Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Du har helt enkelt introducerat din egen hitta-på parameter i ett typisk efterrationaliserings-'resonemang'.
Den kosmiska dynamikens underlag är tydligt ASYMMETRISKA polariseringer, inte nån flummig new-age fantasi om kosmisk balans/harmoni.
Ibland kan det kännas som jag ger en förklaring i efterhand, det beror på det jag ibland skriver kan vara lite klumpigt, då beskriver jag såhär är det. Då blir man mer förstådd i själva sammanhanget. Men som sagt ofta ser man en sak given i en situation, men om jag går in i andra situationer och beskriver kan det bero på Gud är skaparen till allt i vårt universum, och då försöker jag ge en förklarning, men troligast blir man missförstådd.
Vitvajagvet går tråden ut på och bevisa Gud existens, och det finns flera olika sätt att bevisa Gud existens sen är frågan om de uppfyller kraven för att bevisa Guds existens, det mesta folk kommer med är tro, när det är så kallade bevis som söks.
Själv vet jag inte om jag vill tillhöra termen new-age, då jag tar lärdom från tidigare religioner, men det kan vara så mina nytänkta idéer kan vara new-age, men jag går efter verkligheten det är bara att titta upp på natthimlen alla stjärnor man ser, som går att se förstås och jag tycker det måste finnas nån balans över det hela, annars skulle alla stjärnor fara tvärs och hit och dit i olika riktningar på natthimlen.