Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
I vilket sammanhang kände du igen honom sex år senare
En bild i en tidning. Det var ett gruppfoto på ca 5- 6 personer. En person var inringad och det var han artikeln troligen handlade om. Och jag tror att artikeln handlade om sydafrikas inblandning i Palmemordet, men jag ninns bara att jag läste rubriken och sedan kollade på bilden. Sannolikt var det Craig Williamsson som var inringad. Men jag hade ingen som helst koll på det då vem han var, de andra som jag uppfattade det hade inte med saken att göra. problemet var att jag satt i ett väntrum så jag blev avbruten, annars hade jag rivit ur bilden ur tidningen. Men honom från hotellet kände jag igen direkt. Alla namn stod under bilden av ngn konstig anledning. Varför fattar jag egentligen inte , men så var det. jag hann i af att notera hans namn, och därefter har jag gjort en hel del research på honom även om jag skulle vilja ha fram mer. Framför allt om de olyckor med trampminor och granatsplitter har påverkat hans gång.
Möjligt att det var någon utmärkelse ceremoni eller ngt liknande. jag antar att det var ngn morgontidning typ SVD eller DN. Jag har nog lagt ner femtio timmar på Kungliga biblioteket för att försöka hitta den bilden och är det ngn som kan hitta den så skulle jag bli överlycklig för den vidimerar min historia. problemet är att jag har svårt att sätta det exakt i tid, men jag tror att det är i början på 90-talet. Bilden är ungefär en kvarts A4 och en man i mitten var inringad som sagt och den bör finnas på utrikes sidor på DN eller SVD. det är iaf där jag själv har sökt. Det är först 2011 jag ser Birgtta W teckning vilket föranledde mig att ta kontakt med henne och lyckades med det och efter många om och men fick jag till ett möte. jag kan lova dig hon har gjort ett perfekt porträtt enligt mig. För mig är det ingen tvekan. Det är han. BW är neutral och vill inte ställa upp i ngt mer vittnessamanhang, vilket jag respekterade. Men det var ett oerhört intressant möte.