2013-12-27, 12:59
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
De har jävligt bra kamo iaf. Med de neongröna plastbladen runt halsen smälter de in i den gråbruna miljön.

http://m.youtube.com/watch?v=PYrCei02TaI

The Workers Peasants Red Guard

Var det korrekt översatt?
Citera
2013-12-27, 13:01
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Nu citerar du dina egena ord och lastar över dom på mig? Förstår du varför jag har svårt att ta dig seriöst? Om du läser inlägget noga så ser du att det saknas en quote och att du har citerat dig själv i det här inlägget. Och du, jag har inte frågat om Syd Vakna och läs innan du låter hatet rinna ut genom fingrarna och ner över tangentbordet .
Jo visst. Det var ju faktiskt FimpeDimpen som talade om seoul #5183
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Har sydkorea kärnvapensäkra skyddsbunkrar för sin befolkning i seoul månntro?

Sen började du började snacka on Seoul. Sen lägger du till med förolämpningar.

Jag kan bara dra slutsatsen att du blev skiträdd då jag sa att det inte skulle bli lätt för USA och Sydkorea att invadera Nordkorea. Bombräder kanske men de kan inte åstadkomma nåt. Ge dig nu barnrumpa!
Citera
2013-12-27, 13:17
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Jo visst. Det var ju faktiskt FimpeDimpen som talade om seoul #5183

Sen började du började snacka on Seoul. Sen lägger du till med förolämpningar.

Jag kan bara dra slutsatsen att du blev skiträdd då jag sa att det inte skulle bli lätt för USA och Sydkorea att invadera Nordkorea. Bombräder kanske men de kan inte åstadkomma nåt. Ge dig nu barnrumpa!

Och jag är inte Fimpen, varför skulle jag bli rädd? Försök svara på frågorna och håll dig till topic. För jag förstår helt ärligt inte vart du vill komma, jag har t ex aldrig nämt Seoul.
Citera
2013-12-27, 13:33
Medlem
Någon tror på gerillakrig. Jag tänker mig kärnvapen i värsta fall.

Fast för att vara helt ärlig har båda länderna (syd- och nordkorea) allt att förlora på ett krig. Sydkorea kommer aldrig att anfalla utan kommer endast att svara proportionellt på provokationer från nord för att visa att det inte är någon ide att anfalla. Nordkorea kommer nog endast bara att anfalla av inrikespolitiska skäl och då ska det mycket till för att de ska starta ett fullskaligt krig.
Citera
2013-12-27, 13:41
Medlem
Freakkos avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/nordkoreas-ambassador-kallas-hem/

Har inte sån bra koll på nordkorea så undrar om det där betyder att han också kommer sättas i arbetsläger eller bli avrättad? Släktingar till Jang Song-thaek ska tydligen ha blivit satta i arbetsläger efter han avrättades.

Skulle inte bli förvånad om det hände något liknande med ambassadören
Citera
2013-12-27, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freakko
http://www.dn.se/nyheter/sverige/nordkoreas-ambassador-kallas-hem/

Har inte sån bra koll på nordkorea så undrar om det där betyder att han också kommer sättas i arbetsläger eller bli avrättad? Släktingar till Jang Song-thaek ska tydligen ha blivit satta i arbetsläger efter han avrättades.

Skulle inte bli förvånad om det hände något liknande med ambassadören

Ja, jag gissar på att den fd ambassadören redan forslats iväg till ett arbetsläger.

Bumpar min fundering. Va fan sökte inte ambassadören asyl i sverige innan han hann bli hemskickad?? Och alla andra ambassadörer med? Är de hjärntvättade och patriotiska? Eller helt enkelt bara självmordsbenägna?

Hur skulle sverige förresten ställt sig till en asylsökande nordkoreansk ambassadör? Visst skulle väl asyl beviljats?
Citera
2013-12-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ja, jag gissar på att den fd ambassadören redan forslats iväg till ett arbetsläger.

Bumpar min fundering. Va fan sökte inte ambassadören asyl i sverige innan han hann bli hemskickad?? Och alla andra ambassadörer med? Är de hjärntvättade och patriotiska? Eller helt enkelt bara självmordsbenägna?

Förmodligen så har N.K sett till att det finns "gisslan" kvar i N.K. Ett avhopp skulle kunna leda till att hans kvarvarande familj och släkt råkar illa ut.
Citera
2013-12-27, 16:24
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:

Han har rimligen både delar av sin familj, släkt och vänner hemma i Nordkorea
som tveklöst skulle hamna i koncentrationsläger om han inte återvände.

Om han återvänder så hamnar han kanske i koncentrationsläger.
Citera
2013-12-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Cyniker
Förmodligen så har N.K sett till att det finns "gisslan" kvar i N.K. Ett avhopp skulle kunna leda till att hans kvarvarande familj och släkt råkar illa ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Han har rimligen både delar av sin familj, släkt och vänner hemma i Nordkorea
som tveklöst skulle hamna i koncentrationsläger om han inte återvände.

Om han återvänder så hamnar han kanske i koncentrationsläger.

Men eftersom nordkorea tillämpar kollektiv bestraffning så hamnar hela hans familj i ett arbetsläger även om han återvänder. Inte så mycket att förlora på att söka asyl med andra ord.
Citera
2013-12-27, 17:55
Moderator
Tystnads avatar
Citat:

Hur skulle sverige förresten ställt sig till en asylsökande nordkoreansk ambassadör? Visst skulle väl asyl beviljats?

Dom har säkert hotat med att kommer han inte hem blir det riktigt illa för familjemedlemmar.
Ja dom är hjärntvättade och fullmatade med propaganda sen barnsben.

Hade han hoppat av i Sverige gissar jag på att detta blivit en riktig het potatis för Reinfeldt
Nu slapp han dock detta bekymmer.

Kan en diplomat verkligen söka "asyl" ?
Ställer mig tveksam till det, finns det möjligen liknande fall i andra länder ?
Citera
2013-12-27, 18:05
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Har jag påstått det då?
Inga! Därför har vi en debatt!

martienne har ett bra inlägg här #5154
Så varför ska vi inte få citera västerländsk källor då det uppenbart inte finns objektiva källor om Nordkorea? Nu säger du själv att det inte finns objektiva källor vilket betyder att inte heller kinesiska eller ryska källor är något att lita på.
Citera
2013-12-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Dom har säkert hotat med att kommer han inte hem blir det riktigt illa för familjemedlemmar.
Ja dom är hjärntvättade och fullmatade med propaganda sen barnsben.

Hade han hoppat av i Sverige gissar jag på att detta blivit en riktig het potatis för Reinfeldt
Nu slapp han dock detta bekymmer.

Kan en diplomat verkligen söka "asyl" ?
Ställer mig tveksam till det, finns det möjligen liknande fall i andra länder ?

Jag antar att ambassadörer har rätten att söka om asyl precis som alla andra. Och jag kan inte se hur sverige skulle kunnat neka ambassadören det. Men nog skulle det förmodligen gett regeringen lite huvudvärk.

Förstår dock helt ärligt inte att alla ambassadörer helt frivilligt åkt tillbaka till nordkorea. De har ingenting att förlora på att fly fort som fan. Misstänker nästan att nordkoreas ambassadörer varit gisslan och haft ett skarpladdat vapen i ryggen av nån ambassadmilitär så fort de tagit ett steg utanför ambassaden och beträtt värdnationens mark.
Senast redigerad av FimpeDimpen 2013-12-27 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in