Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Tänk på att inte bära några kläder eller ateraljer med Hansas klubbmärke när du besöker St. Pauli-området och vice versa naturligtvis i Rostock. De båda klubbarna älskar inte precis varandra och i båda lägren finns tyvärr idioter till "fans" som inte drar sig för att mucka gräl.

Nej jag vet att man inte ska utmana ödet där. Jag har varit rätt många gånger i de kvarteren genom åren. För många år sedan var jag dock med ett gäng kompisar på "Volksparkstadion" eller AOL-arena, som den hette då, och såg HSV - Hansa. Vi hade vårt hotell på Reeperbahn (Hotel Stern - Bo
inte där) men matchkvällen var Reeperbahn och Grosse Freihet rätt fulla med Hansa-fans som skulle ha roligt på det "ena" eller det "andra" sättet så man behövde inte vara orolig med sin Hansa halsduk den gången. Om jag minns rätt så var även St. Pauli i BL då och spelade borta den dagen och det minskade väl även det risken för sammandrabbningar. Blir väl värre om man ska se en St Pauli match förstås.
Enligt Süddeutsche Zeitung har Schaaf tackat nej till att ta över Hannover......