men vid några tillfällen har jag rest dit bara för denna sakens skull. Problemet är för mig att jag blir lätt sjösjuk när jag sitter och kör med deras gamla tidningsmaskiner. Så det funkar inte bra för mig när jag söker. Jag har tom fått gått ut och "ullkat" efter att suttit för länge. Jag har även sökt på en del bildbyråer utan resultat, men det går göra mer. Bilden finns där och det är en gruppbild på 4-5 stående personer. En person har artikelförfattaren ringat in hans huvud på bilden. Det kan möjligtvis vara Craig Williamsson. Hur som helst bilden är publicerad i storleken 1/4 A4:a och inringningen bör man inte missa när man söker. Det är iaf så här jag minns det.
Senast redigerad av GarryCoper 2013-12-28 kl. 13:47.
Citera
2013-12-28, 14:05
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Eftersom det var i ett väntrum. Väntrum är fel att säga.Jag var på ett besök på ett företag. Jag jobbade med försäljning då så jag besökte mycket företag därför kan jag inte säga mer än det var en firma på Kungsholmen i Stockholm och satt och väntade på att en person skulle bli ledig. Under tiden bläddrade jag förstrött i någon dagstidning. Eftersom det sällan finns kvällstidningar på företagen, iaf inte vid den tiden eftersom de gavs ut först på sen em, så utgår jag ifrån att det bör vara DN eller SVD.

Jag har svårt att sätta det i exakt tid. Det vore en lätt sak att kolla dokumenten på de uppgifter jag lämnade till PU, men där finns det en märklig sak. De påstår att jag ringt in och det vet jag att jag inte har gjort. Jag var där. Uppgifterna jag lämnade stämmer heller inte bla finns inte namnet på den person jag kände igen och som var det mest intressanta i min berättelse. Det är ingen mindre än Thure Nässen som skrivit ut dokumenten, sk spaningsuppslag. Jag har också ringt och pratat med han om den saken, men han kommer inte ihåg det och det är väl inte så konstigt eftersom det är drygt ca 20 år efteråt.

Hur som helst, på 90-talet tänkte jag att de hade mina uppgifter och eftersom de inte hörde av sig så fanns väl inget att gå vidare på. Nätet var heller inte så utbrett då så någon större möjlighet för egna efterforskningar stod inte till buds, även om jag fann en del.

Tiden gick och de fladdrade mer och mer märkliga uppgifter i media om Christer Pettersson, så jag blev väl övertygad i princip att - va fan, det var väl Pettersson. Berättade jag min historia för några vänner vid något tillfälle så skrattade de bara och sa ungefär. Du, bara glöm Sydafrika. Va fan skulle de mörda Olof Palme för? Polisen är helt säkra på att det är Christer Pettersson. Jag blev väl sannolikt påverkad och tänkte bara att det är väl så det ligger till antagligen och brydde mig inte mer om den saken. Polisen hörde heller inte av sig, så min historia var väl ointressant tänkte jag.

2011 började det razzla i Tv rutan om Palmemordet i anledning av 25 år hade gått sedan mordet. När jag hörde att GW inte alls var klar över Pettersson, började jag söka lite på nätet om just Sydafrika. Nätet är ju då något helt annat än vad det var i början av 1990. Jag hittade då bla de Wet Potgeiters bok "Total Onslaught" och läste om den och jag läste även Leopold Reports websidor. Efter det har jag inte gjort annat än forskat i det här ärendet och Sydafrika kan jag idag på mina fem fingrar. Jag har haft en del kontakt med en sydafrikansk journalist och via den vägen fått en del uppgifter och även en del andra personer som är insatta. Jag sitter på ett digert material som jag tänker visa och idag finns det ingen som helst tvekan från min sida. Det var Sydafrika som låg bakom mordet och de hade en hel del hjälp av svenskar inom polisväsendet.

Tillbaka till bilden om jag ska datera den så bör det vara inte tidigare än 1990 och inte senare än maj 1992. Det kan finnas en möjlighet men den är inte så trolig, men inte helt utesluten, då pratar vi aug 1995- dec 1995
Om jag skulle försöka ge mer exakt utan att för den skull vara helt säker, bör det vara någon gång mellan januari 1992-maj 1992.

Jag har sökt på Kungliga bibliotekets tidningsarkiv flertal gånger utan att finna vad jag söker. Jag bor inte längre i Stockholm, men vid några tillfällen har jag rest dit bara för denna sakens skull. Problemet är för mig att jag blir lätt sjösjuk när jag sitter och kör med deras gamla tidningsmaskiner. Så det funkar inte bra för mig när jag söker. Jag har tom fått gått ut och "ullkat" efter att suttit för länge. Jag har även sökt på en del bildbyråer utan resultat, men det går göra mer. Bilden finns där och det är en gruppbild på 4-5 stående personer. En person har artikelförfattaren ringat in hans huvud på bilden. Det kan möjligtvis vara Craig Williamsson. Hur som helst bilden är publicerad i storleken 1/4 A4:a och inringningen bör man inte missa när man söker. Det är iaf så här jag minns det.
Jag hänger med så långt som att det tveklöst finns SA-motiv och SA-koppling via Östling&Co, men hur kan du vara så säker på att SA "låg bakom" mordet? Kan det inte varit andra aktörer inblandade som använde högst motiverade agenter från SA?

Och varför kan du inte delge tråden namnet på Nelson-mannen?
Citera
2013-12-28, 14:06
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tja jag ser ju vilka supportnick du jobbar med så att förstå att du fabulerar fritt är inte svårt och inte nytt heller. Vi har sett det moduset allt för ofta!

Jag anklagar dig inte för det. Mycket möjligt att jag reagerat på liknande sätt om jag hört en liknande historia. Men jag kan lova dig, den är 100% sann, även om jag kan ha missat någon detalj pga tidsrymden.
Citera
2013-12-28, 14:51
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag hänger med så långt som att det tveklöst finns SA-motiv och SA-koppling via Östling&Co, men hur kan du vara så säker på att SA "låg bakom" mordet? Kan det inte varit andra aktörer inblandade som använde högst motiverade agenter från SA?

Och varför kan du inte delge tråden namnet på Nelson-mannen?

Jag vill inte göra det ännu, av flera skäl som jag inte vill gå in på, men det kommer i boken även om jag inte kan vara för hård i utpekandet pga risk för stämning om förtal oavsett om jag har rätt men kan inte bevisa det till fullo.

När man sätter sig in i det vad som hände politiskt i SA framför allt från aug 1985 så är det ingen tvekan. I princip är det enmanskrig som förs av den forna presidenten den kristna fundementalisten PW Botha. Går man sedan igenom TRC så hittar man mönstren hur de jobbade och vilken strategier de använde för att bekämpa den s.k kommunistiska anstormningen. Det fanns också en hel del pengar att tjäna för aktörerna. Nationalism med profitintresse.

Jag kan nog peka ut med hjälp av bra underlag fem personer från SA som deltog. En av dessa är den s.k sydafrikanska "Bilmekanikern" Heine Human, som ca en månad innan mordet bosatte sig i Björklinge utanför Uppsala och öppnade bilverkstad. Någon större bilmekaniker var han inte enligt bybefolkningen i Björklinge. Men via en underrättelsebyrå använde man sig av civila täckföretag för att dölja den egentliga verksamheten. Med största sannolikhet var han agent och var den som stod för flyktbilarna.
Citera
2013-12-28, 15:09
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Man skall inte glömma "Chip" Tatums vittnesmål om bla sydafrika i palmemordssammanhang, jag finner honom trovärdig. En kontakt till mig påstår sig prata med Chip då och då och jag har bett honom ställa fler frågor om MOP, vet inte dock om min kontakt är helt seriös i denna fråga.

1986 är Sydafrika favorit Svartepetter i MOP-sammanhang. Bothas regim i Pretoria blir allt mera omöjlig att stödja i det internationella samfundet. MI6 tips till KG Bäck blir på det sättet extra intressant. Pekar bort ifrån NATO-sovjet konflikten och Olof Palmes ideer om kärnvapen fri zon i Europa. Näst PKK är Sydafrika bästa alternativet att peka finger åt. Med regimens tidigare meritlista ter sig inte det speciellt svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in