2013-12-27, 19:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det har gått drygt 2,5 år sen maddes vittnesmål att FS inte träffar sina barn. Det är inte svårt att få till umgänge med så stora barn om man som förälder är intresserad, även om den andre föräldern försöker hindra - vilket det inte finns några tecken på i det här fallet. FS har vid den tidpunkten även avsagt sig vårdnaden för barnen, helt frivilligt. "Det blir mest praktiskt så" enligt förhör med madelene. Det tre ju onekligen som en oengagerad förälder. Och måste man påminnas i två sms om att ens dotter fyller år så är man ju totalt ointresserad och känslokall.
Två SMS med två minuters mellanrum. Varför två, FS hade ju knappast ens hunnit ringa däremellan?

Men jag ser ingen anledning att fortsätta den här diskussionen om gammalt, det leder inte till vem som mördade Marina.
Citera
2013-12-27, 19:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det har gått drygt 2,5 år sen maddes vittnesmål att FS inte träffar sina barn. Det är inte svårt att få till umgänge med så stora barn om man som förälder är intresserad, även om den andre föräldern försöker hindra - vilket det inte finns några tecken på i det här fallet. FS har vid den tidpunkten även avsagt sig vårdnaden för barnen, helt frivilligt. "Det blir mest praktiskt så" enligt förhör med madelene. Det tre ju onekligen som en oengagerad förälder. Och måste man påminnas i två sms om att ens dotter fyller år så är man ju totalt ointresserad och känslokall.

Psykopater bryr sig bara om sig själv. Och här anser jag att barnen har det betydligt bättre med att slippa ett sånt här kräk. Han misshandlade ett av barnen, så jag tror att dom har det bättre utan kontakt med ett sånt svin.
Citera
2013-12-27, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Två SMS med två minuters mellanrum. Varför två, FS hade ju knappast ens hunnit ringa däremellan?

Men jag ser ingen anledning att fortsätta den här diskussionen om gammalt, det leder inte till vem som mördade Marina.
Det visar hur känslokall FS är mot sin omgivning - mot sina egna barn. Han är empatilös och renons på allt medkännande med sina medmänniskor. Den som går honom emot straffar han benhårt, även om det är en 5-åring. Tror du han har minsta problem att göra en kvinna illa när han kan både misshandla, frysa ut och ignorera sina egna barn?
Citera
2013-12-27, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Psykopater bryr sig bara om sig själv. Och här anser jag att barnen har det betydligt bättre med att slippa ett sånt här kräk. Han misshandlade ett av barnen, så jag tror att dom har det bättre utan kontakt med ett sånt svin.
Håller helt med, jag anser att hela världen har det betydligt bättre utan ett sånt svin. Vill bara påvisa, eftersom diskussionen kom upp tidigare, att det måste inte till polisanmälningar och domar för att dra slutsatsen att detta är ett kräk. Det räcker med att kolla upp relationen till barnen så inser man vad det är för ett känslokallt kräk det är frågan om.
Citera
2013-12-27, 19:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Håller helt med, jag anser att hela världen har det betydligt bättre utan ett sånt svin. Vill bara påvisa, eftersom diskussionen kom upp tidigare, att det måste inte till polisanmälningar och domar för att dra slutsatsen att detta är ett kräk. Det räcker med att kolla upp relationen till barnen så inser man vad det är för ett känslokallt kräk det är frågan om.

För vissa så krävs detta tyvärr. Kvinnoföraktet har synts tidigare som att en snabbis är ingen våldtäkt osv. Det är nog svårt att diskutera normala reaktioner och värderingar om man anser att våldtäkten aldrig ägde rum för att den inte anmäldes. Att xet inte vågade tänkte man aldrig på.
Kräket har bara sympati för sig själv ingen annan. Han skiter fullständigt i sina barn.
Han har säkert inte misshandlat barnet heller om man skrapar på ytan. Men han är dömd för det.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-27 kl. 19:41.
Citera
2013-12-27, 19:44
Medlem
Finlisas avatar
Dom enda han "bryr sej om" är dom personer han har runt sej för stunden, alltså dom som försörjer han just för stunden. Inte ens sina egna barn, som är hans kött o blod behandlar han väl, bara det säger mycket om hur kall han är. Det är en mycket obehaglig person som tyvärr lyckats manipulera människor genom hela livet, det är hans sätt att få mat och tak över huvudet. Hans senaste erövringar är den sk. flickvännen samt ett par postare här i tråden, ingen nämd, ingen klämd

Hoppas han får fina "vänner" i fängelset och att dom tar hand om fs ordentligt . Alternativt att han väljer samma väg som Eva Magnussons mördare tog.

Citat:
Det visar hur känslokall FS är mot sin omgivning - mot sina egna barn. Han är empatilös och renons på allt medkännande med sina medmänniskor. Den som går honom emot straffar han benhårt, även om det är en 5-åring. Tror du han har minsta problem att göra en kvinna illa när han kan både misshandla, frysa ut och ignorera sina egna barn?
Citera
2013-12-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Djurplågeri och våldtäkt och mordförsök är allvarliga brott. Källa på att den häktade är dömd för dessa? Tycker du kan hålla dig till sanningen istället.
Jag skrev att källan var förhör, men du missade det kanske?
Citera
2013-12-27, 19:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Psykopat eller inte, han kanske bara är en skitstövel.
Citera
2013-12-27, 19:48
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det finns ett bindande bevis: det förnekade sms:et kl. 10:01:39 den 29 juli.

Var ett tag inne på att FS:s avsikt med sitt sms den 29/7 var att detta sms skulle skickas till systern – men efter en närmare penetrering så kan denna försökshypotes skrotas helt: ”Jag blir kvar tills i morgon.” var avsett för FS och skickades därför till hans mobilnummer - av FS själv.

FS bör initialt ha tänkt att kommunicera sms:et till systern och förmodligen också visa upp det. Ett så kortfattat meddelande till systern hade heller inte verkat naturligt i rådande läge, och låt vara att FS tidigare avsänt två sms betr. L-köping, men dessa sms var helt nödvändiga och utgjorde svar på systerns kontaktförsök.

En alt. gm kan inte ha avsänt sms:et ”Jag blir kvar tills i morgon”; detta är en självklarhet: En alt. gm behövde inte vinna någon tid eller lägga ut några villospår; han befann sig redan i Stora Höga-trakten, utom synhåll för alla i MJ:s bostadsområde. En alt. gm kände heller inte till den mobiliära jargongen mellan MJ och FS. En alt. gm kunde inte veta vad FS skulle notera när han återvänt till huset; dådet riskerade att upptäckas på ett långt tidigare stadium. FS skulle ur en alt. gm:s synvinkel ha väntat tills kanske em innan han agerat; därefter måhända slagit en signal till MJ. - Hade en alt. gm velat vinna tid så hade han naturligtvis inte stannat kvar i huset och vittjat källare, linneförråd, uthus, garage mm; då hade han dragit i väg med kroppen efter att nödtorftigt ha täckt sängen; inte satt i gång att bädda med FS:s gamla madrasser, osv. Den som gjort alla dessa arrangemang har också haft i åtanke alternativet att MJ aldrig skulle kunna hittas. Och sms:et är också ur detta perspektiv helt malplacerat.

Sms:et med innehållet Jag blir kvar tills i morgon kan endast ha avsänts av FS själv, och nu när man fått fram budskapet så förstår var och en varför sms:et hela tiden ihärdigt förnekats: En tankemässig felmanöver med åtföljande sms hade – om/när blodet i sovrummet upptäcktes, alt. MJ:s kvarlevor återfanns - potential att bura in FS på livstid.

Bra skrivet
Precis, hade det varit den hypotetiska GM så hade istället SMS:t innehållit ett meddelande som tyder på att MJ beger sig iväg nånstans istället. Typ: "Jag åker iväg nu till bla bla, det finns mat hemma osv"
Om FS hade varit oskyldig så hade han ju naturligtvis visat upp detta SMS för Polisen när de kom första gången på besök eller så skulle han ha kommit ihåg detta ifall han raderat det.

Det där återskapade SMS:t tror jag blir spiken i kistan för FS, det där avgörande beviset som kommer att få honom fälld för mord.
Citera
2013-12-27, 19:53
Medlem
Citat:
Inte ett enda bindande bevis, däremot flera felaktigheter.
- Det var inte FS inkontinensskydd som hittades i sängen.
- Iakttagelsen av en man med vit låda skedde fel natt.
- Kärringknut tyder inte på anknytning till maritimt.

Det finns också mycket tveksamt i din lista, men jag ids inte svara på allt. Jag har gjort det för många gånger.

Däremot hade FS ett ordnat liv med bostad hos Marina. Hon var nöjd med honom, vilket systern vittnade om i TR: "Han var bra att ha". Varför i hela friden skulle han mörda Marina?

-Inkontinens-skyddet har vi dravlat om redan, vill du ta det igen?
Jag säger en sista gång: Det är ett draglakan och har tillhandahållits från Landstinget.
Det har EJ köpts i butik och tillhörde ingen annan än den som skulle använda det, vilket var ett av FS barn.
-Vittnesmål gällande vit låda/kalsongman ska du inte uttala dig om eftersom du missat något där.
-Så det var enbart kärringknut? Och de flesta skulle nog valt annan förslutning, men FS var tydligen intresserad av just knopar och knutar (?).

Tveksamt finns det, det är folks vittnesutsagor och personliga erfarenheter jag samlat ihop.

Ordnat liv kan jag knappast kalla det när en vuxen man/förälder lever på det vis F gjorde. Utan jobb, utan inkomst, knark och allt möjligt.. Det inte vad jag kallar ett "ordnat liv" att hänga kvar hos en tjej som vill att man flyttar?
Bostadslös
Arbetslös
Straffad
Knarkare
Citera
2013-12-27, 19:54
Medlem
Citat:
Inget av de påstådda brotten har polisanmälts, och uppgifterna kommer i huvudsak från ex. Det finns anledning att betvivla dem.
Ett och ett ja,
Men inte i samlad hop & kronologisk ordning kära du
Citera
2013-12-27, 19:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Bra skrivet
Precis, hade det varit den hypotetiska GM så hade istället SMS:t innehållit ett meddelande som tyder på att MJ beger sig iväg nånstans istället. Typ: "Jag åker iväg nu till bla bla, det finns mat hemma osv"
Om FS hade varit oskyldig så hade han ju naturligtvis visat upp detta SMS för Polisen när de kom första gången på besök eller så skulle han ha kommit ihåg detta ifall han raderat det.

Det där återskapade SMS:t tror jag blir spiken i kistan för FS, det där avgörande beviset som kommer att få honom fälld för mord.
Nej, då fanns risken för att FS ringde till bla bla och frågade efter Marina. Om hon inte var där hade larmet gått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in