Citat:
Ursprungligen postat av
Regnflingan
Man kan ju tycka också att man själv i så fall skulle ha stannat hos den döende fadern och sitta bredvid och försöka med första hjälpen tills ambulans kom. Nu hittades han ju 500 m bort! Det talar ju emot en olycka tycker jag!
Hur rationellt jag skulle reagerat vet jag inte - om jag befann mig i chock. En rationell person hade naturligtvis ringt 112 direkt och gjort upplivningsförsök.
Polisen måste varit där väldigt kort efteråt eftersom vittnet kunde peka ut riktningen vart GM gått - i lugn takt - och också under stillsamma former tagit in personen för förhör.
Jag får inte ekvationen att gå ihop. Känns motsägelsefullt. Men det finns ju lite fakta att det mesta bara tenderar att bli vilda spekulationer.
Om det var uppsåt varför inte göra sig av med vapnet?