Citat:
Ursprungligen postat av
ÅnkelGunnar
Att du ser en godtycklighet i modereringen i dagsläget är i sig inget giltigt argument, särskilt med tanke på att vad jag tolkar som en ambition att faktiskt få till en förändring i forumet nu uttalats. Moderatorerna är inte nöjda med hur det fungerar och arbetar på att förbättra situationen.
Eftersom ditt argument består i att modereringen skulle bli godtycklig, så är det ett fullgott motargument att modereringen redan befinner sig i ett sådant tillstånd. Att hoppas på någon förändring av det vore nämnligen orimligt.
Värt att notera är att, även om jag låter lite väl fientlig, så har jag inte för avsikt att klanka ner på moderatorerna i deras helhet. I huvudsak sköter de trots allt sitt jobb.
Citat:
Sen börjar du själv närma dig lite av förståelsen för själva problemet du tidigare helt missat. Ja, det fungerar ofta bra att låta trådstartaren själv bestämma var tråden ska ligga eftersom det i sig dikterar lite av diskussionens inriktning, men problemet här är att du vill få till en i det närmaste kvalitativ skillnad där de trådar som inte är riktigt seriösa ska ligga för sig. Problemet är bara att synen på vad som är en oseriös tråd varierar väldigt kraftigt mellan olika debattörer. Du behöver inte gå längre än den aktuella debatten om Zlatans uttalande om damfotboll för att hamna mitt i en svår gränsdragning. Att damfotboll håller en kvalitativt lägre nivå råder det ingen som helst tvekan om. Att herrfotbollen drar in sponsorpengar som sen kan subventionera damernas träning är inte heller något att ifrågasätta. Jag hade kunnat träna fotboll 18 timmar om dagen i tjugo år utan att bli en toppspelare, så ur den aspekten känns det irrelevant att prata om vem som kämpar hårdast eftersom sport inte är rättvist utan bara går efter vem som är bäst. Det är inget politiskt i frågan, och kvar har vi inte mycket mer än känsloargument som vi alla vet inte är mycket värda i seriösa och vuxna sammanhang. Ska den diskussionen då förpassas till tramsforumet, eller är frågan allvarlig och något som faktiskt behöver diskuteras seriöst?
Nej, det var någonting som du fick för dig. (Och där ser vi vem det är som inte förstår.) Emedan målsättningen med reformen är att separera de lågkvalitativa trådarna från de mer intressanta dito, så har jag aldrig sagt att trådar ska delas in i respektive kategori baserat på en bedömning av deras kvalitet. Tvärtom har jag just argumenterat för en bedömning av huruvida trådarna är kopplade till poltitik eller aktuella samhällsfrågor, eller om de inte är det. Diskussionen om Zlatan faller alltså mycket väl inom ramen för det tidigare.
Jag tror ärligt talat inte att vi kommer någonstans här. Jag har lagt fram min uppfattning i frågan. Att bry mig om din undermåliga kritik gör mig inte gott.