Citat:
Ursprungligen postat av
sonivel
Det har hänt lite saker som jag beskrev, samt fler händelser under hösten. Konflikter mellan den misstänkte och folk på nationen. Men jag tycker inte att jag ska sitta som andrahandskälla och gå in på detaljer som jag inte vet om de är helt sanna.
Men det finns säkert Helsingkrona-människor som kan ge mer detaljer som läser här.
(Jag menade inte alls att du inte var trovärdig, vilket Chamoniard missuppfattade mitt tidigare inlägg som)
Som jag misstänkte så har det alltså varit en hel del drama, ståhej och snack angående den misstänktes beteende senaste tiden.
Jag förstår att du uttrycker dig försiktigt för du inte vill vara en skvallerkärring, men faktum är din hållning känns lite dubbelmoralisk: Du avslöjar saker, men din försiktighet och brist på konkreta formuleringar leder bara till än mer vilda spekulationer. Om det är någon som kan bidra till att minska skvallret så är det ju du.
Berätta istället vad du vet. Är det en klassisk psykflipp/debuterande schizofreni vi ser här? Vilka konkreta "händelser" refererar du till?