2013-12-27, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det behövdes inget motiv, det kan ha varit en olycka, t.ex kan en kula ha legat kvar i loppet sedan provskjutningen i april.

Såvitt jag vet planerade varken Jan Guillou eller Leif GW Persson en sexuell relation med Olof Palme så fort Lisbeth var borta ur bilden. Däremot är det tänkbart att de, precis som mannen jag tänkte på, hade terränggående fordon. Men det räcker inte för misstanke för mordet på Palme. Men FS saknade terränggående fordon, och bilarna han förfogade över saknade spår av försök.

Jag tror att advokat Hansson kommer att ro iland med det här.

Tillägg: Mordet på Olof Palme är fortfarande olöst. Det har inte gått att binda en GM till brottet, och alternativa GM var för många.

Det finns absolut inget som talar för att Fre* skulle uppskatta den sortens sex.
Det känns alltså väldigt långsökt att han skulle skjutit en naken M i sängen.
Han verkar heller inte vara tillräckligt iskall för att klara av det hela med städning och flytt av kropp mm.
Nej, helt otänkbart känns det.
Han var nog kär i M, varför mörda henne om han då fått komma henne nära?
Nej nej nej.
Sedan uppfattar jag inte det som att han försöker vilseleda utan som att han verkligen är ledsen/orolig över vad som hänt.
Han upplevs nervös och påträngande men det räcker inte.
MTGM har inte lämnat något alls för att hjälpa till med att finna M,
Denne andre F har spånat och funderat och vill att M hittas.
Det håller inte.
Dessutom var den F rädd för FS verkar det som.
Något alibi har killen, men eftersom han inte är MTGM har man inte redovisat det offentligt.
Sidan du hänvisar till i slasken, kan du dela med dig av den till tråden?
Jag har släppt honom, Hansson har släppt honom.gör det du med.

Gällande sexkontakter så,
var ärlig nu Q.
Visst finns det en del förhör med dem och även med någon ledande bdsm-typ.
Inget tyder på att M träffat någon från den kretsen vid denna tid. Tiden för modet.

"Smygtelefonen" en gammal dammig sak som innehöll lite kontakter,
dessa har man inte kollat säger du, och det är inte dubletter från den telefon som användes heller?
Ärligt!
Det är hundratals hittills okända kontakter? Belägg det.

Varför sitter FS på den där kullen och vilar sig med M strax intill (när hon borde varit död)?
Han borde då sett M eller hennes mördare från sin plats(?).

Varför skulle hon vara borta en dag till om hon aldrig åkt iväg?
Hade F läst detta borde han ju undrat, eller hur.

Om M körde ut honom sådär helt i olag med år av snällhet och så vidare så säger hon PÅ HANS FÖDELSEDAG att han ska hålla sig borta, fast hon vet att han inte har någon att gå till.
som han säger, och hon sa åt honom att hålla sig borta just på hans födelsedag, observera det,
om hon nu gjorde det så:
han hade det eländigt och sov i den lilla lilla bilen, natten igenom ensam på en gravsten mm..
Då ökar det chansen att han var heligt förbannad/sotis/ledsen när han kom hem, och då ökar chansen för att han sköt henne.
Fick sms "jag blir kvar en dag till" och borde ha tolkat det som att han var utfryst en dag till och då ökar det chansen att han var arg/ledsen/svartsjuk, och då ökar ju argumenten för att det han mördade henne.
Senast redigerad av Otherland162 2013-12-27 kl. 08:31.
Citera
2013-12-27, 08:48
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Domaren frågade under en häktningsförhandling: "Du, vad var det du hette nu igen? Perry Nejding?". "Neej BERRY! Berry Nejding!!"
Största beviset på "demens" är just detta att inte komma ihåg namn......
Inget att undra på hans besynerliga betende i rätten.....samt spekulationer i domslutet..

En skyldig i polisutredningar beter sig exakt som FS gör i förhören......
Jag är oskyldig för ni har inga bevis mot mig, snutjävel ni har inget att komma med mot mig så det så...
Möter frågor med aggresiva svar o motfrågor, vill inte spekulera eller hjälpa till med något....
En oskyldig person försöker hjälpa till med att utredningen ska bli klar så han kan få komma fri...
Att FS som den bedragare han är inte skulle märkt att MJ blivit mördad i sin säng är uteslutet, för FS var "pigan" i huset....Han skulle städa, tvätta o sköta om huset, vilket inte gjordes...
FS om någon visste hur MJ:s säng såg ut före mordet det är fakta.....
Att FS stjäl MJ:s pinaler o fotografier talar för att han utan tvekan visste om att MJ var mördad....
Alternativa gm är alla uteslutna av polisen i utredningen....
Det finns bara en kvar som trolig gm i detta mordet....
Citera
2013-12-27, 08:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Det finns absolut inget som talar för att Fre* skulle uppskatta den sortens sex.
Det känns alltså väldigt långsökt att han skulle skjutit en naken M i sängen.
Han verkar heller inte vara tillräckligt iskall för att klara av det hela med städning och flytt av kropp mm.
Nej, helt otänkbart känns det.
Han var nog kär i M, varför mörda henne om han då fått komma henne nära?
Nej nej nej.
Sedan uppfattar jag inte det som att han försöker vilseleda utan som att han verkligen är ledsen/orolig över vad som hänt.
Han upplevs nervös och påträngande men det räcker inte.
MTGM har inte lämnat något alls för att hjälpa till med att finna M,
Denne andre F har spånat och funderat och vill att M hittas.
Det håller inte.
Dessutom var den F rädd för FS verkar det som.
Något alibi har killen, men eftersom han inte är MTGM har man inte redovisat det offentligt.
Sidan du hänvisar till i slasken, kan du dela med dig av den till tråden?
Jag har släppt honom, Hansson har släppt honom.gör det du med.

Gällande sexkontakter så,
var ärlig nu Q.
Visst finns det en del förhör med dem och även med någon ledande bdsm-typ.
Inget tyder på att M träffat någon från den kretsen vid denna tid. Tiden för modet.

"Smygtelefonen" en gammal dammig sak som innehöll lite kontakter,
dessa har man inte kollat säger du, och det är inte dubletter från den telefon som användes heller?
Ärligt!
Det är hundratals hittills okända kontakter? Belägg det.

Varför sitter FS på den där kullen och vilar sig med M strax intill (när hon borde varit död)?
Han borde då sett M eller hennes mördare från sin plats(?).

Varför skulle hon vara borta en dag till om hon aldrig åkt iväg?
Hade F läst detta borde han ju undrat, eller hur.

Om M körde ut honom sådär helt i olag med år av snällhet och så vidare så säger hon PÅ HANS FÖDELSEDAG att han ska hålla sig borta, fast hon vet att han inte har någon att gå till.
som han säger, och hon sa åt honom att hålla sig borta just på hans födelsedag, observera det,
om hon nu gjorde det så:
han hade det eländigt och sov i den lilla lilla bilen, natten igenom ensam på en gravsten mm..
Då ökar det chansen att han var heligt förbannad/sotis/ledsen när han kom hem, och då ökar chansen för att han sköt henne.
Fick sms "jag blir kvar en dag till" och borde ha tolkat det som att han var utfryst en dag till och då ökar det chansen att han var arg/ledsen/svartsjuk, och då ökar ju argumenten för att det han mördade henne.
Det finns absolut något som talar för aatt FB skulle uppskatta den sortens sex, sid 60:
Citat:
Hon var även tydlig med vad hon ville ha för ett sexuellt förhållande. [FB] drog öronen åt sig och kände att han inte ville börja ett förhållande med Marina innan hon hade avslutat sitt gamla.
Sid 62:
Citat:
Redan första gången [FB] och Marina träffades på hennes pappas marina berättade hon vad hon ville ha för en sexuell relation. Hon berättade att hon ville ha en undergiven man och att hon var den som skulle vara dominant. Hon beskrev för [FB] att [FS] inte var på det sättet som hon önskade att han skulle vara.
Marina klargjorde för FB vad för slags sex hon ville ha, och FB ville ha ett förhållande med henne.

Jag hävdar inte att det var uppsåtligt mord.

Han lämnar massor av obelagda tips, om båt och fyrhjuling. Han tipsar om olika ställen att gömma kroppen, han tipsar om att helikoptrarna är för nära bostaden, vilket innefattar FP.

Jag har inte påstått att smygmobilen innehåller hundratals kontakter, bara 195 stycken, aktbilaga 39.

Han skulle inte hålla sig borta på sin födelsedag.
Citera
2013-12-27, 08:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Domaren frågade under en häktningsförhandling: "Du, vad var det du hette nu igen? Perry Nejding?". "Neej BERRY! Berry Nejding!!"
Inget att undra på hans besynerliga betende i rätten.....samt spekulationer i domslutet..

Jag är oskyldig för ni har inga bevis mot mig, snutjävel ni har inget att komma med mot mig så det så...
Möter frågor med aggresiva svar o motfrågor, vill inte spekulera eller hjälpa till med något....
En oskyldig person försöker hjälpa till med att utredningen ska bli klar så han kan få komma fri...
Att FS som den bedragare han är inte skulle märkt att MJ blivit mördad i sin säng är uteslutet, för FS var "pigan" i huset....Han skulle städa, tvätta o sköta om huset, vilket inte gjordes...
Att FS stjäl MJ:s pinaler o fotografier talar för att han utan tvekan visste om att MJ var mördad....
Vilken domare är dement, menar du?
Citera
2013-12-27, 08:59
Medlem
Talar för att FS är GM:

-->tidigare beteendemönster enligt förhör med anhöriga/arbetsgivare/bekanta/fd flickvänner mfl samt polisregistret:
-stölder
-misshandel
-ekonomiska svårigheter
-oförmåga att ordna sin försörjning
-oförmåga att inordna sig i samhället
-oförmåga till föräldraskap
-djurplågeri
-barnmisshandel
-sexuellt tvång/våldtäkt
-mordförsök (försök att strypa G)
-aggressivitet
-lever på andra, parasiterar
-narkoman
-inget socialt skyddsnät
-inga vänner
-trafikbrott
-mytomani

Och så har vi:
-bråket på dagen
-inköp av extra bred skottkärra
-ramp
-de vita presseningar han ej minns som saknas
-obekräftat alibi
-försvunna pengar
-mobilernas positioner den 28-29:e
-knarkets eventuella påverkan
-mordplatsen, sängen i Ms sovrum.
-mordvapnet, vilket troligtvis är det vapen som saknas.
Det vapen FS tidigare råkat sno och som han påstår sig ha provskjutit, varför hans fingeravtryck "legitimt" finns på detta vapen.
-bäddningen men de inkontinensskydd (draglakan) FS erhållit och förvarat för sitt ena barns räkning i källaren, något man ej använt sedan barnens sista besök och således borde finnas i den stökiga garderobens bakre del och därför svårt för en person som ej känner till huset att hitta.
-bäddningen igen, nu ståtade sängen med udda bäddmadrasser vilket visat sig vara FS gamla som man haft i något förråd eller liknande. Hur hittade en alt GM dessa?
-möjligheten att utföra bortforsling, städning mm i huset.
-Iakttagelsen av en man lik FS med en "vit låda" i bagaget på en rastplats.
-Paketet.
Liket fanns i de bäddmadrasser som fanns i sängen och insvept i de vita pressar som F inte minns, med rep och knopar runt om.
Valet av knopar istället för exempelvis silvertejp tyder på att personen hade anknytning till något marint. FS hjälpte till på marinan ibland.
-FS nekande till att ha fått/minnas ett sms som har stor betydelse i fallet.
-FS motvilja när han förhörs.
Att bete sig så som han gör är misstänkt.
Han vågar inte spekulera eller svara på frågor eftersom han varit hos polisen förr och vet att han lätt blir beslagen med lögn om han försöker. Lättare att svara att man inte vet, inte minns osv, även om det är vansinnigt och totalt genomskinligt.
-misslyckade uttagningsförsök (fel pin)
-försök att logga in på Marin*s dator.
-att de båda skulle varit i samma rum och på samma plats när F påstår att så inte var fallet.

Var är din spegelvända lista? Den jag bett om, som talar till hans fördel.
Q
Jag kan fortsätta men gitter inte..
Senast redigerad av Otherland162 2013-12-27 kl. 09:17.
Citera
2013-12-27, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns absolut något som talar för aatt FB skulle uppskatta den sortens sex, sid 60:
Sid 62:

Marina klargjorde för FB vad för slags sex hon ville ha, och FB ville ha ett förhållande med henne.

Jag hävdar inte att det var uppsåtligt mord.

Han lämnar massor av obelagda tips, om båt och fyrhjuling. Han tipsar om olika ställen att gömma kroppen, han tipsar om att helikoptrarna är för nära bostaden, vilket innefattar FP.

Jag har inte påstått att smygmobilen innehåller hundratals kontakter, bara 195 stycken, aktbilaga 39.

Han skulle inte hålla sig borta på sin födelsedag.

Nej han (FS) skulle inte hålla sig borta på sin födelsedag, det var på födelsedagen han fick den ordern.

Jag uppfattar det absolut inte som att Fr*d skulle vilja ha sadosex, han var kär och tänkte att ok "tjejen styr" typ.
Spelar ingen roll, finns inga belägg för att han någonsin haft bdsm-sex.
Att han skulle ta sig hem till M utan överenskommelse och så skjuta henne... Nä!
Jag vet vad han lämnar för skumma tips, han verkar vara lite ensam, lite speciell och han var troligtvis mkt kär i M. Hon kände antagligen inte likadant.
Han beter sig som ett nervsammanbrott.
Men varför spekulera i den mannen när han uppenbart finns med i FUP och slask och polisen måste ha haft honom som första eller andra alternativ. Det finns ett alibi, önskar vi visste vad så man slapp tjatet om honom.

Svara gärna på mina andra frågor.
Senast redigerad av Otherland162 2013-12-27 kl. 09:20. Anledning: Stavfel
Citera
2013-12-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN

Besynnerligt är det,
FS är givet skadad
Citera
2013-12-27, 10:37
Avslutad
Citat:
Talar för att FS är GM:

-->tidigare beteendemönster enligt förhör med anhöriga/arbetsgivare/bekanta/fd flickvänner mfl samt polisregistret:
-stölder
-misshandel
-ekonomiska svårigheter
-djurplågeri
-barnmisshandel
-sexuellt tvång/våldtäkt
-aggressivitet
-narkoman
-inget socialt skyddsnät
-inga vänner
-trafikbrott
-mytomani

Och så har vi:
-bråket på dagen
-ramp
-obekräftat alibi
-försvunna pengar
Det vapen FS tidigare råkat sno och som han påstår sig ha provskjutit, varför hans fingeravtryck "legitimt" finns på detta vapen.
-bäddningen men de inkontinensskydd (draglakan) FS erhållit och förvarat för sitt ena barns räkning i källaren, något man ej använt sedan barnens sista besök och således borde finnas i den stökiga garderobens bakre del och därför svårt för en person som ej känner till huset att hitta.
-bäddningen igen, nu ståtade sängen med udda bäddmadrasser vilket visat sig vara FS gamla som man haft i något förråd eller liknande. Hur hittade en alt GM dessa?
-Paketet.
Liket fanns i de bäddmadrasser som fanns i sängen och insvept i de vita pressar som F inte minns, med rep och knopar runt om.
Valet av knopar istället för exempelvis silvertejp tyder på att personen hade anknytning till något marint. FS hjälpte till på marinan ibland.
Han vågar inte spekulera eller svara på frågor eftersom han varit hos polisen förr och vet att han lätt blir beslagen med lögn om han försöker. Lättare att svara att man inte vet, inte minns osv, även om det är vansinnigt och totalt genomskinligt.
-att de båda skulle varit i samma rum och på samma plats när F påstår att så inte var fallet.

Q

Mycket bra sammanställning. Så här ser det ut när man lägger ihop de olika indicier som pekar mot FS. Mot tyngden i detta ska ställas - vad? En gammal uttjänt mobil som det inte finns några tecken på att den använts? En vägvisning via sms? Ett vittne som tycker sig se en kvinna som talar telefon i en förbipasserande bil?
Citera
2013-12-27, 10:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej han (FS) skulle inte hålla sig borta på sin födelsedag, det var på födelsedagen han fick den ordern.

Jag uppfattar det absolut inte som att Fr*d skulle vilja ha sadosex, han var kär och tänkte att ok "tjejen styr" typ.
Spelar ingen roll, finns inga belägg för att han någonsin haft bdsm-sex.
Att han skulle ta sig hem till M utan överenskommelse och så skjuta henne... Nä!
Jag vet vad han lämnar för skumma tips, han verkar vara lite ensam, lite speciell och han var troligtvis mkt kär i M. Hon kände antagligen inte likadant.
Han beter sig som ett nervsammanbrott.
Men varför spekulera i den mannen när han uppenbart finns med i FUP och slask och polisen måste ha haft honom som första eller andra alternativ. Det finns ett alibi, önskar vi visste vad så man slapp tjatet om honom.

Svara gärna på mina andra frågor.
Du skrev: "som han säger, och hon sa åt honom att hålla sig borta just på hans födelsedag, observera det". Det var inte på födelsedagen han skulle hålla sig borta.

Du skrev: "Varför sitter FS på den där kullen och vilar sig med M strax intill (när hon borde varit död)?
Han borde då sett M eller hennes mördare från sin plats(?)". Har du varit på plats och sett att man inte ser badplatsen från den platsen? Det har jag.

Du skrev: "Varför skulle hon vara borta en dag till om hon aldrig åkt iväg?
Hade F läst detta borde han ju undrat, eller hur". Det har jag svarat på i närtid. Läs tråden.

Du skrev: "om hon nu gjorde det så:
Då ökar det chansen att han var heligt förbannad/sotis/ledsen när han kom hem, och då ökar chansen för att han sköt henne". Han var just och höll sig borta en natt, och kunde utan problem övernatta i bilen. Något fel med det? Om han sköt henne vid hemkomsten ställer det hela kronologin på ända, eftersom åklagaren hävdar att det var natten innan som Marina mördades. Dessutom måste hon ha levt vid uttagen och SMS:en 28, och alltså även när FS vilade samma dag.
Citera
2013-12-27, 10:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Talar för att FS är GM:

-stölder
-misshandel
-ekonomiska svårigheter
-djurplågeri
-barnmisshandel
-sexuellt tvång/våldtäkt
-aggressivitet
-narkoman
-inget socialt skyddsnät
-inga vänner
-trafikbrott
-mytomani

Och så har vi:
-bråket på dagen
-ramp
-obekräftat alibi
-försvunna pengar
-Paketet.

Q
Inte ett enda bindande bevis, däremot flera felaktigheter.
- Det var inte FS inkontinensskydd som hittades i sängen.
- Iakttagelsen av en man med vit låda skedde fel natt.
- Kärringknut tyder inte på anknytning till maritimt.

Det finns också mycket tveksamt i din lista, men jag ids inte svara på allt. Jag har gjort det för många gånger.

Däremot hade FS ett ordnat liv med bostad hos Marina. Hon var nöjd med honom, vilket systern vittnade om i TR: "Han var bra att ha". Varför i hela friden skulle han mörda Marina?
Citera
2013-12-27, 10:54
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Talar för att FS är GM:

-stölder
-misshandel
-ekonomiska svårigheter
-djurplågeri
-barnmisshandel
-sexuellt tvång/våldtäkt
-aggressivitet
-narkoman
-inget socialt skyddsnät
-inga vänner
-trafikbrott
-mytomani

Och så har vi:
-bråket på dagen
-ramp
-obekräftat alibi
-försvunna pengar
-Paketet.

Q

Djurplågeri och våldtäkt och mordförsök är allvarliga brott. Källa på att den häktade är dömd för dessa? Tycker du kan hålla dig till sanningen istället.
Citera
2013-12-27, 12:10
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Djurplågeri och våldtäkt och mordförsök är allvarliga brott. Källa på att den häktade är dömd för dessa? Tycker du kan hålla dig till sanningen istället.

Bara för att fs inte är dömd för nåt innebär det inte att han är oskyldig till dessa fruktansvärt sjuka brott. Med hänsyn till att dessa uppgifter kommer från flera personer som är helt oberoende av varandra samt när man ser en helhetsbild av fs så tvekar jag inte en sekund på att han är skyldig till detta.

Titta på helheten, se hur brotten stegrats i råhet så kommer även du att bli övertygad om att fs är skyldig till dessa fruktansvärt sjuka brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in