2013-12-27, 21:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Vi får se hur mycket som är påhittat då Hovrätten fäller sin dom mot Fredrik.
Då kanske man får ett fullständigt avslut på denna sagan. Det är inte påhittat att Fredrik skulle ut från Marina. Det är faktaunderlag på det. Faktan säger också att Fredrik ljuger.
Faktan säger att Fredrik är på sannolika skäl misstänkt för mord.

Knoparna är gjord av en som har en viss kunskap om båtar. Även om vissa knopar är misslyckade, så tyder knoparna på att det rör en person som tex en som arbetat på marinan.
Citera
2013-12-27, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Bra motiv faktiskt och jag tror denna JE va en nagel i ögat för Fredrik. Hon hade bestämt att träffa honom den 28 juli, men hon kom aldrig dit. Detta va åklagarens resonemang tidigt i fallet.
Så visst är det hållbart och ett nog så bra motiv.

Hon dejtar ju med en kille som heter Joakim, är det nån som du känner till?
Inte en aning.
Mellan 23.34 och 00.18 den här tisdagskvällen, så håller hon på med.. jag är inte
hemma i det här riktigt, men jag kallar det för sajting så förstår vi varandra. Hon är i
alla fall på datorn och försöker dejta honom (ohörbart) till dagen efter.
Inte en aning.
00.18 så avslutar hon den konversationen med honom.
okej. Inte.. inte en susning.
Känner du till nån av hennes pojkbekanta?
Inte till namn.

Han tog i alla fall upplysning på killens bil. Han ljuger.

Ja, jag tror också att fidde var irriterad på JE. Varför skulle han göra en fordonsförfrågan på bilen om han var så oberörd av marinas dejtande? Kan mycket väl vara så att Marina till sist fick nog av bråk o tjafs o hinder i hennes liv o gav fidde ett datum när han skulle vara ute. kan ha bytts några hårda ord där innan sängsdags o JEs namn kan ha nämnts, vilket kan ha utlöst raseri hos herr Parasit.
Citera
2013-12-27, 21:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vi får se hur mycket som är påhittat då Hovrätten fäller sin dom mot Fredrik.
Då kanske man får ett fullständigt avslut på denna sagan. Det är inte påhittat att Fredrik skulle ut från Marina. Det är faktaunderlag på det. Faktan säger också att Fredrik ljuger.
Faktan säger att Fredrik är på sannolika skäl misstänkt för mord.

Knoparna är gjord av en som har en viss kunskap om båtar. Även om vissa knopar är misslyckade, så tyder knoparna på att det rör en person som tex en som arbetat på marinan.
Fråga på vilken marina som helst. Gör anställda kärringknut är de inte anställda.
Citera
2013-12-27, 21:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, jag tror också att fidde var irriterad på JE. Varför skulle han göra en fordonsförfrågan på bilen om han var så oberörd av marinas dejtande? Kan mycket väl vara så att Marina till sist fick nog av bråk o tjafs o hinder i hennes liv o gav fidde ett datum när han skulle vara ute. kan ha bytts några hårda ord där innan sängsdags o JEs namn kan ha nämnts, vilket kan ha utlöst raseri hos herr Parasit.

Ja, och sen sitta och förneka kännedom om honom. Lögnhalsen är så avslöjad bara.
Han visste att Marina tömmer sin webbläsare, så han bevakade henne rejält.

Han va ju på sin nuvarande flickväns skola på rasterna, så han måste ha övervakningsbehov.
Han såg säkert denna dejten och hon sade nog ifrån att han ska ut fort, och det passade inte herr Fredrik. Den kränkte psykopaten gjorde slag i sin mordplan. Hans efterföljande åtgärder är vidriga, och straffet för detta bör vara stenhårt. Det här är ingen vanlig mördare utan en riktigt kall fisk.

Hon hade lagt sig och förmodligen sov hon då han kröp in och avrättade henne. Parasitens födkrok gick han ur handen helt enkelt, och hon letade ny pojkvän.
Citera
2013-12-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
1. Nej, sannolikt inte, eftersom de skilde sig.
3. Jag är båtmänniska. De där knutarna är inte maritima.
4. Var står det att det var akut för FS att flytta? Han höll på med ett arbete som Marina nog ville ha slutfört.
1, då är vi överens om att vi inte är överens.
2, -
3, FS är inte båtmänniska heller
4, det står inte att det var akut. Det står att hon vill att han flyttar
Citera
2013-12-27, 21:16
Avslutad
Citat:
Det finns inget belägg för att flytten var akut. Hon sa inget i telefon med syster C, hon skrev inget i chattar. Det är ett påhitt att en akut flytt är motivet.
Telefonsamtalet med den gråtande marina var tidigare på kvällen. I flera chattar sent på natten nämner hon bråket o den jobbiga inneboenden, det var tydligen fortfarande i högsta grad aktuellt och levande för henne. Entydiga belägg finns för att detta inte var något hon hade skakat av sig. Beslutet att FS skulle ut akut kan ha tagits innan sängsdags o kommunicerats med honom direkt. Det passar in rent logiskt.
Citera
2013-12-27, 21:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Telefonsamtalet med den gråtande marina var tidigare på kvällen. I flera chattar sent på natten nämner hon bråket o den jobbiga inneboenden, det var tydligen fortfarande i högsta grad aktuellt och levande för henne. Entydiga belägg finns för att detta inte var något hon hade skakat av sig. Beslutet att FS skulle ut akut kan ha tagits innan sängsdags o kommunicerats med honom direkt. Det passar in rent logiskt.
"Kan ha tagits". Antagande, inte belägg. Motivet är påhittat.
Citera
2013-12-27, 21:18
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Jo, om FS hade kommit hem kunde han har ringt och frågat var hon är eller när hon kommer hem. Nu fick han besked, att hon blir kvar tills i morgon. Chansen att han ringde blev mindre kan ha varit GM:s tanke.

Det är möjligt ifall du och FS har samma logik men GM:n kan ju aldrig tro att FS är så pass blåögd
Hade det var en "alt GM" som dessutom vet att det finns en inneboende som kan vara på ingående närsomhelst så kan han endast skicka två typer av SMS till FS:

Alt nr 1 är, håll dig fortsatt borta, min gäst är fortfarande kvar.
Alt nr 2, nu kan du komma hem. Min gäst (och jag) lämnar.
Jag står på flyget, stänger av mobilen nu. Skicka SMS om nått är oklart.

Eftersom den "alt gm" varit i hennes hus, samt mördat henne där kan ju han aldrig skriva till FS om att hon är borta. Hur skall han veta att FS tror att de är bortresta fast ändå får han inte komma hem, nä det går aldrig ihop.

Frågan du måste ställa dig är:
När FS nu fick SMS:t där det står: "Jag blir kvar tills i morgon" så borde ju hans första reaktion vara:
"Vadå borta?!" Du skulle väl vara hemma med nån gäst väl?!
Det borde ha skapat myror i huvudet på han för han vet ju inte att hon är bortrest väl?
Citera
2013-12-27, 21:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
1, då är vi överens om att vi inte är överens.
2, -
3, FS är inte båtmänniska heller
4, det står inte att det var akut. Det står att hon vill att han flyttar
3. FS var ute med Marina i båt, upprepade gånger.
4. Inte akut, ense.
Citera
2013-12-27, 21:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Föräldrarna såg en bild i tidningen, väktaren som hittade bilen kallade den brukssmutsig.
Ja, det är riktigt. Men ingenting talar mot att Hyundaien är ett likfordon som kört i torr terräng, alt. spolats av efter transporten.
Citat:
FS hade skrikit i högan sky om hans laptop hade varit borta, så det hade inte GM vågat.
Och framför allt skulle ju FS använda den.
Citat:
Inte tredje bil, nu igen, snälla.
Vi får snart höra vad LJ säger - ännu så länge är ett okänt tredje fordon inte uteslutet: Den extra körsträckan, mastningen i Brobacka samt risken att köra tillbaka till Ö R efter bankomatbesöket talar för ett tredje fordon. Det som ur FS:s synpunkt (och bekvämlighet) talar mot är att även om man skulle ha funnit spår så kan en alt. gm ha avsatt dessa. Även exponeringen av Hyundaien under färden mot Brobacka talar mot. Jag har bara velat ha detta alternativ med så länge som möjligt.
Citat:
Så i sällskap med fyra poliser, en advokat och en fotograf skulle han leta rätt på mobilen i ett gömställe och lägga den i en skrivbordslåda. Knappast.
Hur f-n kunde han då få med sig en kamera och en laddare utan att någon såg något..?
Citera
2013-12-27, 21:20
Avslutad
Citat:
Ja, och sen sitta och förneka kännedom om honom. Lögnhalsen är så avslöjad bara.
Han visste att Marina tömmer sin webbläsare, så han bevakade henne rejält.

Han va ju på sin nuvarande flickväns skola på rasterna, så han måste ha övervakningsbehov.
Han såg säkert denna dejten och hon sade nog ifrån att han ska ut fort, och det passade inte herr Fredrik. Den kränkte psykopaten gjorde slag i sin mordplan. Hans efterföljande åtgärder är vidriga, och straffet för detta bör vara stenhårt. Det här är ingen vanlig mördare utan en riktigt kall fisk.

Hon hade lagt sig och förmodligen sov hon då han kröp in och avrättade henne. Parasitens födkrok gick han ur handen helt enkelt, och hon letade ny pojkvän.
Samtliga tidigare flickvänner o sambos säger att han är väldigt svartsjuk o kontrollerande. Detta säger de helt oberoende av varandra. T o m nuv flickvän säger samma. Man måste vara blond om man inte tror det.
Citera
2013-12-27, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det är möjligt ifall du och FS har samma logik men GM:n kan ju aldrig tro att FS är så pass blåögd
Hade det var en "alt GM" som dessutom vet att det finns en inneboende som kan vara på ingående närsomhelst så kan han endast skicka två typer av SMS till FS:

Alt nr 1 är, håll dig fortsatt borta, min gäst är fortfarande kvar.
Alt nr 2, nu kan du komma hem. Min gäst (och jag) lämnar.
Jag står på flyget, stänger av mobilen nu. Skicka SMS om nått är oklart.

Eftersom den "alt gm" varit i hennes hus, samt mördat henne där kan ju han aldrig skriva till FS om att hon är borta. Hur skall han veta att FS tror att de är bortresta fast ändå får han inte komma hem, nä det går aldrig ihop.

Frågan du måste ställa dig är:
När FS nu fick SMS:t där det står: "Jag blir kvar tills i morgon" så borde ju hans första reaktion vara:
"Vadå borta?!" Du skulle väl vara hemma med nån gäst väl?!
Det borde ha skapat myror i huvudet på han för han vet ju inte att hon är bortrest väl?
Nej, att hon och gästen var borta när han kom hem var väl inte konstigt. Tror du gästen skulle vara kvar när FS kom? Eller att han måste åka ensam? Det hade varit fullt sannolikt att Marina följde med honom, och "blev kvar tills i morgon".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in