2013-12-27, 18:13
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du är inte insatt i tråden märker jag .. Lisbet knuffade undan en försök till livräddande Anna Hage med orden: "om du visste vilket otäck man --" osv med adress den störtblödande Olof Palme. Det fanns s.a.s. ingen annan som kunde ha varit föremål för hennes omdöme i det läget - och jag misstänker att LP inte ville att någon skulle kunna rädda livet på Olof Palme - vilket innebär att jag också tror Lisbet Palme var införstådd med vad som skulle hända vid Dekorimahörnan. Vilket dessutom innebär att båda skotten som avlossades träffade Olof Palme - det första i bröstet/magen, det andra i ryggen - och Lisbet Palme följaktligen av inget, det är bogus för att få mörkläggningen att överensstämma med den officiella versionen som svenska folket matas med i snart tjugoåtta år.

Jag vet att LP försökte knuffa undan Hage, och hon får ryta till henne men det kan det finnas tusen anledningar till det Bla att hon ser att det pumpar blod ur munnen när Hage trycker över bröstet. Att Lp handlar i panik och klart är i affekt i ett sånt läge, tycker jag är fullt naturligt och förståeligt.

Om hon skulle säga vad du påstår ha sagts så utmålar man ju LP att vara en fullständigt fullblodspsykopat och det finns det ju inget som tyder på. Barnen skulle väl i så fall hatad henne redan från barndomen. Alltså sannolikt är det ett idiotrykte, om det sedan har spridits på denna tråden eller någon annan stans är ju ointressant. Men ska jag tro på det så ge mig källan. Ge mig hänvisningen där Anna Hage sagt detta i ett uttalande. Ge mig citatet från henne Radio TV tidningar. Om du inte kan göra det så sprid då inte rykten som du inte kan vederlägga till 100%. Fatta vad du i så fall gör dig skyldig till.
Citera
2013-12-27, 18:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Varför skulle en utländsk GM prata med OP menar du, vad skulle han säga?

Beats me, frågan borde ju ställas till Lisbet Palme. Lisbet vet, och hon adresserade ju även GM efter skotten fallit. På ett språk som Anders Björkman hörde - men inte förstod. Gärningsmannen är inte svensk.
Citera
2013-12-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
Jag vet att LP försökte knuffa undan Hage, och hon får ryta till henne men det kan det finnas tusen anledningar till det Bla att hon ser att det pumpar blod ur munnen när Hage trycker över bröstet. Att Lp handlar i panik och klart är i affekt i ett sånt läge, tycker jag är fullt naturligt och förståeligt.

Om hon skulle säga vad du påstår ha sagts så utmålar man ju LP att vara en fullständigt fullblodspsykopat och det finns det ju inget som tyder på. Barnen skulle väl i så fall hatad henne redan från barndomen. Alltså sannolikt är det ett idiotrykte, om det sedan har spridits på denna tråden eller någon annan stans är ju ointressant. Men ska jag tro på det så ge mig källan. Ge mig hänvisningen där Anna Hage sagt detta i ett uttalande. Ge mig citatet från henne Radio TV tidningar. Om du inte kan göra det så sprid då inte rykten som du inte kan vederlägga till 100%. Fatta vad du i så fall gör dig skyldig till.

Snarare än välgärning av LP om OP var HIV-smittad eller hur?
Citera
2013-12-27, 18:19
Medlem
Citat:
Beats me, frågan borde ju ställas till Lisbet Palme. Lisbet vet, och hon adresserade ju även GM efter skotten fallit. På ett språk som Anders Björkman hörde - men inte förstod. Gärningsmannen är inte svensk.

Lisbet vet allt , eller hon kanske missade samtalet fast hon ingick i sällskapet. Hmm ja Björkman hörde det och det är förbryllande vad en utländsk GM skulle prata med OP om.
Citera
2013-12-27, 18:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Hör nu här Garry Copper, läs i tråden så hittar du flera sidor som beskriver hur Anna Hage knuffades undan och fick höra Lisbet Palme säga att hon skulle akta sig för denna otäcka man som låg skjuten platt på trottoaren.

Gör mig skyldig till ..? Jag framför en teori om Palmemordet, det är vad jag gör mig skyldig till. Jag påstår ingenting, jag tror. Precis som många andra här inne gjort före mig. Både på Flashback och i andra sammanhang. Ingen av oss vet - men vi tror, och en del av oss, som jag, är rent av övertygade. Det är en avgörande skillnad, eller hur .. Vad är det du insinuerar, Copper ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-27 kl. 18:37.
Citera
2013-12-27, 18:28
Medlem
Citat:
Gör mig skyldig till ..? Jag framför en teori om Palmemordet, det är vad jag gör mig skyldig till. Jag påstår ingenting, jag tror. Precis som många andra här inne gjort före mig. Både på Flashback och i andra sammanhang. Ingen av oss vet - men vi tror. Det är en avgörande skillnad, eller hur ..

Du vet du måste ha en Landsförrädarspårs-teori för att den ska vara godkänd!

Tror Garycoper hör till den skaran med, de vittnen som sett att en kontakt skett måste ha sett fel, varit för berusade, varit där någon annan dag, någon bil som varit ivägen.
Citera
2013-12-27, 18:36
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Björkman: " ett sällskap som verkar ha trevligt"

Delsborn: " jag ser 3 personer som står och samtalar "

Att dessa 2 vittnen har helt fel är omöjligt , det är bara att inse det faktum att vi är totalt lurade om hur mordet gick till. Läs vad vittnena säger INNAN polis , media m.m börjar vrida åt CP hållet, som är rena skämtet.

Menar du att det är en slump att allt ändras till den totala motsatsen , vittnena jag nämnde nyss plus uppgifterna om bröstskott och att 2 kulor träffade OP?

Hur kan det vara omöjligt?
Björkman uppfattade det som OM det var ett sällskap som hade det trevligt. Men hur vet du att han uppfattade det rätt? HAN ÄR JU FULL och själv sagt att minnena före skotten är något diffust.

Delsborn säger ju att han inte är säker på om de står där eller bara går. Han vet ju inte det säkert.
Och hur ska han kunna veta det utan haft skärpt uppmärksamhet på den saken? Det finns ju ett trettiotal vittnen till och ingen har sett tre personer stått och prata.

sedan undrar jag om Palme blev skjuten i magen och bröstet är inte det troliga då att han viker sig och ramlar bakåt? Jag låter det vara osagt, men det kanske någon kan svara på.

Att alla indicium man plockade fram mot Pettersson är rena skämtet, på den punkten håller jag med dig.
Citera
2013-12-27, 18:41
Medlem
Citat:
Hur kan det vara omöjligt?
Björkman uppfattade det som OM det var ett sällskap som hade det trevligt. Men hur vet du att han uppfattade det rätt? HAN ÄR JU FULL och själv sagt att minnena före skotten är något diffust.

Delsborn säger ju att han inte är säker på om de står där eller bara går. Han vet ju inte det säkert.
Och hur ska han kunna veta det utan haft skärpt uppmärksamhet på den saken? Det finns ju ett trettiotal vittnen till och ingen har sett tre personer stått och prata.

sedan undrar jag om Palme blev skjuten i magen och bröstet är inte det troliga då att han viker sig och ramlar bakåt? Jag låter det vara osagt, men det kanske någon kan svara på.

Att alla indicium man plockade fram mot Pettersson är rena skämtet, på den punkten håller jag med dig.

Sant dom är inte helt säkra men Björkman och även Morelius( som faktiskt är det vittne som har helt rätt enligt många här inne) säger att GM går BREVID OP. Stor skillnad att gå upp bakom och brevid någon. Att Dessutom aldrig Björkman såg något vapen talar sitt tydliga språk , GM hade sällskap och gick brevid Palme.

Att sen OP står upp efter första skottet talar för att han inte blev skjuten i ryggen med skott 1, utan i bröstet. Lägg också till en bruten gren som troligtvis kulan har orsakat och blodstänk 5 meter bort så kan helt enkelt inte det officiella händelseförloppet stämma.
Citera
2013-12-27, 18:49
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Snarare än välgärning av LP om OP var HIV-smittad eller hur?

hur stor är sannolikheten att han var Hiv smittad? Vid den tiden fanns det ca 9 miljoner invånare i Sverige. Ett hundratal var HIV smittade vid den här tiden. Sannolikheten att OP inte var Hiv smittad bör då ligga på 99,999999 % ändå så väljer du att tro på det.
Citera
2013-12-27, 18:54
Medlem
Citat:
hur stor är sannolikheten att han var Hiv smittad? Vid den tiden fanns det ca 9 miljoner invånare i Sverige. Ett hundratal var HIV smittade vid den här tiden. Sannolikheten att OP inte var Hiv smittad bör då ligga på 99,999999 % ändå så väljer du att tro på det.

Okej han var inte Hiv smittad, vad är det man mörklägger då?
Citera
2013-12-27, 18:55
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Sant dom är inte helt säkra men Björkman och även Morelius( som faktiskt är det vittne som har helt rätt enligt många här inne) säger att GM går BREVID OP. Stor skillnad att gå upp bakom och brevid någon. Att Dessutom aldrig Björkman såg något vapen talar sitt tydliga språk , GM hade sällskap och gick brevid Palme.

Att sen OP står upp efter första skottet talar för att han inte blev skjuten i ryggen med skott 1, utan i bröstet. Lägg också till en bruten gren som troligtvis kulan har orsakat och blodstänk 5 meter bort så kan helt enkelt inte det officiella händelseförloppet stämma.

Om han nu blev skjuten i magen också, hade inte ambulanspersonalen lagt märke till det?
Citera
2013-12-27, 19:00
Medlem
Citat:
Om han nu blev skjuten i magen också, hade inte ambulanspersonalen lagt märke till det?

Magen är felaktigt. OP blev skjuten i ryggen och det har jag aldrig sagt emot, men det är det andra skottet som träffar där och inte det första . Hade första skottet träffat där så hade OP legat på backen när vittnena vrider sina huvuden mot platsen, nu står OP fortfarande upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in