2013-12-26, 20:02
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirtas
Om du visar mig att "betfairtrading" ger mer vinst än min modell så - tro det eller ej - ger jag mig.

Du skrev det så bra själv

"Gjorde en jämförelse mellan den klassiska (och fortfarande allmänt rådande, verkar det som) "betfairmodellen" och "min modell", med samma omsättningskrav men med lite högre odds på betfairmodellen då det är troligt:

Högre odds = mer vinst.
Citera
2013-12-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Jag kan visa det för dig, gå till sidan och läs deras villkor. Svart på vitt. Om du inte kan hitta det så kan jag hjälpa dig men läs villkoren först det kommer göra dig gott.

Ge dig själv, du påstod att det inte fanns ett mönster och du fick ett.Jag tror nog inte det finns miljontals spelare som maxar in pushar allt ggr 2 o degar ut direkt.

Jag håller med dig helt om att man utgår ifrån regler o villkor, det är ursprunget jag haft i varje dialog med dig. Nu påstår du att det inte gäller din modell men vad baserar du det på? har du ngt konkret som du kan länka till eller hänvisa till?

Varsågod

1. Du får gärna visa mig.

2. Jo, det finns det. Så länge omsättningskravet är kvar oddsar spelarna med hög insats, finns liksom inget att vänta på/spara på, eller hur. Du måste förr eller senare spela igenom omsättningskravet för att kunna göra ett uttag ju. Du tror att de reagerar på ett spel på 4000? Även om de reagerar, vad ska de göra (1.)???

3. Jo, det gäller min modell precis som alla andra modeller eller alla andra spel. Men om man inte bryter mot regler eller villkor finns där då inget skäl för sannolik misstanke, har jag försökt förklara rätt länge nu...

Visa mig bara 1. så är jag nöjd. Med denna parentesen. Sen kan vi kanske prata spelmodeller, för nu pallar jag inte diskutera "100 % säkerhet" när alla fattar att det är 100 % säkert PÅ PAPPRET, kanske vi kan kalla det, medan det inte är helt totalsäkert i praktiken... :/
Citera
2013-12-26, 20:21
Medlem
Citat:
Du skrev det så bra själv

"Gjorde en jämförelse mellan den klassiska (och fortfarande allmänt rådande, verkar det som) "betfairmodellen" och "min modell", med samma omsättningskrav men med lite högre odds på betfairmodellen då det är troligt:

Högre odds = mer vinst.

Nu gör du faktiskt bort dig. Betfairmodellen har ju inte samma strategi, har du verkligen inte förstått det? Den tar en bonus i taget.
Senast redigerad av mirtas 2013-12-26 kl. 20:25.
Citera
2013-12-26, 20:39
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
1. Du får gärna visa mig.

Vi kan börja med Unibet, läs punkt 2.3, 4.8 man kan även argumentera för 5.2.3 vilket skulle aktualisera 5.5.3 även om det är en tolkningsfråga (nackdelen är dock att sidan alltid har rätt i tolkningsfrågor

Vi börjar där, så kan vi fortsätta sen.
Citera
2013-12-26, 20:41
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Nu gör du faktiskt bort dig. Betfairmodellen har ju inte samma strategi, har du verkligen inte förstått det? Den tar en bonus i taget.

Vad spelar det för roll om man tar en bonus i taget eller fyra? syftet är väl att få ut så mycket av möjligt av sina bonuspengar? d.v.s "vinna mest" vilket var det du fråga efter.
Citera
2013-12-26, 20:44
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll om man tar en bonus i taget eller fyra? syftet är väl att få ut så mycket av möjligt av sina bonuspengar? d.v.s "vinna mest" vilket var det du fråga efter.

Läs min jämförelse eller kom med motargument istället för frågor så läser jag på unibet så länge.
Citera
2013-12-26, 20:52
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Läs min jämförelse eller kom med motargument istället för frågor så läser jag på unibet så länge.

Finns inte mycket att argumentera för, du skrev "Om du visar mig att "betfairtrading" ger mer vinst än min modell så - tro det eller ej - ger jag mig." vilket jag gjorde med hjälp av dina egna argument. Spelar väl ingen roll alls om det är samma strategi eller ej, men eftersom du väljer att inte motivera varför jag har fel så blir det svårt att gå vidare.
Citera
2013-12-26, 20:56
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Otrohet eller värdetransportrån riskfritt? Ganska otacksam liknelse för min modell, du verkar vara en hejare på riskbedömning... :/

Många som håller på med sånt gör nog planer som är, enligt sig själva, vattentäta. I teorin är det bara göra si och så, ta pengarna, ta bilen dit och dit och sen köra dit och gömma pengarna osv osv. Problemet är ju att det kan bli punktering på bilen och liknande och det måste ju givetvis räknas in i procentrisken.

Min poäng var är att det är väldigt mycket som i teorin är 100% säkert fast när det väl ska utföras så är det inte 100%.

Åter igen, det är inget fel alls på ditt jävla system men det är inte något nytt och att det är 100% säkert är vilseledande och det stämmer inte alls, tyvärr.

"Du" har ett bra system som med största sannolikhet ger hyfsat kunniga personer gratis tusenlappar, förutsatt att de är normalbegåvade och försiktiga varför inte bara lämna det där?
Citera
2013-12-26, 21:00
Medlem
Citat:
Vi kan börja med Unibet, läs punkt 2.3, 4.8 man kan även argumentera för 5.2.3 vilket skulle aktualisera 5.5.3 även om det är en tolkningsfråga (nackdelen är dock att sidan alltid har rätt i tolkningsfrågor

Vi börjar där, så kan vi fortsätta sen.

Ja, du har RÄTT att de kan det. Kanske inte ta ens pengar men stänga av en och betala tillbaka insättning. Men det är fortfarande för osannolikt för att vara en risk. Och fortfarande INTE något man pratar om när man bedömer en spelmodells säkerhet, där pratar man pengar, avkastning i % och säkerhet (alltså RISKEN ATT BLI AV MED INSATSEN, t ex 66,6 = du vinner i två fall av tre. då kan man inte blanda in såna här långsökta exempel) i %. Men detta går inte fram, jag förstår vad du menar men ... tyvärr.

Aldrig heller hört talas om att det hänt en person som inte medvetet försöker fuska... Tycker du man ska gå så här långsökt kanske jag ska skriva 99.998 % teoretiskt säkert? Dessutom gäller detta för andra modeller också så faktum kvarstår. Ska alla skriva 99.998 % säkerhet? Som tur är gör man inte det...

Du hade rätt här men fortfarande fel i stort. Kan vi prata spelsystem, min modell kontra andra?
Citera
2013-12-26, 21:02
Medlem
Citat:
Finns inte mycket att argumentera för, du skrev "Om du visar mig att "betfairtrading" ger mer vinst än min modell så - tro det eller ej - ger jag mig." vilket jag gjorde med hjälp av dina egna argument. Spelar väl ingen roll alls om det är samma strategi eller ej, men eftersom du väljer att inte motivera varför jag har fel så blir det svårt att gå vidare.

Så du menar att eftersom betfair har generellt lite högre odds är det en bättre modell??? Jag förstår varför du undviker att utveckla...
Citera
2013-12-26, 21:08
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ja, du har RÄTT att de kan det. Kanske inte ta ens pengar men stänga av en och betala tillbaka insättning. Men det är fortfarande för osannolikt för att vara en risk. Och fortfarande INTE något man pratar om när man bedömer en spelmodells säkerhet, där pratar man pengar, avkastning i % och säkerhet (alltså RISKEN ATT BLI AV MED INSATSEN, t ex 66,6 = du vinner i två fall av tre. då kan man inte blanda in såna här långsökta exempel) i %. Men detta går inte fram, jag förstår vad du menar men ... tyvärr.

Aldrig heller hört talas om att det hänt en person som inte medvetet försöker fuska... Tycker du man ska gå så här långsökt kanske jag ska skriva 99.998 % teoretiskt säkert? Dessutom gäller detta för andra modeller också så faktum kvarstår. Ska alla skriva 99.998 % säkerhet? Som tur är gör man inte det...

Du hade rätt här men fortfarande fel i stort. Kan vi prata spelsystem, min modell kontra andra?

Åh fan tog bara 3 dagar innan du läste en sidas regler och villkor, men skönt att du äntligen inser att jag vet vad jag pratar om. Jag förstår inte varför du ska envisas med % överhuvudtaget när man inte vet om riskerna.

Citat:
Så du menar att eftersom betfair har generellt lite högre odds är det en bättre modell??? Jag förstår varför du undviker att utveckla...

Nej det jag rakt ut säger är att högre odds leder till högre vinst, du skrev ordagrant ""Om du visar mig att "betfairtrading" ger mer vinst än min modell så - tro det eller ej - ger jag mig."!
Citera
2013-12-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Många som håller på med sånt gör nog planer som är, enligt sig själva, vattentäta. I teorin är det bara göra si och så, ta pengarna, ta bilen dit och dit och sen köra dit och gömma pengarna osv osv. Problemet är ju att det kan bli punktering på bilen och liknande och det måste ju givetvis räknas in i procentrisken.

Min poäng var är att det är väldigt mycket som i teorin är 100% säkert fast när det väl ska utföras så är det inte 100%.

Åter igen, det är inget fel alls på ditt jävla system men det är inte något nytt och att det är 100% säkert är vilseledande och det stämmer inte alls, tyvärr.

"Du" har ett bra system som med största sannolikhet ger hyfsat kunniga personer gratis tusenlappar, förutsatt att de är normalbegåvade och försiktiga varför inte bara lämna det där?

Hade gärna lämnat det där men vill gärna försvara min modell från felaktiga påhopp. Dessutom hade jag gärna utvecklat det till en diskussion om för- och nackdelar med "mitt" och andra system men det verkar inte finnas tillräckligt med självförtroende hos andra för att ge sig in i detta (menar inte dig om du mot förmodan skulle tolka det så). Lite kaxigt men ja, det förefaller ju faktiskt vara så...

Du har ju nu kommit till samma slutsats som jag att det är 100 % säkert men bara i teorin, det är saker som kan gå snett i praktiken. Eller så var det nog hela tiden...
Senast redigerad av mirtas 2013-12-26 kl. 21:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in