2013-12-27, 20:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Hur tänker du nu?
Om inte ens FS ringer när han kommer hem efter kyrkogårdsnatten när han får ett SMS som säger:
"Jag blir kvar tills i morgon" när han blivit ombedd att hålla sig borta och han sovit på granitstenen helt förgäves, ifall han inte ens då ringer, kommer han aldrig att göra det för nått annat heller.

OM det fanns en risk att FS hade ringt direkt så var det pga:
1) Dels att ens skicka nått SMS överhuvudtaget
2) Skicka ett SMS som inte går ihop

Den "extremt hypotetiska GM" behöver inte ens skicka ett SMS till FS, det finns inte ens någon anledning.
Jo, om FS hade kommit hem kunde han har ringt och frågat var hon är eller när hon kommer hem. Nu fick han besked, att hon blir kvar tills i morgon. Chansen att han ringde blev mindre kan ha varit GM:s tanke.
Citera
2013-12-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
1. Inkontinensskyddet i Marinas säng skilde sig från FS, det var det jag påstod.
3. Du pratade om maritima knutar. Nu har du bytt till rep.
4. Han var inte bostadslös. Vem sa att han skulle ut nu på en gång?
1,
Då är vi iaf överens om att draglakanet rimligtvis, men inte bevisligen, tillhörde F.
2, -
3, Ja, det var det ju också. Inte fan kan jag göra massor av överhandsprylar. Så i mina ögon är det marint.
4, Det återkommer i protokollen att M uttryckt att hon "fått nog".
Citera
2013-12-27, 20:44
Medlem
MrsMagoos avatar
SMS UT Marina Johansson till C Johansson 100728 14:21.02 Kode/O telia
SMS UT Marina Johansson till C Johanssons 100728 14:33 .41 Kode/O telia
SMS UT Marina Johansson Fordonsfråga 100728 14:39.28 Kode/O telia
SMS UT Marina Johansson Fordonsfråga 100728 14:39:29 Saknas

Marina Johanssons bil står vid denna tiden på pendelstationen och sågs där kl 12:50
Marina svarar inte i telefonen då syster C ringer.
Marinas mobil däremot skickar sms till systern - "är på väg till Linköping ".
Det ser inte direkt ut som Marina är på väg någonstans alls utan telefonen befinner sig under hemmamasten. Och 6 minuter efter gör hon en fordonsfråga. I anslutning till detta så är Fredrik på promenad vid Ålevatten och sitter vid en slänt och ser då första parkeringsfickan framför sig.
Han ser inget, men den bilen fordonsfrågan gäller står alltså mitt framför näsan på Fredrik.

Det ser inte ut som att Marina använde sin telefon direkt om man nu inte ska fantisera att hon åkte med någon annan eller gick ifrån pendeln. Problemet är att Marinas telefon va hemma fram till dessa sms och fordonsfråga.
Det ser inte bra ut alls för Fredrik. Fordonet har vistats under lång tid kring Ålevatten dessutom, men Fredrik såg inget alls.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-27 kl. 20:48.
Citera
2013-12-27, 20:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
1,
Då är vi iaf överens om att draglakanet rimligtvis, men inte bevisligen, tillhörde F.
2, -
3, Ja, det var det ju också. Inte fan kan jag göra massor av överhandsprylar. Så i mina ögon är det marint.
4, Det återkommer i protokollen att M uttryckt att hon "fått nog".
1. Nej, sannolikt inte, eftersom de skilde sig.
3. Jag är båtmänniska. De där knutarna är inte maritima.
4. Var står det att det var akut för FS att flytta? Han höll på med ett arbete som Marina nog ville ha slutfört.
Citera
2013-12-27, 20:50
Avslutad
Citat:
1. Inkontinensskyddet i Marinas säng skilde sig från FS, det var det jag påstod.
3. Du pratade om maritima knutar. Nu har du bytt till rep.
4. Han var inte bostadslös. Vem sa att han skulle ut nu på en gång?
Efter födelsedagens fiasko ligger nära till hands att marina till sist tröttnade på situationen. Särskilt när hon chattade och insåg att hon var tvungen att neka besök från folk pga "labil inneboende". Skulle mycket väl kunna vara så att FS sent den natten blev ombedd att hålla sig borta. Men inte över nästa natt som han hävdar, utan permanent.
Citera
2013-12-27, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Efter födelsedagens fiasko ligger nära till hands att marina till sist tröttnade på situationen. Särskilt när hon chattade och insåg att hon var tvungen att neka besök från folk pga "labil inneboende". Skulle mycket väl kunna vara så att FS sent den natten blev ombedd att hålla sig borta. Men inte över nästa natt som han hävdar, utan permanent.
Påhittat motiv, belägg saknas.
Citera
2013-12-27, 20:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Bra motiv faktiskt och jag tror denna JE va en nagel i ögat för Fredrik. Hon hade bestämt att träffa honom den 28 juli, men hon kom aldrig dit. Detta va åklagarens resonemang tidigt i fallet.
Så visst är det hållbart och ett nog så bra motiv.

Hon dejtar ju med en kille som heter Joakim, är det nån som du känner till?
Inte en aning.
Mellan 23.34 och 00.18 den här tisdagskvällen, så håller hon på med.. jag är inte
hemma i det här riktigt, men jag kallar det för sajting så förstår vi varandra. Hon är i
alla fall på datorn och försöker dejta honom (ohörbart) till dagen efter.
Inte en aning.
00.18 så avslutar hon den konversationen med honom.
okej. Inte.. inte en susning.
Känner du till nån av hennes pojkbekanta?
Inte till namn.

Han tog i alla fall upplysning på killens bil. Han ljuger.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-27 kl. 20:57.
Citera
2013-12-27, 20:56
Avslutad
Citat:
Påhittat motiv, belägg saknas.
Det finns många vittnesmål om att marina ville ha ut Fredrik så fort det gick. Han var kvar för att hon var snäll. Det finns belägg för att de hade haft jättebråk samma dag, marina grät pga detta vilket var extremt ovanligt enligt systern. Fortfarande vid tolv-ett-tiden på natten återkommer hon till detta i flera chatkonversationer. Det finns massor med belägg för att detta inte var nåt vanligt bråk.
Citera
2013-12-27, 20:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Helt enig med dig där.
Det var förstås en miss att skicka ett sådant sms, men enligt mig är det en ännu större miss att förneka det och skylla på tekniska fel.
Han skulle givetvis sagt att han inte kommer ihåg.

Klart det är FS.
En alt gm skulle aldrig blanda in FS morgonen efter mordet.
En alt gm skulle inte ens haft kvar Marinas mobiltelefon.
Det smartaste hade varit att säga att han tittat igenom mottagna meddelanden någon gång på em och att han då sett ett flertal sms från Telia varpå han raderat dessa i snabb följd. Detta kommer säkerligen också att bli försvarets strategi. – Det här med att… "nånting skulle vara kvar tills i morgon…" kan han ha tolkat som att hans saldo skulle vara orört till dess, eller något liknande. – Men är detta trovärdigt? – Svar: Nej.

FS har förberett för att han inte ska ha hört när sms:et inkom genom att placera sin mobil i en shortsficka – trots att han annars alltid haft mobilen med sig när han åkt i väg någonstans. Han har också orerat om att massor av sms har försvunnit för både honom och MJ. Dessutom har han bedyrat att han givetvis skulle ha reagerat om han fått ett sms från MJ. Han har t.o.m. gått så långt att han sagt sig garanterat ha legat och sovit när sms:et nådde hans mobil - och detta trots att han inte fick komma hem före kl. 10.00...

Till detta kommer att det bara är FS själv som kan ha avsänt sms:et till FS.
Citera
2013-12-27, 20:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det finns många vittnesmål om att marina ville ha ut Fredrik så fort det gick. Han var kvar för att hon var snäll. Det finns belägg för att de hade haft jättebråk samma dag, marina grät pga detta vilket var extremt ovanligt enligt systern. Fortfarande vid tolv-ett-tiden på natten återkommer hon till detta i flera chatkonversationer. Det finns massor med belägg för att detta inte var nåt vanligt bråk.
Det finns inget belägg för att flytten var akut. Hon sa inget i telefon med syster C, hon skrev inget i chattar. Det är ett påhitt att en akut flytt är motivet.
Citera
2013-12-27, 21:06
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Det finns inget belägg för att flytten var akut. Hon sa inget i telefon med syster C, hon skrev inget i chattar. Det är ett påhitt att en akut flytt är motivet.

Det fetade: Det är DU som tycker det är ett påhitt, inget annat. Var tydlig i dina inlägg
Citera
2013-12-27, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Det fetade: Det är DU som tycker det är ett påhitt, inget annat. Var tydlig i dina inlägg
Det är ett påhitt när det saknas belägg. Det finns inget belägg för det motivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in