2013-12-27, 16:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
Om ingen svarade kopplades telefon vidare

Jaha, ok. Då är nog påståendet ren bogus att OP ringde fel och gav upp försöket att få livvaktsskydd. Snarare troligt att vakthavande lät bli att svara eftersom han förstod vad Palme var ute efter. Oavsett hur många vidarekopplingar, ingen ville väl svara på Palme denna kväll ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-27 kl. 16:36.
Citera
2013-12-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Då är du inne på min linje om att Palme förmodligen var hiv-smittad/hade börjat utveckla aids. Prof. Bengtsson, OP:s livmedikus, svarade undvikande på en direkt fråga från Alsén om detta - citerat ur minnet: "Olof Palme fick vård för betydligt lindrigare åkommor än aids på Roslagstulls sjukhus" .. Samt nånting om att OP dragit på sig malaria vid ett besök i Indien. Men som sagt, jag är övertygad om att Palme hade hiv/aids.

Mm men händelseförloppet MBoudine, det viktigaste? Din teori om en utländsk GM håller inte när det kommer till händelseförloppet. Varför ljuger LP och vad pratade de med GM om? Det är snudd på otroligt att inte fler ser att något inte stämmer ...
Citera
2013-12-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ringde fel nummer ? Jo, säkert .. Men när OP förstått att han ringt fel ringde han väl upp igen ? Och slog rätt nummer ? Det troligaste var väl att vakthavande förstod att det var Palme som ringde om livvaktsskydd - och lät bli att svara ?

Det troligaste är helt klart att han ringde fel nummer
Citera
2013-12-27, 17:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Det troligaste är helt klart att han ringde fel nummer

Nej, det betvivlar jag starkt. Mycket starkt.
Citera
2013-12-27, 17:04
Medlem
Citat:
Nej, det betvivlar jag starkt. Mycket starkt.

Jag med, var ironisk...
Citera
2013-12-27, 17:11
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Hon nämnde att OP var en hemsk man också. Varför skulle han inte kunnat vara döende i Aids? Då är det perfekt att täcka det med ett mord eftersom det skulle bli en enorm skandal om det kom fram! Jag tror han hade det och att Hans Holmer organiserade mordet.

" Olof Palme valde själv mordplatsen"
" Sverige kommer att skakas i dess grundvalar"

Någon som stod Palme nära utförde mordet tror jag, därför så antyder vittnen om ett sällskap och som samtalade innan skotten.

Ge mig den källa på att LP har sagt att hennes man är en hemsk man i detta läge.Om Anna Hage hört något sånt så har väl LP med största sannolikhet syftat på han som sköt eller varför om det nu är som du tror på skulle hon säga det till Anna Hage? Det hade väl fullständigt varit att skjutit sig själv i foten.

Har du läst Holmérs bok. "Olof Palme är skjuten" ? Om du inte har gjort det, gör det. Den finns på biblioteket. Ställ dig också frågan om det är som du tror att Holmer organiserade mordet, varför han då släpper in en sådan rutinerad journalist som Ann-Marie Åsheden som från nära håll "embedded" får följa utredningen. Varför skulle han ta en sådan stor risk och ha en vaken journalist inpå knuten, om han själv var ansvarig. Risken är väl stor att hon skulle kunna märkt att allt inte gick rätt till?

Holmérs uttalande om att sanningen kommer att skaka om Sverige i dess grundvalar bygger på regeringens enligt Holmer flathet mot PKK, som han såg som ett mördarpack efter att de hade gjort sig skyldiga till ca 15 mord i Europa, varav två i Sverige. Att regeringen inte utvisade medlemmar i PKK trots terroriststämpel. När PKK nu också mördat Olof Palme var det på regeringens ansvar och därför skulle hela regeringen tvingas avgå. Helt enkelt skaka om Sverige i dess grundvalar.
Citera
2013-12-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ge mig den källa på att LP har sagt att hennes man är en hemsk man i detta läge.Om Anna Hage hört något sånt så har väl LP med största sannolikhet syftat på han som sköt eller varför om det nu är som du tror på skulle hon säga det till Anna Hage? Det hade väl fullständigt varit att skjutit sig själv i foten.

Har du läst Holmérs bok. "Olof Palme är skjuten" ? Om du inte har gjort det, gör det. Den finns på biblioteket. Ställ dig också frågan om det är som du tror att Holmer organiserade mordet, varför han då släpper in en sådan rutinerad journalist som Ann-Marie Åsheden som från nära håll "embedded" får följa utredningen. Varför skulle han ta en sådan stor risk och ha en vaken journalist inpå knuten, om han själv var ansvarig. Risken är väl stor att hon skulle kunna märkt att allt inte gick rätt till?

Holmérs uttalande om att sanningen kommer att skaka om Sverige i dess grundvalar bygger på regeringens enligt Holmer flathet mot PKK, som han såg som ett mördarpack efter att de hade gjort sig skyldiga till ca 15 mord i Europa, varav två i Sverige. Att regeringen inte utvisade medlemmar i PKK trots terroriststämpel. När PKK nu också mördat Olof Palme var det på regeringens ansvar och därför skulle hela regeringen tvingas avgå. Helt enkelt skaka om Sverige i dess grundvalar.

Hon adresserade trottoaren , det vill säga OP, GM låg inte där.

Jo jag har faktiskt den boken och tror ändå att HH är inblandad på något sätt. Han verkar inte ens ha befunnit säg i Borlänge, varför ljuga om det om man inte har något att dölja. PKK var ett perfekt villospår som HH lade ut, är övertygad om det.

Vad säger du om att andra vittnen kommer fram till en helt annan bild av händelseförloppep än vad LP gör?
Citera
2013-12-27, 17:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Mm men händelseförloppet MBoudine, det viktigaste? Din teori om en utländsk GM håller inte när det kommer till händelseförloppet. Varför ljuger LP och vad pratade de med GM om? Det är snudd på otroligt att inte fler ser att något inte stämmer ...

Jodå, attentatsmannen är INTE svensk. Vad motsäger detta, menar du ?
Citera
2013-12-27, 17:41
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Hon adresserade trottoaren , det vill säga OP, GM låg inte där.

Jo jag har faktiskt den boken och tror ändå att HH är inblandad på något sätt. Han verkar inte ens ha befunnit säg i Borlänge, varför ljuga om det om man inte har något att dölja. PKK var ett perfekt villospår som HH lade ut, är övertygad om det.

Vad säger du om att andra vittnen kommer fram till en helt annan bild av händelseförloppep än vad LP gör?
Det är en tolkningsfråga av vittnen. Bland annat hur man tolkar ett vittne som varit och supit på krogen i 8 timmar och tror att det är ett sällskap som han ser några steg tillsammans och en taxi driver (Delsborn) som såg att mördaren hade en vit eller grå rock med svarta stänk i och iförd en Sherlocksholmes hatt.
Citera
2013-12-27, 17:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Du är inte insatt i tråden märker jag .. Lisbet knuffade undan en försök till livräddande Anna Hage med orden: "om du visste vilket otäck man --" osv med adress den störtblödande Olof Palme. Det fanns s.a.s. ingen annan som kunde ha varit föremål för hennes omdöme i det läget - och jag misstänker att LP inte ville att någon skulle kunna rädda livet på Olof Palme - vilket innebär att jag också tror Lisbet Palme var införstådd med vad som skulle hända vid Dekorimahörnan. Vilket dessutom innebär att båda skotten som avlossades träffade Olof Palme - det första i bröstet/magen, det andra i ryggen - och Lisbet Palme följaktligen av inget, det är bogus för att få mörkläggningen att överensstämma med den officiella versionen som svenska folket matas med i snart tjugoåtta år.
Citera
2013-12-27, 17:53
Medlem
Citat:
Jodå, attentatsmannen är INTE svensk. Vad motsäger detta, menar du ?

Varför skulle en utländsk GM prata med OP menar du, vad skulle han säga?
Citera
2013-12-27, 17:59
Medlem
Citat:
Det är en tolkningsfråga av vittnen. Bland annat hur man tolkar ett vittne som varit och supit på krogen i 8 timmar och tror att det är ett sällskap som han ser några steg tillsammans och en taxi driver (Delsborn) som såg att mördaren hade en vit eller grå rock med svarta stänk i och iförd en Sherlocksholmes hatt.

Björkman: " ett sällskap som verkar ha trevligt"

Delsborn: " jag ser 3 personer som står och samtalar "

Att dessa 2 vittnen har helt fel är omöjligt , det är bara att inse det faktum att vi är totalt lurade om hur mordet gick till. Läs vad vittnena säger INNAN polis , media m.m börjar vrida åt CP hållet, som är rena skämtet.

Menar du att det är en slump att allt ändras till den totala motsatsen , vittnena jag nämnde nyss plus uppgifterna om bröstskott och att 2 kulor träffade OP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in