2013-12-27, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Angående HIV så ser jag det som fullt möjligt, Palmes vän Ebbe Carlsson dog av det. Att Palme sköts med 2 skott grundar jag på vittnesuppgifter som efter första skottet drar blicken mot mordplatsen och då ser skott 2 som sitter i ryggen och Palme faller. Det borde tagit cirka 2-3 sekunder mellan skotten( det är vad vittnena anger.) Hade Palme träffats av skott 1 i ryggen(polisens rekonstruktion) så hade han helt enkelt legat på backen när vittnena ser GM skjuta skott 2.

Du tänker ju helt galet.

Ja, Palme slår i backen efter andra skottet. Det är helt rätt. Men det betyder ju inte att det första skottet också träffar honom, tvärtom talar ju allting emot att det är så - vittnesuppgifterna, skadan på Lisbets kropp som sågs av sjukvårdspersonal samt utlåtandet från obduktionen.

Vill du ha det till att Palme blir skjuten med två skott involverar du i en handvändning hela rättsmedicinska, sjuksköterskan som såg Lisbet Palmes skada samt ambulanspersonalen i den omedelbara konspirationen.

Ser du inte själv det orimliga i det?
Senast redigerad av blackrivulet 2013-12-27 kl. 23:40.
Citera
2013-12-27, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackrivulet
Lisbet säger uttryckligen i det första förhöret efter mordet att hon inte lade märke till någonting runt biografen. Det du länkade är någonting helt annat, det är hennes beskrivning av gärningsmannen (egentligen Anders Björkman). Är det du som begår ett av dina omtalade tankefel igen? Jag frågar igen, var har Lisbet beskrivit Grandmannen?

Och du vill ju uppenbarligen inte ens börja tänka...
Citera
2013-12-27, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schwammelpellen
Och du vill ju uppenbarligen inte ens börja tänka...

Du påstod att Lisbet Palmes beskrivning av Grandmannen inte är diffus och inte alls passar in på "hälften av alla män".

Då frågar jag för tredje gången.

Var har Lisbet Palme beskrivit Grandmannen?
Citera
2013-12-27, 23:42
Medlem
Citat:
Du tänker ju helt galet.

Ja, Palme slår i backen efter andra skottet. Det är helt rätt. Men det betyder ju inte att det första skottet också träffar honom, tvärtom talar ju allting emot att det är så - vittnesuppgifterna, skadan på Lisbets kropp som sågs av sjukvårdspersonal samt utlåtandet från obduktionen.

Sant, men första skottet vart tog det vägen då? GM är ju så nära paret Palme man kan vara i princip så det är svårt att köpa att han missar det skottet. Skott 1 snuddar ju även vid Lisbet då hon står i den vinkeln för att bli träffad, kulan fortsätter ut mot grenen är vad jag tror.

Jag vill gärna se hela obduktionsprotokollet och få 100% klarlagt att det inte är några konstigheter.

Edit: Visst kan det låta orimligt, men ett halvt obduktionsprotokoll överstruket är riktigt märkligt det också eller?
Senast redigerad av mackeeee 2013-12-27 kl. 23:44.
Citera
2013-12-27, 23:46
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Vad får dig att tro att den svenska rättsapparaten skulle skydda den fallna Apartheid-regimen? Hur får du ihop Sydafrika med walkie/talkie-männen som av allt att döma var svenskar?

Läs ovanstående inlägg 53994
Senast redigerad av GarryCoper 2013-12-27 kl. 23:49.
Citera
2013-12-27, 23:50
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

MVAgrippa - Förutom att dina inlägg mestadels är urtrista så är de så långt från mordplatsen man kan komma och därmed vansinnigt ointressanta. Falkirk t.ex...hur fan ska du dra ner honom till Sveavägen?! En sista fråga bara: Varför låter du Boboslacke ställa till oreda i tråden utan att du tar fram någon pekpinne? Det kan knappast ha undgått dig vem det är som står för majoriteten av personangrepp härinne och som pajar debatten totalt.

Och ta mig fan om inte Boboslacke ÄR den nojjige och verbale Grandmannen "Bobo" ändå!

Falkirk kan mycket väl vara ett felspår . Om du läst vad jag skrivit ang honom visade jag på att hans av bakgrund i SOE är tvivelaktig. Men ev MI6 kopplingar kan vara intressanta och då hjälper jag till med den info jag har till andra användare.

Du vet mycket väl att jag haft åtskilliga diskussioner med BOBOSLACKE där våra åsikter gått isär.Men jag diskuterar sak och inte person . Ett tips. Ge fan i att diskutera andra användares identitet och försök istället koncentrera dig på att hitta något som för lösningen på MOP framåt.

Debatten pajar när man istället för fakta ang MOP ägnar sig åt personangrepp på andra invändare och upprepar obestyrkta floskler om och om igen.
Citera
2013-12-27, 23:52
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Björkman såg inget vapen, helt enkelt för att Palmes kropp är ivägen för bröstskottet, omöjligt för Björkman att se det. Delsborn kollar läget från sin taxi och ser en grupp på 3 personer som ser ut att prata med varandra. Han ser inte vart skott 1 sitter, men skott 2 helt korrekt i ryggen.

Edit: Inge Morelius skrev du såg jag nu. Han har inte full koll på läget heller, däremot som de flesta andra vittnen så drar han uppmärksamheten mot mordplatsen när det smäller och ser skott 2 som inte är några konstigheter, sitter i ryggen på Palme.

Vart menar du bröstskottet kommer ifrån?
Citera
2013-12-27, 23:53
Bannlyst
Citat:
Du påstod att Lisbet Palmes beskrivning av Grandmannen inte är diffus och inte alls passar in på "hälften av alla män".

Då frågar jag för tredje gången.

Var har Lisbet Palme beskrivit Grandmannen?

Ojdå, är det så illa ställt uppe i kontoret? Du SER alltså inte att Lisbets beskrivning av GM sammanfaller med den man som Wennerling såg utanför biografen? Ja, då är det inte mycket jag kan göra. Man skall inte kasta pärlor åt svin.
Citera
2013-12-27, 23:54
Bannlyst
Citat:
Sant, men första skottet vart tog det vägen då? GM är ju så nära paret Palme man kan vara i princip så det är svårt att köpa att han missar det skottet. Skott 1 snuddar ju även vid Lisbet då hon står i den vinkeln för att bli träffad, kulan fortsätter ut mot grenen är vad jag tror.

Jag vill gärna se hela obduktionsprotokollet och få 100% klarlagt att det inte är några konstigheter.

Edit: Visst kan det låta orimligt, men ett halvt obduktionsprotokoll överstruket är riktigt märkligt det också eller?

Du tänker sjukt märkligt verkligen. Om du tror på att första skottet träffar Lisbet, då ger du ju själv första skottet sin förklaring och det finns inget behov av att blanda in Palme?

Inte i närheten av lika märkligt som det vore om ambulanspersonal, rättsmedicinska avdelningen och en sjuksyster på Sabbatsbergs Sjukhus deltog i mordet på Olof Palme.
Citera
2013-12-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vart menar du bröstskottet kommer ifrån?

Snett framifrån OP, snuddar även Lisbet och fortsätter iväg och bryter grenen. GM går upp brevid OP(säger även Morelius) och avlossar bröstskottet med vänster hand(Björkman ser höger hand på Olofs axel.)
Citera
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
Läs ovanstående inlägg 53994

Ta dig en titt på vart de första uppgifterna som pekar mot sydafrika kommer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ojdå, är det så illa ställt uppe i kontoret? Du SER alltså inte att Lisbets beskrivning av GM sammanfaller med den man som Wennerling såg utanför biografen?

Hur är det ställt själv? Det är ju ANDERS BJÖRKMAN hon beskriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in