Citat:
Ursprungligen postat av
eXtremo
Eftersom att den ändå är jul, så jag jag gjort en liten sammanställning av tentor från T1 till T6. Samlingen är självklart inte komplett, utan har bara 1-2 stycken tentor per kurs, men torde ändock ge en bild av vad som studeras på kurserna.
http://www.speedyshare.com/U3vNV/T1-T6.rar
Gediget!
Den lär många ha nytta av genom tiderna. Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
ProsecutorDredd
Jag hoppas du även ser fram emot att läsa programmet och inte bara känner av ångest
Jag vet inte hur betygsfixerad du är eller hur lätt du har att fastna för vad medstudenterna säger/gör men om du går i Uppsala kan jag för min egen del säga eller rättare sagt skriva att något av det bästa var vid varje terminsstart hämta de tunga kompendierna, ögna igenom materialet tillika den inköpta litteraturen och bara veta vad som väntade, att läsa juridik
Fast kan tillägga att det är bra mycket roligare att tillämpa kunskaperna i praktiken dvs. sitta ting samt fortsätta vidare

Jag ser fram emot det som fan, känns som att det ska bli ROLIGT att lära sig juridikens grunder. Hoppas det känns så även om 2-3 månader och om 2 år.
Oron grundar sig i 4-5 års studieuppehåll efter gymnasiet med diverse andra aktiviteter. Då känns det lite som "nu jävlar blir det förändring i livet". Har aldrig varit betygsfixerad i skolan, främst i arbetssammanhang jag känt att jag vill prestera. Och då gärna till max. Däremot känner jag ju att jag ska fixa betyg utefter min talang och min motivation. Om jag uppskattar studierna och känner att detta är något för mig blir målet att fixa AB, annars kanske inte.
Hispiga människor med lågt självvärde kommer jag aldrig lyssna på. Kan tänka mig att det är en del tjejer (såklart även killar) på 19-20 år som kommer dit utan något som helst intresse men som vill göra päronen nöjda. Dessa människor hoppas jag kunna undvika trots alla grupparbeten som lär vänta. Att lyssna på dessa slicka röv blir kanske den största utmaningen - förutsatt att mina fördomar mot juristprogrammet är korrekta. Har ni som gått ett tag upplevt mycket sådant?