Citat:
Ursprungligen postat av
alef-noll
Gud kanske inte bryr sig om man kan bevisa hans existens eller inte.
Det rimmar ganska illa med övriga föreslagna attribut på den abrahamitiska guden.
Citat:
Han kanske har fullt upp med att hålla fred mellan människor och har inget intresse av fysikaliska experiment. Eller så skulle ett under som bevisade hans existens bara leda till en sämre värld med fler falska människor.
Om vi ändå hittar på saker så kanske han bara sover middag?
Citat:
Hela Europa började väl kalla sig "kristet" när nån Romersk ledare omvände sig
Det här kanske kommer som en överraskning...men du ger en aaaaaning förenklad bild av skedet...
Citat:
och det blev populärt, och Republikanerna i USA... ja herregud.
Jaha??? Vad är det med dom?
Citat:
Det kanske är bra som det är, att bara de som verkligen vill hitta Gud finner honom.
Cirkelargument.
Citat:
Om du verkligen vill hitta Gud, tänk efter nästa gång som en bra idé ploppar upp i ditt huvud eller när du får en rolig dröm. Det kanske inte är "ditt inre" som den kommer ifrån...
Om vi ändå hittar på saker så kanske alla ideér i hela världen kommer från en magisk enhörning?
Citat:
Jag försöker att undvika Gud
En omni-värvarande gud tenderar att dominera alla kurragömma-lekar.
Citat:
men har tvingats till den punkt där jag inser när jag kommunicerar med honom, när jag bara använder hjärnan
Och beläggen för det?
Citat:
och när jag kommunicerar med onda makter.
Och vad är det för något?
Citat:
Jag gör såklart vad de onda makterna säger, för vem vill sluta som Jesus?
Och när lydde jesus de onda makterna?
Citat:
Sen jag var liten har Gud även kommunicerat med mig och min familj med knackningar och knakningar i bord, hus, staket och annat material.
Om vi ändå hittar på saker så talar gud till mig genom mina katter. Han är en jävel på att jama.