2013-12-18, 19:11
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Känns något mer trovärdig än Tanners lilla scenario.
Ja absolut,det är svårare att hitta riktiga vittnesmål än falska från den kvinnan.

Apropå bakdörren.
Det första Kate gjorde var att ringa till England och skrika "They smashed the shutters".
När dom kom på att det inte var trovärdigt så var det bakdörren som gällde för intrånget.
Jämför här vad dom säger om dörren i vittnesmålen:
Och vi ska komma ihåg att det inte fanns något handtag på dörrens utsida och heller inte några fingeravtryck hittades.
Eftersom handtag saknades,så om dom använt dörren skulle den vara nedklottrad med Kates och Matt´s fingeravtryck,men det var den inte.

De två första vittnesmålen är turister som bodde på Ocean

http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/SA-L-GO.htm
We noticed that it was only possible to close the patio door from the inside of the apartment, not from the outside

http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/CARLO-D_AMBROSIO.htm
We did not use the pool-side doors as it was not possible to close them from the outside.

http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/GERRY-MCCANN-10MAY.htm
he states now and with certainty, that he left with KATE by the rear door which he consequently closed but did not lock given that that is only possible from the inside.

http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/KATE-MCCANN.htm
At around 10pm, the interviewee went to check on the children. She went into the apartment by the side door, which was closed but not locked, as she said before

http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/KATE-MCCANN_ARGUIDO.htm
They left by the veranda door, which they left closed but not locked.

http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/MATTHEW-OLDFIELD-ROGATORY.htm
4078 'And you said when you went in you went in through the patio door''
Reply 'Yeah'

4078 'Or the poolside door''
Reply 'Yeah'.

4078 'How did you know to go through there''
Reply 'Well Kate said that that one was open'.

4078 'And when did she say that''
Reply 'When I offered to go and, erm, go and look'.

4078 'Okay'.
Reply 'Because I said do you want me to check the kids and she said yeah the patio door is open'.

4078 'Okay'.
Reply 'I mean, it was closed, it wasn't sort of open'.

4078 'And I am assuming it is a slide open door, is that correct''
Reply 'Yeah'.

00.33.23 4078 'So you slid the door open''
Reply 'Yeah'.

Om Oldfield skjutit igen dörren utan handtag,så borde inte utan ska finnas fingeravtryck.
För det första låter Matt´s story väldigt tveksam och var är hans fingeravtryck?
Var dörren avtorkad,eller så använde dom inte dörren.
Något är inte som det ska,det kan vi återigen konstatera.
Senast redigerad av 2big4you 2013-12-18 kl. 20:10.
Citera
2013-12-20, 00:58
Medlem
JSelwyns avatar
Alltså, efter att ha tittat på den nu nya officiella versionen (BBC Crimewatch 14 Oktober) av vad som hände

den där kvällen så finns följande att redovisa. Jag börjar från 9.00 (alla ungefärliga tider) även om filmen

tar upp i princip hela dagen från det att familjen McCanns vaknar etc.

Nåväl.

9.05 Gerry ser alla barnen sovandes. Fönstret stängt. Noterar dock att dörren är mer öppen än när dom lämnade barnen tidigare (8.30). Finns det någon i rummet redan nu eller i dess närhet? Det fanns ju en inbrottsliga som härjade i området.

9.15 - Jane Tanner lämnar sällskapet på Tapas restaurangen för att se efter hennes barn. Hon passerar McCann's

lägenhet och ser då en man som bär på ett barn.

9.20 - Alla i sällskapet är samlade för middagen. Förrätten kommer in.

9.30 - Kate's tur att gå och titta till Maddie och barnen. Matt erbjuder sig dock att titta till alla barnen.

Matt och hans fru Rachel bor i lägenheten bredvid McCann's. Jane's partner Russell går också iväg för att

titta till deras barn*. Matt kommer tillbaks och säger att allt är lugnt och tyst. Russell stannar på rummet

eftersom deras dotter är sjuk/mår inte bra.

9.40 - Jane går tillbaks till rummet för att byta av Russell efter att hon har ätit klart.**

9.45 - Russell tillbaks med dom andra gästerna? Framgår inte av videon...rätta mig om jag har fel?

10.00 - Kate går nu iväg för att titta till barnen. Upptäcker att Maddie är borta. Säger att hon vet på en

gång att Maddie har blivit tagen***.

*Alltså. Såg Matt verkligen med sina egna ögon Maddie liggandes i sängen? Se *** hur Kate upptäcker att Maddie

INTE ligger i sängen. Hans enda kommentar är att allt är så lugnt o tyst. Min åsikt här är att hur mycket

detta kan vara sant så lämnar det utrymme för vad/hur mycket Matt såg? Tänk om dörren redan var öppen men gav

ingen notis över det eftersom han trodde Kate/Gerry hade lämnat den öppen tidigare vilket den bör/borde ha

varit (se Gerry's kommentar)...därav att han aldrig sade något vilket dock nu borde ha kommit fram eller så

har Matt förträngt det eller kommer helt enkelt inte ihåg om dörren var stängd eller öppen. Visst, han kunde

ha sett barnen men notera hur Kate upptäcker att Maddie är borta. Kanske gjorde att Matt gjorde samma som

Kate, stod o lyssnade och kände att allt var lugnt?

**Tog Jane samma rutt denna gång? Vad gjorde Russell? Om han nu gick tillbaks till Tapas restaurangen, tog han

då samma rutt som Jane när hon såg mannen med barnet runt 9.15 etc?

***Om jag har förstått det rätt så ser Kate bara tvillingarna när hon öppnar dörren mer första gången till

barnens rum. Alltså betyder det att Maddie låg närmast fönstret o därav inte ser henne om man inte öppnar

dörren så man ser hela rummet. O det är precis det som Kate inte gör första gången. Det är det hon säger själv

för att det är bara när hon stänger dörren helt som hon Kate märker att dörren går igen (Kate's kommentar:

"slam shut") med hjälp av vinden som hon sen öppnar dörren helt och ser att Maddie inte är i sin säng och att

vinden gör att gardinerna svänger.

Fast det lämnar ju öppet för att om fönstret hade varit öppet när Matt "tittade" till barnen så borde dörren

ha gått igen på samma sätt och sen vet ju faktiskt inte vi hundra om Matt verkligen öppnade dörren mer

eller/och att Matt inte noterade när han stängde dörren om än inte helt att fönstret faktiskt var öppet.

Sammantaget av * och *** så kan det vara så att Maddie kidnappades redan kort efter att Gerry tittade till

barnen. Frågan man ställer sig dock. Varför man som inbrottstjuv övergår till att bli en barnkidnappare om så

nu är fallet? Om barnet/barnen börjar skrika...så sticker väl man? Eller så sövde förövaren ner Maddie än mer så hon inte skulle vakna?
Citera
2013-12-20, 10:05
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Alltså, efter att ha tittat på den nu nya officiella versionen (BBC Crimewatch 14 Oktober) av vad som hände

den där kvällen så finns följande att redovisa. Jag börjar från 9.00 (alla ungefärliga tider) även om filmen

tar upp i princip hela dagen från det att familjen McCanns vaknar etc.

Nåväl.

9.05 Gerry ser alla barnen sovandes. Fönstret stängt. Noterar dock att dörren är mer öppen än när dom lämnade barnen tidigare (8.30). Finns det någon i rummet redan nu eller i dess närhet? Det fanns ju en inbrottsliga som härjade i området.

9.15 - Jane Tanner lämnar sällskapet på Tapas restaurangen för att se efter hennes barn. Hon passerar McCann's

lägenhet och ser då en man som bär på ett barn.

9.20 - Alla i sällskapet är samlade för middagen. Förrätten kommer in.

9.30 - Kate's tur att gå och titta till Maddie och barnen. Matt erbjuder sig dock att titta till alla barnen.

Matt och hans fru Rachel bor i lägenheten bredvid McCann's. Jane's partner Russell går också iväg för att

titta till deras barn*. Matt kommer tillbaks och säger att allt är lugnt och tyst. Russell stannar på rummet

eftersom deras dotter är sjuk/mår inte bra.

9.40 - Jane går tillbaks till rummet för att byta av Russell efter att hon har ätit klart.**

9.45 - Russell tillbaks med dom andra gästerna? Framgår inte av videon...rätta mig om jag har fel?

10.00 - Kate går nu iväg för att titta till barnen. Upptäcker att Maddie är borta. Säger att hon vet på en

gång att Maddie har blivit tagen***.

*Alltså. Såg Matt verkligen med sina egna ögon Maddie liggandes i sängen? Se *** hur Kate upptäcker att Maddie

INTE ligger i sängen. Hans enda kommentar är att allt är så lugnt o tyst. Min åsikt här är att hur mycket

detta kan vara sant så lämnar det utrymme för vad/hur mycket Matt såg? Tänk om dörren redan var öppen men gav

ingen notis över det eftersom han trodde Kate/Gerry hade lämnat den öppen tidigare vilket den bör/borde ha

varit (se Gerry's kommentar)...därav att han aldrig sade något vilket dock nu borde ha kommit fram eller så

har Matt förträngt det eller kommer helt enkelt inte ihåg om dörren var stängd eller öppen. Visst, han kunde

ha sett barnen men notera hur Kate upptäcker att Maddie är borta. Kanske gjorde att Matt gjorde samma som

Kate, stod o lyssnade och kände att allt var lugnt?

**Tog Jane samma rutt denna gång? Vad gjorde Russell? Om han nu gick tillbaks till Tapas restaurangen, tog han

då samma rutt som Jane när hon såg mannen med barnet runt 9.15 etc?

***Om jag har förstått det rätt så ser Kate bara tvillingarna när hon öppnar dörren mer första gången till

barnens rum. Alltså betyder det att Maddie låg närmast fönstret o därav inte ser henne om man inte öppnar

dörren så man ser hela rummet. O det är precis det som Kate inte gör första gången. Det är det hon säger själv

för att det är bara när hon stänger dörren helt som hon Kate märker att dörren går igen (Kate's kommentar:

"slam shut") med hjälp av vinden som hon sen öppnar dörren helt och ser att Maddie inte är i sin säng och att

vinden gör att gardinerna svänger.

Fast det lämnar ju öppet för att om fönstret hade varit öppet när Matt "tittade" till barnen så borde dörren

ha gått igen på samma sätt och sen vet ju faktiskt inte vi hundra om Matt verkligen öppnade dörren mer

eller/och att Matt inte noterade när han stängde dörren om än inte helt att fönstret faktiskt var öppet.

Sammantaget av * och *** så kan det vara så att Maddie kidnappades redan kort efter att Gerry tittade till

barnen. Frågan man ställer sig dock. Varför man som inbrottstjuv övergår till att bli en barnkidnappare om så

nu är fallet? Om barnet/barnen börjar skrika...så sticker väl man? Eller så sövde förövaren ner Maddie än mer så hon inte skulle vakna?

Det här med tiderna är ett gissel.
Enligt Russel o´Brien så kommer Gerry tillbaka 21:30 till Tapas,Russel och Oldfield lämnar Tapas tillsammans ca:21:35-40 sen kommer Oldfield tillbaka till Tapas för att lämna restaurangen några minuter senare och han är enligt Russel tillbaka 21:55.
Vad hittade Oldfield i 5A vid 21:40?
Varför gick han efter bara några minuter för att vara borta ca:15minuter?
Gick han tillbaka för att torka upp på golvet,tvätta bort finger avtrycken på skjutdörren?
Och vi ska komma ihåg att den första tidsangivelsen Gery och Kate gjorde hävdade dom att Kate gick till lägenheten 21:55,men ändrades senare till 22:00.
Kate skriker "Dom har tagit henne",vilka dom?
Kate ringer sin släkt och vänner i England och säger att "They smashed the shutters" vilket var ren lögn.
Då Smithman sågs 22:00 måste Smithman lämnat 5A kl.21:55 och denna borde ha varit inne i lägenheten runt 21:50.
Oldfield har lägenheten bredvid McCann´s och borde ha sett att någon dörr var öppen eller att kanske hört något ljud.
Men icke,ingen har sett någonting,inte hört något,inte,inga bilar,inga fönster eller dörrar öppna,inga personer och ingenting visar att någon utomstående kidnappare har varit in i lägenheten.
Maddie´s säng syns inte om man står utanför rummet och tittar in,den stod direkt till vänster i vinkel,så möjligtvis kan man ha sett fotändan,men eftersom Maddie inte är så lång kunde man inte se henne alls.
Och en annan sak,hur kunde Oldfield se att tvillingarna andades om man inte var in i rummet?
Tvillingarna låg i bebissängar som har en täckning på sidorna.
Mannen som Tanner så är avskriven,han gav sig till känna.
Som jag sa ovan så finns det inget handtag på utsidan av skjutdörren,vilket gör att man måste skjuta den för handkraft,var är fingeravtrycken?
Jag har sagt det tidigare,är det någon som vet vad som inträffat så är det Matt Oldfield.

Vad använde kidnapparen för dundermedel som sövde barnen inom ett par minuter?
Narkosläkare Kate McCann har nog bra tillgång till diverse mediciner,i polisens film från lägenheten hittas diverse läkemedel och det är inte Alvedon vi pratar om.

Allt detta finns i Polisutredningen.
Citera
2013-12-20, 15:10
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Mannen som Tanner så är avskriven,han gav sig till känna.

Det har jag missat helt. Länk?
Citera
2013-12-20, 17:12
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Det har jag missat helt. Länk?
Han avskrevs av DCI Redwood under det första "Crimewatch Maddie special" i Oktober 2013.
Även det här är väldigt olyckligt,Polisen lagt mycket vikt vid denna iakttagelse och "Smithman" hamnade lite på sidan av,och denna man har varit "huvudspår" i 6år.
Men som jag sa tidigare så promotar McCann´s denna "Tannerman" fortfarande på sin sida,och webmastern för sidan säger att Team McCann´s har sagt att den ska vara kvar
En positiv nyhet är att deras donationskonto är fryst och enligt uppgift så är det Leicester Polisen som beordrat banken.
Snaran börjar dras åt,blir nog en spännande början på 2014
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2460669/Madeleine-McCann-kidnapping-innocent-British-father-mistaken-key-suspect.html

Bjuckar på lite extra läsning.
Här är E-post meddelandet som skickades internt i "LeicesterPolice" angående resultatet på Maddie´s DNA prov.
http://1.bp.blogspot.com/-D57hFs4RFd4/Uo5brdTZAoI/AAAAAAAAHT0/2WWDxtRYzYQ/s1600/Stuart+Prior+mail.jpg
Senast redigerad av 2big4you 2013-12-20 kl. 17:31.
Citera
2013-12-20, 18:07
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Han avskrevs av DCI Redwood under det första "Crimewatch Maddie special" i Oktober 2013.
Även det här är väldigt olyckligt,Polisen lagt mycket vikt vid denna iakttagelse och "Smithman" hamnade lite på sidan av,och denna man har varit "huvudspår" i 6år.
Men som jag sa tidigare så promotar McCann´s denna "Tannerman" fortfarande på sin sida,och webmastern för sidan säger att Team McCann´s har sagt att den ska vara kvar
En positiv nyhet är att deras donationskonto är fryst och enligt uppgift så är det Leicester Polisen som beordrat banken.
Snaran börjar dras åt,blir nog en spännande början på 2014
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2460669/Madeleine-McCann-kidnapping-innocent-British-father-mistaken-key-suspect.html

Bjuckar på lite extra läsning.
Här är E-post meddelandet som skickades internt i "LeicesterPolice" angående resultatet på Maddie´s DNA prov.
http://1.bp.blogspot.com/-D57hFs4RFd4/Uo5brdTZAoI/AAAAAAAAHT0/2WWDxtRYzYQ/s1600/Stuart+Prior+mail.jpg

ok, tack
Citera
2013-12-20, 20:55
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
ok, tack
Lite fortsatta spekulationer angående McCanns frysta donationskonto.
Möjligheten finns att det är stängt med anledning att PJ's nya bevis pekar på att Maddie är död,jag vet inte,men eftersom utredningen är så känslig så ser jag inte som omöjligt att dom har hittat henne och försöker ta reda på vad/vilken som ligger bakom och försöker binda någon till försvinnandet och där av kontaktat Polisen i England för att stoppa kontot.
Som sagt bara en liten känsla.
Senast redigerad av 2big4you 2013-12-20 kl. 21:15.
Citera
2013-12-22, 10:43
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Lite fortsatta spekulationer angående McCanns frysta donationskonto.
Möjligheten finns att det är stängt med anledning att PJ's nya bevis pekar på att Maddie är död,jag vet inte,men eftersom utredningen är så känslig så ser jag inte som omöjligt att dom har hittat henne och försöker ta reda på vad/vilken som ligger bakom och försöker binda någon till försvinnandet och där av kontaktat Polisen i England för att stoppa kontot.
Som sagt bara en liten känsla.

Det hade ju varit fantastiskt, om de hittat kroppen.
Citera
2013-12-22, 14:13
Medlem
Citat:
i polisens film från lägenheten hittas diverse läkemedel och det är inte Alvedon vi pratar om.
Jag brukar inte yttra mig i den här tråden, eftersom jag inte är insatt i fallet. Men vilka läkemedel handlar det om?
Citera
2013-12-22, 21:25
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Jag brukar inte yttra mig i den här tråden, eftersom jag inte är insatt i fallet. Men vilka läkemedel handlar det om?
Titta 1min och 20sek in i filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=akIDiz5Rv_c#t=83

I rapporteringen kring detta finns följande att läsa:
"The police find numerous medicines, which they examine in search of these sedatives that they fear that were given to the children by the McCanns on the night of the 3rd of May.
They also register the side effects caused by the medicines that they find, and verify that the majority of them provoke sleepiness.
They examine as well the drawers, closets, as well as the twins’ room and that no longer sleep in cots but in beds".

Lite bonus:
Här ser ni när och hur McCanns ljuger!
http://www.youtube.com/watch?v=zDuWXZgj16w&feature=youtu.be
Senast redigerad av 2big4you 2013-12-22 kl. 21:49.
Citera
2013-12-22, 23:58
Medlem
Citat:
Titta 1min och 20sek in i filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=akIDiz5Rv_c#t=83

I rapporteringen kring detta finns följande att läsa:
"The police find numerous medicines, which they examine in search of these sedatives that they fear that were given to the children by the McCanns on the night of the 3rd of May.
They also register the side effects caused by the medicines that they find, and verify that the majority of them provoke sleepiness.
They examine as well the drawers, closets, as well as the twins’ room and that no longer sleep in cots but in beds".

Lite bonus:
Här ser ni när och hur McCanns ljuger!
http://www.youtube.com/watch?v=zDuWXZgj16w&feature=youtu.be
Okej, det där är rätt skrämmande.
Men den brittiska pressen är av den konventionella uppfattningen att:

"En mor mördar inte sitt barn. Föräldrar mördar inte sina barn."

Jodå, det händer. Alla varianter inträffar.
Citera
2013-12-23, 01:59
Medlem
JSelwyns avatar
Vem som helst kan mörda om bara den där spärren skulle lossna.
Det är den krassa verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in