Citat:
Ursprungligen postat av
Schlaktarnn
Vill bara lyfta ett varningens finger angående resor där man tänker ta med massor av dricka. Vet 2 olika personer nu som har åkt fast nere i tullen, både i Helsingborg och bron. De blev av med all dricka och har vart på förhör angående misstänkt smuggel/försäljning.
Spriten ser tullen stenhårt på nu och skulle inte rekommendera någon att ta in fler än 20 stycken 1l flaskor per person. Absolut inte.
Bästa tipset är att åka med en minibuss samt släp på och ta med kompisar som är 20+. Blir ni stoppade säger ni bara att alla har köpt varsin laglig ranson. Sedan får kompisarna en liten slant för besväret och ni har fått hem en hel del dricka
Frågan jag ställer mig då är hur mycket de hade köpt och om de hade övervikt på bilen?
Har också varit med om att tullen står och kollar men de har aldrig gjort något mer än att fråga vart man varit och vad vi gjort. Sen har det bara varit att köra vidare. Däremot ser man ju flertalet mindre begåvade individer som lastar in så mycket det ryms i en V70 så att bakhjulen tar i hjulhuset varje gång man är nere.
Funderar på att åka ner en sväng nu efter nyår och bunkra upp lite. Kan inte vara överdrivet mycket folk där nere nu eller? Enda högtiden jag varit där nere var runt påsk och då var det en hel del folk.