2013-12-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
De existerar. Räcker det?

http://svenskfotboll.se/landslag/damer/
Nej. Det finns många landslag både i fotboll och andra sporter.
Citera
2013-12-26, 19:44
Medlem
Svinsvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ja, jag tror ingen medelålders, halvfet kontorsryttare någonsin hade bytt ut sitt jobb mot Zlatans om de kunde. Varför skulle de vilja tjäna tre storleksordningar mer om året, gå till historien och få möjlighet att leva ut vilken dröm de än må ha?
Precis, eller få en bil gratis om de har rätt kön.
Citera
2013-12-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Tillgång och efterfrågan. Finns det tillräckligt många som är beredda att betala för att titta på damfotboll så kommer sponsorerna. Om det i nuläget saknas en publik så måste man fråga sig vad man behöver leva upp till för att fylla läktarna.

Jag skulle föreslå att kvinnor börjar spela på mindre planer och med mindre mål. Då kommer det gå fortare och bli mer målchanser vilket i sin tur gör att det blir mer spännande. Göra om själva utformningen av sporten så den anpassas för kvinnors förutsättningar. Kanske spela tre perioder om 30 minuter än två halvlekar om 45 min.

Tänka utanför boxen och gå sin egen väg. Ungefär som Zlatan.

Jag tycket att de skulle spela toppless. Det hade verkligen varit en publiksuccé och tänk vilka reklamintäkter de skulle dra in.

För att inte tala om hur jämställt det skulle vara. Ja, killarna får ju gå toppless så varför får inte tjejerna det?
Citera
2013-12-26, 20:01
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Har alla dessa skitkärringar, mentala krymplingar och analakrobater som skriker sig hesa om Zlatans kritik mot damerna någonsin varit på en match i damallsvenskan? Av publiksnittet att döma verkar det inte riktigt så. Se till att vara med och skapa en attraktiv produkt istället för att prata strunt och skit.

Damfotbollen är sövande tråkig tyvärr och då blir intresset därefter. Precis som när barn eller krymplingar spelar fotboll. Det handlar inte enbart om det rent fysiska utan om teknik, spelsinne och ja. Allt.
Jag anser mig inte vara nån skitkärring, mental krympling eller analakrobat men svarar ändå.. Ja, jag har sett ett 50-100-tal damallsvenska matcher, och trots att kvalitén inte alltid är den bästa så gillar jag det. Varför då? Jo, för att jag tycker damallsvenskan är en hyfsat bra produkt att onanera till.
Citera
2013-12-26, 20:19
Avslutad
Zlatan kanske borde ta att läsa på lite innan han öppnar munnen. Inte så lätt för honom att veta då han aldrig vart där.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ballon_d'Or
Senast redigerad av pe11e 2013-12-26 kl. 21:12.
Citera
2013-12-26, 20:28
Medlem
Det är ju typ som att jämföra en handikappad person med en fullt frisk person.......
Citera
2013-12-26, 20:36
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Visst i Sverige är skillnaden kanske inte enorm. Men ta en titt runt om i världen. Hur tror du det är i Brasilien, Afrika eller Italien t.ex.?
Visst kan det vara så, men nu är det inga utländska spelare som jämförs här och priserna delas inte ut av något utländskt fotbollsförbund.
Citera
2013-12-26, 20:37
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jag tycket att de skulle spela toppless. Det hade verkligen varit en publiksuccé och tänk vilka reklamintäkter de skulle dra in.

För att inte tala om hur jämställt det skulle vara. Ja, killarna får ju gå toppless så varför får inte tjejerna det?

Urusel jämförelse. Att inte ha tröja på sig är straffbart i fotbollen om du inte visste det...
Citera
2013-12-26, 20:52
Medlem
Torshammars avatar
Nu hänger HAT-Expressen ut honom som kvinnohatare, ska Assberg inte besöka honom med ett bollträ.
Citera
2013-12-26, 20:57
Medlem
likearollingstones avatar
Menar ni på fullaste allvar att ni själva inte ser sambandet mellan att det satsas väldigt lite pengar på damfotboll medan det satsas miljontals på herrfotboll, att det i sin tur leder till att damerna kanske inte spelar lika bra?
Citera
2013-12-26, 21:01
Medlem
Lorenzis avatar
Har ihärdigt väntat på den dag då Zlatan blir acceptabel i mina ögon. Tiden är kommen och det kunde inte varit genom ett bättre sätt. Välkommen till mitt hjärta, Zlatan.
Citera
2013-12-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likearollingstone
Menar ni på fullaste allvar att ni själva inte ser sambandet mellan att det satsas väldigt lite pengar på damfotboll medan det satsas miljontals på herrfotboll, att det i sin tur leder till att damerna kanske inte spelar lika bra?

Du är något på spåren här.. Tror att Du har löst gåtan varför damfotbollen är sämre än herrfotbollen, om det skulle satsas lika mycket ekonomiskt på damerna så skulle dom bli lika bra som herrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in