Citat:
Du är inte insatt i tråden märker jag .. Lisbet knuffade undan en försök till livräddande Anna Hage med orden: "om du visste vilket otäck man --" osv med adress den störtblödande Olof Palme. Det fanns s.a.s. ingen annan som kunde ha varit föremål för hennes omdöme i det läget - och jag misstänker att LP inte ville att någon skulle kunna rädda livet på Olof Palme - vilket innebär att jag också tror Lisbet Palme var införstådd med vad som skulle hända vid Dekorimahörnan. Vilket dessutom innebär att båda skotten som avlossades träffade Olof Palme - det första i bröstet/magen, det andra i ryggen - och Lisbet Palme följaktligen av inget, det är bogus för att få mörkläggningen att överensstämma med den officiella versionen som svenska folket matas med i snart tjugoåtta år.
Jag vet att LP försökte knuffa undan Hage, och hon får ryta till henne men det kan det finnas tusen anledningar till det Bla att hon ser att det pumpar blod ur munnen när Hage trycker över bröstet. Att Lp handlar i panik och klart är i affekt i ett sånt läge, tycker jag är fullt naturligt och förståeligt.
Om hon skulle säga vad du påstår ha sagts så utmålar man ju LP att vara en fullständigt fullblodspsykopat och det finns det ju inget som tyder på. Barnen skulle väl i så fall hatad henne redan från barndomen. Alltså sannolikt är det ett idiotrykte, om det sedan har spridits på denna tråden eller någon annan stans är ju ointressant. Men ska jag tro på det så ge mig källan. Ge mig hänvisningen där Anna Hage sagt detta i ett uttalande. Ge mig citatet från henne Radio TV tidningar. Om du inte kan göra det så sprid då inte rykten som du inte kan vederlägga till 100%. Fatta vad du i så fall gör dig skyldig till.