2013-12-23, 22:27
Medlem
ett tips åkt EFTER stor helgerna
gissar på dom har extra kontroller nu året ut
Citera
2013-12-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JogoBonito
Maxat menas att jag själv lägger ut 9,5 -11 k (per skalle, i detta fall två pers.) på inköpet av 110 l öl, 120 l vin (oj, 90 l ), 10 l sprit, 20 l Amarula (+ ev. någon cider) till min "inflyttningsfest". Men om du föreslår minibuss med släp så får jag tänka om.

Vad räknas cider amarula (o dyl.) som ? kan man ta 110 l öl, och 110 l cider, 10 l sprit, 90 l vin, 20 l amarula, eller är de för mycket?
cider=vin (90 l)
Amarula= starkvin (20 l)

Har du kollat på Trelleborg-Sassnitz? Kortare resa än till Rostock, och betydligt billigare som dagstur.
Lite sämre shoppingmöjligheter i Stenas Bordershop dock.
Citera
2013-12-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ante!
ett tips åkt EFTER stor helgerna
gissar på dom har extra kontroller nu året ut

Vet att det är extra kontroller nu, därför jag skrev tidigare och undrade hur ni trodde tullaktiviteten skulle vara 2 januari.
Citera
2013-12-25, 01:49
Medlem
JogoBonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke-K
cider=vin (90 l)
Amarula= starkvin (20 l)

Har du kollat på Trelleborg-Sassnitz? Kortare resa än till Rostock, och betydligt billigare som dagstur.
Lite sämre shoppingmöjligheter i Stenas Bordershop dock.

okej tack för ditt svar.
Citera
2013-12-26, 15:24
Medlem
Någon som har koll på vad Rödby-puttgarden kostar tur och retur, personbil med släp? Dagsbiljett dvs, deras "shopping ticket".
Citera
2013-12-26, 21:56
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucket
Någon som har koll på vad Rödby-puttgarden kostar tur och retur, personbil med släp? Dagsbiljett dvs, deras "shopping ticket".

Beror ju på om du tar bron eller kör combo med HH, samt när du tänkt åka. Är det inte lättare att bara glida in på scandlines hemsida och mata in uppgifterna direkt istället för att posta här?
Citera
2013-12-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Beror ju på om du tar bron eller kör combo med HH, samt när du tänkt åka. Är det inte lättare att bara glida in på scandlines hemsida och mata in uppgifterna direkt istället för att posta här?

Rödby-puttgarden dygnsbiljett visas inte på hemsidan, säljs enbart på plats. Eftersom jag frågade efter just Rödby-puttgarden så tar jag antagligen bron

Får ta och maila, de brukar vara rätt sega, tänkte att det säkert är någon som har åkt med släp den senaste tiden..
Citera
2013-12-28, 11:59
Medlem
ibutus avatar
2 captain morgan + en trelitare vodka för 1020 kronor. Låter detta rimligt verkligen?
Farsan till en kompis har åkt till tyskland och köpt på sig sprit och säger att allt mitt kostar så mycket...
Citera
2013-12-28, 14:59
Medlem
kaptentus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
2 captain morgan + en trelitare vodka för 1020 kronor. Låter detta rimligt verkligen?
Farsan till en kompis har åkt till tyskland och köpt på sig sprit och säger att allt mitt kostar så mycket...

Detta låter lite i överkant för det lilla du beställde. Om jag kollar på calles.dk så tar de 243kr för en 3L vodka Bag In Box. Och 240kr för två stycken captain morgan spiced gold. Vilket landar på en summa på 483kr. Man får räkna med en mindre transportkostnad för drickan också på 30kr som är i överkant. Då blir det totalt 513kr. Så nej du ska inte behöva betala nästan dubbla priset till honom. Om det är en Jelzin BiB som du får dvs.
Citera
2013-12-28, 15:21
Medlem
Han vill väl ha lite vinst också, liite dyrt, men inte så många tior ifrån vad smuggel kostar här..
Citera
2013-12-29, 22:16
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu

Ganska fett påslag, som redan konstaterats. Om det är ok är ju en sak du själv får avgöra. Att dricksa en hundring för besväret till nån som köpt med sig ett par flaskor är ju helt i sin ordning, men på ditt inlägg låter det som att han försöker få det till att dryga tusenlappen för drickat är den faktiska utgiften för kalaset. Det är i så fall rent ohederligt; kräv att få se kvitto med hänvisning till prislistorna online.
Citera
2013-12-30, 11:34
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Vill bara lyfta ett varningens finger angående resor där man tänker ta med massor av dricka. Vet 2 olika personer nu som har åkt fast nere i tullen, både i Helsingborg och bron. De blev av med all dricka och har vart på förhör angående misstänkt smuggel/försäljning.

Spriten ser tullen stenhårt på nu och skulle inte rekommendera någon att ta in fler än 20 stycken 1l flaskor per person. Absolut inte.

Bästa tipset är att åka med en minibuss samt släp på och ta med kompisar som är 20+. Blir ni stoppade säger ni bara att alla har köpt varsin laglig ranson. Sedan får kompisarna en liten slant för besväret och ni har fått hem en hel del dricka

Frågan jag ställer mig då är hur mycket de hade köpt och om de hade övervikt på bilen?

Har också varit med om att tullen står och kollar men de har aldrig gjort något mer än att fråga vart man varit och vad vi gjort. Sen har det bara varit att köra vidare. Däremot ser man ju flertalet mindre begåvade individer som lastar in så mycket det ryms i en V70 så att bakhjulen tar i hjulhuset varje gång man är nere.

Funderar på att åka ner en sväng nu efter nyår och bunkra upp lite. Kan inte vara överdrivet mycket folk där nere nu eller? Enda högtiden jag varit där nere var runt påsk och då var det en hel del folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in