Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag tror att advokat Hansson kommer att ro iland med det här.
Tillägg: Mordet på Olof Palme är fortfarande olöst. Det har inte gått att binda en GM till brottet, och alternativa GM var för många.
1. Nej, knappast. Då behövs det nog ett smärre mirakel i så fall.
2
. Polisiärt är mordet på OP uppklarat ända sedan 1988. Lika polisiärt uppklarat
som mordet på Marina. Statsministerns baneman är den person som utpekades med
hundraprocentig övertygelse av huvudvittnet själv, alltså Lisbet Palme, och med nästan
samma stora säkerhet av två andra vittnen på olika avstånd från mordplatsen.
Officiellt heter det förstås att det är olöst och så kommer det att göra i all evighet.
Men Pettersson var boven i dramat. Utan ringaste tvekan.
Fast det ska vi förstås undvika att diskutera närmare här för det är helt fel tråd.
Citat:
Ingemar Krusell, före detta biträdande spaningschef i Palmeutredningen, är säker på sin sak:
Christer Pettersson mördade Olof Palme.
- Frågan är bara med vilket vapen, säger Krusell till Expressen.se.
http://www.expressen.se/nyheter/forre-spaningschefen-jag-ar-saker-pa-att-det-var-christer-pettersson/
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inget av de påstådda brotten har polisanmälts, och uppgifterna kommer i huvudsak från ex. Det finns anledning att betvivla dem.
Bara för att dessa brott aldrig blivit anmälda så innebär det inte för den sakens skull att
de aldrig inträffat.
"Det finns anledning att betvivla dem".
Men det finns inte i din värld anledning att betvivla vad herr Svensson påstår, antar jag?
Ja, vi har förstås möjlighet att välja vilka eller vilken vi ska sätta tilltro till.
Jag väljer att tro på dessa gamla flickvänner som uttalar sig oberoende av varandra.