2012-03-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Detta är inte ovanligt, speciellt inte i USA och i England.

Så vanligt vet jag inte om det är, hur många fall kan du räkna upp? Även här ser vi ju en ganska tydlig trend, att den som gör mest väsen faktiskt visar sig vara den skyldiga.
Citera
2012-03-25, 10:51
Bannlyst
Jag har haft för mig genom åren, utan att kunna så mycket om fallet, att föräldrarna ligger bakom - typ klantade sig på något sätt.

Ligger det någonting i det? Vad tror ni?
Citera
2012-03-25, 10:51
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummiankafb
Så vanligt vet jag inte om det är, hur många fall kan du räkna upp? Även här ser vi ju en ganska tydlig trend, att den som gör mest väsen faktiskt visar sig vara den skyldiga.

Ja, det finns ju ett par uppmärksammade fall i USA där föräldrar fört väsen i media och sedan visat sig vara skyldiga. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnen på de döda barnen och kan inte länka.
Citera
2012-03-25, 10:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Jag har haft för mig genom åren, utan att kunna så mycket om fallet, att föräldrarna ligger bakom - typ klantade sig på något sätt.

Jag vet inte riktigt vad du tänker på, men polisen hittade ju kroppsvätskor och hår från Madeleine bakom en soffa i lägenheten och i bakluckan på en hyrbil. Fanns även rykten om att en nagel skulle ha hittats i bakluckan. Kanske är det vad du tänker på?
Citera
2012-03-25, 14:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Madeleine var ju ett besvärligt barn och att hon retade gallfeber på någon av föräldrarna när hon störde deras trevliga middag med vänner lär nog inte ha varit första gången.

De fick helt enkelt nog och denna gång så slutade det så illa det kan gå om man utövar våld mot en liten försvarslös 4 årig flicka.

Det finns massor av indicier, teknisk bevisning och påkomna lögner i detta så att de inte är dömda och inlåsta för länge sedan kan de enbart tacka alla idioter från alla samhällsskikt som köpt deras historia, i dubbel bemärkelse, och gjort det svårt för polisen att agera och utreda som vid traditionella fall.

Men, hoppet är inte ute ännu, så länge de själva driver detta kommersiellt så kommer det en dag att uppdagas eller leda till att den avgörande pusselbiten kommer fram. Man får ändå vara tacksam över att folks girighet i slutändan ofta straffar sig.

Och den dagen det finns bevis kommer domen vara hård, framförallt den från allmänheten som de fört bakom ljuset med de allra enklaste medel.

Personligen tror jag att de skulle finnas en chans att de hade blivit dömda i Sverige, om det skett här.
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-03-25 kl. 14:11.
Citera
2012-03-25, 14:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummiankafb

Jag påstår inte att det är vanligt, utan att det inte är ovanligt. Det finns en hel del inom genren "true crime". Ett par som jag kan säga komma på direkt, som är skrivna av mördade barns föräldrar, är Farväl, älskade Holly, skriven av hennes far, Kevin Wells (Storbritannien), samt The Death of Innocence av John Ramsey (USA), behandlar mordet på JonBenét Ramsey. Ett exempel i Sverige är Emma Jangestigs bok, som jag inte vet titeln på.

Är du intresserad kan jag PM:a dig en litteraturlista, sedan jag gått igenom bokhyllorna.

Jag har för mig att L GW Persson sagt något liknande, som du påstår i din sista mening. Men - återigen - det finns många fall där föräldrar gör mycket "väsen" av sig, och som själva inte har med sina barns död att göra. Det är bäst att jag ger exempel på en gång. Du har t ex mördade Polly Klaas far, Marc, som startat KlaasKids Foundation, och som efter dotterns mord jobbar med att hjälpa kidnappade barns föräldrar. Ett annat fall är modern till försvunna Morgan Nick, som startat The Morgan Nick Foundation och engagerar sig för försvunna barn. Båda exemplen är från USA. Det finns många, många fler exempel.
Citera
2012-03-25, 15:47
Medlem
Elementarts avatar
Föräldrarna är med i Skavlan nu.

Om det är så att det var föräldrarna själva som mördade henne, borde de inte blanda ihop sin story o så då?
Citera
2012-03-25, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Acech

Det finns så mycket konstigt i detta fall. När de hittade kroppsvätskor i bagaget på hyrbilen som visade sig vara Maddes påstod paret att en av tvillingarna kunde ha kissat i bagaget. Likhundarna som markerade på samma plats försvarades med att de hade slängt in en halväten hamburgare eller liknande i bilen när de böt bostad. Men polisen påstår att kroppsvätskorna kom från en död människa. De tror att paret hyrde bilen för att flytta kroppen någonstans.

Parets vän som bodde vägg i vägg på hotellet var borta över en timme under kvällen. Han påstod att han bytt lakan i sängen då ena deras barn var magsjukt och hade kräkts. Hotellpersonalen stod undrande eftersom de inte delat ut några rena lakan den kvällen. Lämnar man verkligen sjuka barn ensamma? Jag hade då aldrig gjort det. Om jag inte minns fel hittades dna från Madde i det barnets säng. (Men jag är osäker på just det)

De har förts diskussioner om att paret gett barnen (eller bara Madde) sömnmedel, fick hon då för stor dos? Eller var det hon som kräktes och kvävdes av spyorna?
Samtidigt kan man undra om hon nu fick sömnmedel kanske det förenklade det hela för en kidnappare. Det är nog inte så lätt att krypa ut genom ett fönster med ett sovande barn. Men sover det djupt blir det kanske enklare.

Paret vägrade låta polisen ta hårprover på tvillingarna för att se om de blivit drogade. Kate gick då till frissan och klippte ungarna. Långt, långt senare gick hon med på att testa håret men då var det tydligen försent.

Den där vännen Jane Tanner som såg en man bära ett barn, beskrev att barnet hade en rosa och vit pyjamas, exakt som denMadde bar den kvällen. Men det var becksvart ute och belysningen vid hotellet var speciell så alla ljusa kläder såg orange-brunaktiga ut. Hon hade omöjligt kunnat se en rosa-vit pyjamas.
Senast redigerad av Mariooo 2012-03-25 kl. 16:07.
Citera
2012-03-25, 16:01
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart

Om det är så att det var föräldrarna själva som mördade henne, borde de inte blanda ihop sin story o så då?

Fast de var väl bara här i Stockholm och med för att puffa för sin nya bok. Det finns tydligen lite mer pengar att krama ut ur det här försvinnandet (som enligt mig knappast är något mysterium för föräldrarna.)

De verkar väldigt kalla och extremt media/penningkåta om du studerar intevjun noga.

Nej. De vet mer än de berättar.
Citera
2012-03-25, 16:11
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Sömnmedel. så här reagerar de på den frågan;

http://www.youtube.com/watch?v=O5jtmkXXv58

Skalvan var alldeles för feg för att ställa de rätta frågorna!!!
Citera
2012-03-25, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Fast de var väl bara här i Stockholm och med för att puffa för sin nya bok. Det finns tydligen lite mer pengar att krama ut ur det här försvinnandet (som enligt mig knappast är något mysterium för föräldrarna.)

De verkar väldigt kalla och extremt media/penningkåta om du studerar intevjun noga.

Nej. De vet mer än de berättar.

Man brukar inte ha några problem alls med att känna sympati med föräldrar i samma situation. Men på något vis kan jag inte göra det med Mc Canns. Jag får bara en obehaglig känsla av dem.
De var aldrig själva ute och letade efter flickan. Halva Portugal sökte på stranden och överallt men paret lämnade knappt hotellrummet. Kate flinar bara och har svårt att svara på varför de inte hjälpte till att leta.
Citera
2012-03-25, 16:14
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart

"blanda ihop storyn" ja läs PJ files, där är det en massa som inte stämmer, olika personer säger olika saker osv osv.
Det är väl därför de försöker öppna fallet igen, och få ut sanningen.
Kate måste ju ha psykopatisk läggning som kan ljuga offentligt med att fönstret va öppet; det var ju bara hennes fingeravtryck de hittade!!! Och nycklarna som Gerry hade låst med, låg ju därinne, kom det fram, det började ljugas på en gång....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in