Citat:
Ursprungligen postat av
JSelwyn
Ni sätter verkligen griller i huvudet på mig. Jag som trodde i min enfald att föräldrarna inte är skyldiga. Men lek med tanke på att dom inte är det o sen kommer det fram det motsatta. Då måste detta vara ett av världshistoriens största bluff...vilket jag verkligen hoppas att det inte är.
Men å andra sidan...anta nu att det är föräldrarna...tror ni inte att någon i T7 skulle gola vid något tillfälle? Tänk på att de flesta av dom (om inte alla?) själva har egna barn så varför skydda föräldrarna (tänker högt här)?
Jag må vara ute o cykla här men vi kan kanske konstatera att "ingen" har med säkerhet sett Maddie efter kl 21?
Har följt detta case rätt noga och när föräldrarna sommaren 2007 själva blev misstänkta så såg jag det som en logisk följd av vilka man tittar på först och jag vill faktiskt minnas att en eller flera hundar markerade för blod/annat i en hyrbil som paret hade hyrt o sen åkt till Spanien med. Vad hände sen med det spåret?
Om det nu är som många tror i denna tråd att föräldrarna ligger bakom detta så ter det sig än mer konstigt hur de uppträder på bilderna men o andra sidan...vi skall komma ihåg att dom har två barn till som pockar på deras uppmärksamhet o därav måste livet gå vidare. Alltså hur tragiskt etc livet är så måste man få tillåta sig själv att le emellanåt.
Jag skulle bli mycket förvånad om dom hittar någon utomstående skyldig till detta.
Denna person måste vara oerhört skicklig som inte lämnar ett endaste spår efter sig,vilket måste vara näst intill unikt.
Spelar egentligen ingen roll,dom är skyldiga oavsett.
Om det var en kidnappning så lämnade McCanns barnen åt sitt öde,dom tyckte det var viktigare att dricka vin och cocktails än att se till barnens säkerhet.
Detta försummelsebrott hade kunnat resulterat i upp till 10 års fängelse i Portugal,men tyvärr gick dom fria från detta för att dom var misstänkta för själva bortförandet.
Och detta har dom blivit förmögna på.
Bara Operah Winfrey intervjun begärde McScams £1miljon(ca:10miljoner sek) för att deltaga i,och lägg där till allt annat som Cirkus McScams deltagit i,plus donationsfonden.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-510483/Kate-Gerry-McCann-1million-deal-tell-Oprah-Winfrey.html
Möjligheten att det finns en visselblåsare i T7 är inte omöjligt,jag är ganska säker på att en eller ett par som har kännedom om vad som inträffat.
Tillbaka i England så följde Polisen T7´s mobiltrafik och det är väl ingen omöjlighet att dom har haft span på någon utav dom under åren.
Barnen till flera utav T7 börjar komma upp i ålder,risken finns att någon utav dom snappat upp något från sina föräldrar.
Den som säger sig sett Maddie sist är Gerry McCann strax efter klockan 21.
Jag tror som många andra att hon dog i en olycka,men jag tänker inte utesluta att det var planerat innan jag fått svar på några frågor.
Ingen kan med säkerhet säga att dom såg Maddie vid barnklubben på eftermiddagen,den enda som jag vet säger det är Maddies Nanny,Catroina Baker,och vad det gäller henne så hade hon jobbat hos Mark Warner från 2006 och skulle arbeta på Ocean Club till November 07,men hon slutade den 13/5-07 och när Polisen ville förhöra henne ytterligare en gång så vägrade hon.
De andra T7 medlemmarna har förklaringar som,"Jag såg inte Maddie vid barnklubben,"Jag tror jag inte så Maddie barnklubben".
Och varför signade Gerry in Robert Naylors dotter Elizabeth på barnklubben under några dagar,handstilen har analyserats och det visar att det är så.
Skulle vilja höra en förklaring till detta.
"Det sista fotot" som McCanns säger är tagen på eftermiddagen den 3/5,men titta på den här bilden som är tagen ur en video från Kates "kontor",titta på bilden med "korset",den är tagen 2006,jämför med den "sista bilden",poolbilden till höger.
http://www.bilddump.se/bilder/20131224090538-176.10.248.195.jpg
Titta på bakgrund och poseringen,onekligen lika om jag får säga mitt,det finns några skillnader på hår och klänning.
Om det är två olika bilder så har dom kört exakt samma pose i samma solhatt,med liknande bakgrund. som i PdL.
Som sagt,jag tror inte på planering,men det är ett saker man skulle vilja veta för att helt utesluta den möjligheten.
Deras agerande,dottern är borta oavsett,har hon förolyckats och de vet om det eller någon utomstående.
Hur skall vi se skillnad från deras sätt att uppträda?