2013-12-23, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Vem som helst kan mörda om bara den där spärren skulle lossna.
Det är den krassa verkligheten.
Jo, så är det. Det finns barn som mördar andra barn, sina föräldrar eller äldre släktingar och vice versa.

Men om det nu var så som jag befarar att McCanns mördade Maddie, vad kan motivet ha varit?

Nu spekulerar jag vilt naturligtvis.

Jag tror att Maddie var med om en olycka, en fallolycka i hemmet kanske, och dog av en hjärnblödning eller annan hjärnskada. Och i och med att hon var fullproppad med sömntabletter, kanske genom en olycka eller förväxling (det är lätt att själv ta för många), ville föräldrarna inte förstöra sina egna karriärer utan tänkte på framtiden och resten av familjen.

Maddie var redan död, så vad spelade det för roll? Hon fick en begravning, kanske någonstans i Spanien.

Föräldrarna vill på något sätt gottgöra det inträffade genom att samla in pengar och skapa publicitet för sin sak.
Citera
2013-12-23, 08:25
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Okej, det där är rätt skrämmande.
Men den brittiska pressen är av den konventionella uppfattningen att:

"En mor mördar inte sitt barn. Föräldrar mördar inte sina barn."

Jodå, det händer. Alla varianter inträffar.

Ja,tyvärr så har Team McCanns satt skräck i de som försöker ta reda sanningen.
Det finns personer som lagt ner enorm tid på att hitta eller ta reda på vad som hände,och vad får dom för tack av McCanns?
Dom blir stämda,det aktuella exemplet är Amaral som satte sin familjesituation på spel för att ta reda på sanningen,och vad hände?
Jo,rättegång pågår.
Brittisk media är inget undantag,till skillnad från Sverige är inte Brittisk media skyddade av några grundlagar,och det som stör mig mest är att dom låtsas som det inte finns något som helst som pekar på föräldrarna.
Tittade på ett inslag från Amerikanska "ABC News"(Okt 2013) där reportern säger att Polisen inte har en aning om hur det gått till.
En hel Polisutredning visar hur det gått till.

Här är Kate McCanns årliga jultal,vilket får en att fundera på ett par saker.
Kate och Gerry hävdar bestämt i alla lägen att Maddie är vid livet och då undrar man varför hon inte önskar sin dotter "God Jul"?
Varför vädjar hon inte till "kidnapparna" om att släppa henne så här vid juletid?
McCanns har tidigare varit emot en gemensam utredning mellan SY och PJ,varför har dom nu ändrat sig?

"Christmas 2013

This year seems to have passed particularly quickly - a sign undoubtedly of a very busy year. It would still be a comfort if we could slow time just a little. Thankfully however there have been some very positive aspects with regards to Madeleine. The Metropolitan police review becoming an investigation and more recently, the reopening of the case in Portugal. We are incredibly relieved and buoyed by these developments and continue to hope for further collaboration in the near future with the possibility of a JIT (joint investigation team) between Portugal and the UK to enhance the search for our dear daughter.

Once again we would like to thank all our supporters for their commitment to Madeleine and their ongoing support of our efforts. Please spare a thought and prayer for all families similar to ours who will be unable to share this Christmas with a special loved one.

We wish you a wonderful Christmas and a happy and peaceful 2014.

Bonus:
Det här ägnade sig Gerry och Kate åt när Polis,brandmän och frivilliga var ute och letade efter deras dotter:
http://twitpic.com/24u9o1

Kate"
Senast redigerad av 2big4you 2013-12-23 kl. 08:38.
Citera
2013-12-23, 08:57
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Det hade ju varit fantastiskt, om de hittat kroppen.
I så fall har den portugisiska den mest vattentäta poliskåren i världen. Tyvärr tror jag inte att det betyder någonting alls, men man kan alltid hoppas. Kanske har de fått någon i tapasgänget att prata.
Citera
2013-12-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ja,tyvärr så har Team McCanns satt skräck i de som försöker ta reda sanningen.
Det finns personer som lagt ner enorm tid på att hitta eller ta reda på vad som hände,och vad får dom för tack av McCanns?
Dom blir stämda,det aktuella exemplet är Amaral som satte sin familjesituation på spel för att ta reda på sanningen,och vad hände?
Jo,rättegång pågår.
Brittisk media är inget undantag,till skillnad från Sverige är inte Brittisk media skyddade av några grundlagar,och det som stör mig mest är att dom låtsas som det inte finns något som helst som pekar på föräldrarna.
Tittade på ett inslag från Amerikanska "ABC News"(Okt 2013) där reportern säger att Polisen inte har en aning om hur det gått till.
En hel Polisutredning visar hur det gått till.

Här är Kate McCanns årliga jultal,vilket får en att fundera på ett par saker.
Kate och Gerry hävdar bestämt i alla lägen att Maddie är vid livet och då undrar man varför hon inte önskar sin dotter "God Jul"?
Varför vädjar hon inte till "kidnapparna" om att släppa henne så här vid juletid?
McCanns har tidigare varit emot en gemensam utredning mellan SY och PJ,varför har dom nu ändrat sig?

"Christmas 2013

This year seems to have passed particularly quickly - a sign undoubtedly of a very busy year. It would still be a comfort if we could slow time just a little. Thankfully however there have been some very positive aspects with regards to Madeleine. The Metropolitan police review becoming an investigation and more recently, the reopening of the case in Portugal. We are incredibly relieved and buoyed by these developments and continue to hope for further collaboration in the near future with the possibility of a JIT (joint investigation team) between Portugal and the UK to enhance the search for our dear daughter.

Once again we would like to thank all our supporters for their commitment to Madeleine and their ongoing support of our efforts. Please spare a thought and prayer for all families similar to ours who will be unable to share this Christmas with a special loved one.

We wish you a wonderful Christmas and a happy and peaceful 2014.

Bonus:
Det här ägnade sig Gerry och Kate åt när Polis,brandmän och frivilliga var ute och letade efter deras dotter:
http://twitpic.com/24u9o1

Kate"

Fy fan. Är folk verkligen så dumma och sentimentala att de köper det där? Pressen köper det definitivt eftersom det säljer lösnummer.
Senast redigerad av Putsch 2013-12-23 kl. 13:02.
Citera
2013-12-23, 13:37
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
I så fall har den portugisiska den mest vattentäta poliskåren i världen. Tyvärr tror jag inte att det betyder någonting alls, men man kan alltid hoppas. Kanske har de fått någon i tapasgänget att prata.
Javisst,hoppas kan man alltid,men PJ har faktiskt varit helt vattentäta hittills,inte ett knyst har kommit angående de nya bevisen.
Jag gjorde sambandet med de nya bevisen och McCanns stoppade donationskonto.
Poängen med kontot är att pengarna ska gå till bland annat detektivarbete för att hitta Madeleine vid liv,om hon skulle vara bekräftat död så är det bedrägeri att håva in pengar i syftet att hon är vid liv,så var min tanke.
Men kontot kan givetvis vara stoppat av andra orsaker och det kan vara som du säger att någon i T7 har pratat.
David Payne sa exempelvis i sitt förhör att "Det finns saker,men detta är fel ställe att ta upp dem".

Så här glada är vi utanför TV studion:
http://www.anorak.co.uk/wp-content/uploads/2011/06/mccanns-smile.jpg
Citera
2013-12-23, 13:45
Medlem
McCanns verkar vara rejält sjuka.
Är det ingen i Lillbritannien som ser igenom det där?
Citera
2013-12-24, 01:50
Medlem
JSelwyns avatar
Ni sätter verkligen griller i huvudet på mig. Jag som trodde i min enfald att föräldrarna inte är skyldiga. Men lek med tanke på att dom inte är det o sen kommer det fram det motsatta. Då måste detta vara ett av världshistoriens största bluff...vilket jag verkligen hoppas att det inte är.

Men å andra sidan...anta nu att det är föräldrarna...tror ni inte att någon i T7 skulle gola vid något tillfälle? Tänk på att de flesta av dom (om inte alla?) själva har egna barn så varför skydda föräldrarna (tänker högt här)?

Jag må vara ute o cykla här men vi kan kanske konstatera att "ingen" har med säkerhet sett Maddie efter kl 21?

Har följt detta case rätt noga och när föräldrarna sommaren 2007 själva blev misstänkta så såg jag det som en logisk följd av vilka man tittar på först och jag vill faktiskt minnas att en eller flera hundar markerade för blod/annat i en hyrbil som paret hade hyrt o sen åkt till Spanien med. Vad hände sen med det spåret?

Om det nu är som många tror i denna tråd att föräldrarna ligger bakom detta så ter det sig än mer konstigt hur de uppträder på bilderna men o andra sidan...vi skall komma ihåg att dom har två barn till som pockar på deras uppmärksamhet o därav måste livet gå vidare. Alltså hur tragiskt etc livet är så måste man få tillåta sig själv att le emellanåt.
Citera
2013-12-24, 10:26
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Ni sätter verkligen griller i huvudet på mig. Jag som trodde i min enfald att föräldrarna inte är skyldiga. Men lek med tanke på att dom inte är det o sen kommer det fram det motsatta. Då måste detta vara ett av världshistoriens största bluff...vilket jag verkligen hoppas att det inte är.

Men å andra sidan...anta nu att det är föräldrarna...tror ni inte att någon i T7 skulle gola vid något tillfälle? Tänk på att de flesta av dom (om inte alla?) själva har egna barn så varför skydda föräldrarna (tänker högt här)?

Jag må vara ute o cykla här men vi kan kanske konstatera att "ingen" har med säkerhet sett Maddie efter kl 21?

Har följt detta case rätt noga och när föräldrarna sommaren 2007 själva blev misstänkta så såg jag det som en logisk följd av vilka man tittar på först och jag vill faktiskt minnas att en eller flera hundar markerade för blod/annat i en hyrbil som paret hade hyrt o sen åkt till Spanien med. Vad hände sen med det spåret?

Om det nu är som många tror i denna tråd att föräldrarna ligger bakom detta så ter det sig än mer konstigt hur de uppträder på bilderna men o andra sidan...vi skall komma ihåg att dom har två barn till som pockar på deras uppmärksamhet o därav måste livet gå vidare. Alltså hur tragiskt etc livet är så måste man få tillåta sig själv att le emellanåt.

Jag skulle bli mycket förvånad om dom hittar någon utomstående skyldig till detta.
Denna person måste vara oerhört skicklig som inte lämnar ett endaste spår efter sig,vilket måste vara näst intill unikt.
Spelar egentligen ingen roll,dom är skyldiga oavsett.
Om det var en kidnappning så lämnade McCanns barnen åt sitt öde,dom tyckte det var viktigare att dricka vin och cocktails än att se till barnens säkerhet.
Detta försummelsebrott hade kunnat resulterat i upp till 10 års fängelse i Portugal,men tyvärr gick dom fria från detta för att dom var misstänkta för själva bortförandet.
Och detta har dom blivit förmögna på.
Bara Operah Winfrey intervjun begärde McScams £1miljon(ca:10miljoner sek) för att deltaga i,och lägg där till allt annat som Cirkus McScams deltagit i,plus donationsfonden.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-510483/Kate-Gerry-McCann-1million-deal-tell-Oprah-Winfrey.html

Möjligheten att det finns en visselblåsare i T7 är inte omöjligt,jag är ganska säker på att en eller ett par som har kännedom om vad som inträffat.
Tillbaka i England så följde Polisen T7´s mobiltrafik och det är väl ingen omöjlighet att dom har haft span på någon utav dom under åren.
Barnen till flera utav T7 börjar komma upp i ålder,risken finns att någon utav dom snappat upp något från sina föräldrar.

Den som säger sig sett Maddie sist är Gerry McCann strax efter klockan 21.
Jag tror som många andra att hon dog i en olycka,men jag tänker inte utesluta att det var planerat innan jag fått svar på några frågor.
Ingen kan med säkerhet säga att dom såg Maddie vid barnklubben på eftermiddagen,den enda som jag vet säger det är Maddies Nanny,Catroina Baker,och vad det gäller henne så hade hon jobbat hos Mark Warner från 2006 och skulle arbeta på Ocean Club till November 07,men hon slutade den 13/5-07 och när Polisen ville förhöra henne ytterligare en gång så vägrade hon.
De andra T7 medlemmarna har förklaringar som,"Jag såg inte Maddie vid barnklubben,"Jag tror jag inte så Maddie barnklubben".
Och varför signade Gerry in Robert Naylors dotter Elizabeth på barnklubben under några dagar,handstilen har analyserats och det visar att det är så.
Skulle vilja höra en förklaring till detta.

"Det sista fotot" som McCanns säger är tagen på eftermiddagen den 3/5,men titta på den här bilden som är tagen ur en video från Kates "kontor",titta på bilden med "korset",den är tagen 2006,jämför med den "sista bilden",poolbilden till höger.
http://www.bilddump.se/bilder/20131224090538-176.10.248.195.jpg
Titta på bakgrund och poseringen,onekligen lika om jag får säga mitt,det finns några skillnader på hår och klänning.
Om det är två olika bilder så har dom kört exakt samma pose i samma solhatt,med liknande bakgrund. som i PdL.
Som sagt,jag tror inte på planering,men det är ett saker man skulle vilja veta för att helt utesluta den möjligheten.

Deras agerande,dottern är borta oavsett,har hon förolyckats och de vet om det eller någon utomstående.
Hur skall vi se skillnad från deras sätt att uppträda?
Citera
2013-12-27, 13:08
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Javisst,hoppas kan man alltid,men PJ har faktiskt varit helt vattentäta hittills,inte ett knyst har kommit angående de nya bevisen.
Jag gjorde sambandet med de nya bevisen och McCanns stoppade donationskonto.
Poängen med kontot är att pengarna ska gå till bland annat detektivarbete för att hitta Madeleine vid liv,om hon skulle vara bekräftat död så är det bedrägeri att håva in pengar i syftet att hon är vid liv,så var min tanke.
Men kontot kan givetvis vara stoppat av andra orsaker och det kan vara som du säger att någon i T7 har pratat.
David Payne sa exempelvis i sitt förhör att "Det finns saker,men detta är fel ställe att ta upp dem".

Så här glada är vi utanför TV studion:
http://www.anorak.co.uk/wp-content/uploads/2011/06/mccanns-smile.jpg

Tycker dock att du kör McScam-agendan för hårt. Bilder på att de är ute och joggar och LER säger INGENTING. Snarare drar det ner debatten till lägre nivå.

Kanske bilder på deras beteende just när det hänt må vara intressant, men att de ler och joggar så här lång tid efter säger som sagt ingenting.
Citera
2013-12-27, 13:20
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tycker dock att du kör McScam-agendan för hårt. Bilder på att de är ute och joggar och LER säger INGENTING. Snarare drar det ner debatten till lägre nivå.

Kanske bilder på deras beteende just när det hänt må vara intressant, men att de ler och joggar så här lång tid efter säger som sagt ingenting.
Dessa bilder är mycket viktiga bevis i Libel trial som pågår mot Amaral i Lissabon,de kan till och med vara avgörande.
Och det beror på att Kate hävdar att hon har och är så deprimerad att hennes psykolog har lagt fram detta som bevisning men domaren hävdar att detta måste vara fastslaget av en läkarexpertis och fört i journal.
När TV kameran och är påslagen ser Kate ut att bryta ihop när som helst,på privata bilder ser man en annan Kate,och Gerry åxo för den delen,så att bilderna du tycker är ingenting kan bli den avgörande faktorn i Lissabon den 7e Januari.
Citera
2013-12-27, 15:11
Medlem
Om det var någon som försökte ta sig in i lägenheten och kikade genom fönstret, kan M ha sprungit och gömt sig antingen i skåpet eller bakom soffan eller båda ställena i tur och ordning, för att det första stället kändes osäkert, så den sista lukten av henne fanns på de ställena efter det att hon blev bortförd? Då skulle hon ha smugit sig ur sängen utan att stöka till den innan.
Citera
2013-12-27, 15:45
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av embv
Om det var någon som försökte ta sig in i lägenheten och kikade genom fönstret, kan M ha sprungit och gömt sig antingen i skåpet eller bakom soffan eller båda ställena i tur och ordning, för att det första stället kändes osäkert, så den sista lukten av henne fanns på de ställena efter det att hon blev bortförd? Då skulle hon ha smugit sig ur sängen utan att stöka till den innan.
Problemet är att jalusierna(shutters) var nerdragna och dessa är gjorda av tungmetall och gick bara att öppna från insidan vilket polisen kom fram till att en 4åring omöjligt kunnat gjort.
Så här sa Kate om jalusierna i telefonsamtalet med Joe Corner efter det att Maddie försvunnit:
Joe Corner: "She just blurted out that Madeleine had been abducted. She told me, 'They have broken the shutter on the window and taken my little girl.'

"They had left the apartment locked while they were having their meal, but when they went back the last time they saw the damage."

Det fanns inga som helst skador på jalusierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in