Citat:
Ursprungligen postat av
Fruity Fresh
Är T1 (på SU) en "smekmånad" eller kan man förvänta sig samma svårighetsgrad/studieinsats resten av programmet? Jag inser att det blir mer djupgående och svårare på det sättet men då har man ju förhoppningsvis också lärt sig en del på vägen.
Jag är inte så erfaren, snart klar med T2 på SU. Jag kan givetvis bara tala för mig själv, men T1 upplevde jag som väldigt "snäll". Det kändes som att de ville att alla skulle få en bra start på sina juridikstudier (speciellt på JIKen).
Den arbetsinsatsen jag la ned på T1 för att få AB på JIKen osv skulle aldrig ens i närheten räcka för min del för att få AB på T2 tex. Jag håller med föregående talare - börja ta tag i det från början och hitta en bra studieteknik och håll den hela vägen. Jag slappade för mycket i början, just pga att det inte krävdes så mycket.
Menar absolut inte att "skrämma" dig på något sätt, men det blir onekligen tuffare tag efter T1 enligt min uppfattning! Det krävs en större arbetsinsats helt enkelt. Ha en bra studieteknik som fungerar för dig så går det galant!