Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Ta dig en titt på vart de första uppgifterna som pekar mot sydafrika kommer.
Mina uppgifter kommer ifrån att jag mötte en man i gamla stan veckan innan mordet på Olof Palme, samma helg som apartheidkonferensen ägde rum . Det var bara det att jag kände igen honom på bild många år senare. Och då fick jag mer eller mindre en chock när jag kollade upp honom. Det är därför jag är så klar över att Sydafrika låg bakom mordet och det var han som var mördaren.
Här har du en beskrivning av honom.
Tät tjock hårväxt (som till och med kan uppfattas som mössa), bred panna, raka ögonbryn som lätt sluttar neråt, djupt liggande grå/blå ögon, ögonsjukdom synfel -stirrande blick, rektangulär ansiktsform, markerade kindsidor, kraftigt något framskjutet hakparti, rak näsa, smal överläpp med ljus linje mellan läpp och skäggväxt, längd omkring plus minus -190, bredaxlad, spänstig-vältränad är 37 år 1986, (därtill förmodad fot och benskador efter att råkat ut för trampminor och granatsplitter efter att deltagit i krig mot Sydafrikas grannländer under 70 och början på 80 talet, använde glasögon men även linser som ofta kan förstärka intrycket av stirrande blick).