Citat:
Ursprungligen postat av
Brandbomb
En relevant fråga här är om du hade kunnat använda bara lagboken i de andra kurserna, möjligen med mindre kompendiekomplettering. Den är visserligen rätt jävlig att släpa runt på, men det skulle i så fall kunna vara en ekonomiskt lämplig lösning om man får tag på lagboken billigt till JIK:en.
I slutändan tror jag man "går plus" på att köpa kompendier. Från minnet:
Europarätt - inga svenska författningar; fördragen finns inte med i lagboken.
Statsrätt - Jag
tror en del förvaltningsrätt inte finns med i lagboken, men det spelar ingen roll - eftersom det är en kurs du får antecka fritt på och korshänvisa hur du vill köper du författningssamlingen ändå, eftersom du inte vill kladda i lagboken (då får man ju inte ha med den på kurser där man
inte får anteckna fritt)
Civilrätt A - jag tror lagboken skulle räcka här +/- något standardavtal eller så. Samma anteckningsproblematik som statsrätt.
Civilrätt B - många eu-förordningar, direktiv, andra utländska rättskällor. Samma anteckningsproblematik som statsrätt.
Civilrätt C - barnkonventionen mfl. Dessutom är lagtextkompendiet detsamma som arbetskompendiet, så du måste ändå (en del av min roman om CC behandlar det 600 sidor långa arbetskompendiet, skrivet på undermålig svenska och egentligen bestående av copy/paste från lagen.nu)
Civilrätt D - fastighetsrätt - jag har faktiskt itne kollat om allt finns med i lagboken, men jag institutionen hävdade att vi behövde köpa kompendiet och de skulle väl aldrig ljuga för oss.
Assen: - här bör det räcka med lagbok.