2013-12-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är klart att det är patetiskt att svensk media och så många medborgare har noll tolerans mot alla som inte tycker exakt som dem.

Sverige håller på att utvecklas till ett samhälle likt kyrkosamhällena på 1800-talet. Där alla måste tiga och hålla med och lyda prästen. Den som går emot blir omedelbart utesluten.
Och därför måste man säga ja och amen till allt Zlatan säger? För att om Zlatan har talat så är det Sanningen? Ingen får tycka att det är jädrigt onödigt och korkat att uttala sig så om fotbollskollegor?
Citera
2013-12-26, 12:58
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongobob
Bästa jag läst i denna tråden. Sen dom som säger att man ska säga vad man tycker ialla lägen verkar ju inte leva i den verkliga världen där man arbetar för sitt leverbröd,
hade jag sagt vad jag tycker om chefen så hade jag åkt ut direkt, funkar kanske om man arbetar med något där andra människor inte är inblandade.

Ska bli roligt att se kommande pk med landslaget.

Ja precis, man lever inte riktigt i den verkliga världen om man tror att man alltid ska kunna vräka hur sig precis det man vill utan att det blir konsekvenser. Med det sagt tycker jag inte att man bara ska hålla med eller att Zlatan bara skulle instämma med jämförelsen eller diskussionen kring bilen, men man kan säga saker på ett mycket mer välavvägt, genomtänkt och diplomatiskt sätt. Känslomässiga ryggradsreaktioner kommer man sällan långt med i något sammanhang.
Citera
2013-12-26, 13:02
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Och därför måste man säga ja och amen till allt Zlatan säger? För att om Zlatan har talat så är det Sanningen? Ingen får tycka att det är jädrigt onödigt och korkat att uttala sig så om fotbollskollegor?

Zlatan är ett stort svin och media brukar hylla honom förbehållslöst. Det är därför det blir så roligt. När Zlatan för en gångs skull säger sanningen blir han istället totalsågad. Detta är landet tvärtemot.

Zlatan har i princip alltid fel i vanliga fall.
Citera
2013-12-26, 13:04
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Ja precis, man lever inte riktigt i den verkliga världen om man tror att man alltid ska kunna vräka hur sig precis det man vill utan att det blir konsekvenser. Med det sagt tycker jag inte att man bara ska hålla med eller att Zlatan bara skulle instämma med jämförelsen eller diskussionen kring bilen, men man kan säga saker på ett mycket mer välavvägt, genomtänkt och diplomatiskt sätt. Känslomässiga ryggradsreaktioner kommer man sällan långt med i något sammanhang.

Det är väl bara positivt att några enskilda iallafall når en position i samhället där de har verklig yttrandefrihet och slipper oroa sig för vad chefen ska tycka om dem när de uttalar sig? Det är en jäkla tur att det otroligt lågt satta åsiktstaket i det här landet inte omfattar alla, vi behöver dessa som sanningssägare.
Nu kanske inte detta var en speciellt viktig fråga, för mig, som Zlatan uttalade sig i(han ville bara försvara sin lagkramat Anders Svensson från genusmaffians förstörelse av hedringen av Anders. Zlatan växte mycket i mina ögon när han gjorde detta. Få etniska svenskar, även i hans position, hade haft civilkurage nog att göra detta, eftersom vi är så pinsamt konflikträdda. Detta är den bra sidan av invandringen vi såg idag, den som vågar stå upp för andra människor man bryr sig om och som även våga bryta mot alla de fiktiva åsiktstabun som vår konsensuskultur satt upp och som förstör alla möjligheter till debatt och diskussion om svårare ämnen.

Jag tycker det är otroligt hedersvärt av Zlatan att han är redo att stå upp för en vän på det här sättet, trots att även han kan räkna ut vad reaktionen blir i ankdammen Sverige på att någon dristar sig till att tala sanning när det är tänkt att alla ska buga, bocka och böja sig för etablissemangets åsiktsdirektiv. Där alla ska låtsas att det är rätt och riktigt damfotbollen ska jämställas med herrfotbollen.
Senast redigerad av Sockerpappan 2013-12-26 kl. 13:11.
Citera
2013-12-26, 13:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Zlatan kan inte längre vara en frontfigur för den s.k "lyckade mångkulturen". Ett otroligt bakslag för mediekåren.
Nejdå, det här blåser över.
Zlatan är för viktig som symbol för den trevliga invandringen för att offras för att några kärringar blir ledsna.

I den postmodena offer-kortleken så trumfar invandrare alltid över kvinnor.

Men visst är det underhållande att se alla skitnödigt nervösa PK-idioter som inte vet vilket ben doim skall stå på här. Bergsturken Özz stöttade instinktivt Zlatan, men fick sedan göra en pudel.

Det lär bli mer sådant nu när Zlatan lyckats slå näzan på spiken.
Citera
2013-12-26, 13:06
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Jag tror Zlatan skiter fullständigt i om han skapar tjafs och konflikter i Sverige. Han säger som sagt vad han vill, det brinner till i huvudet på folk som dig, och ni skapar konflikten.

Om han nu skulle ha aspbergers kan ni ju bara skylla på detta. Varför ens bli sura över ett uttalande från en kille med aspbergers?

Uppenbarligen struntar han själv inte i hela debatten med tanke på hans egna känslomässiga reaktioner kring den.
Citera
2013-12-26, 13:07
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Så att...? Varför måste man uttala sig om hur skitdåliga man tycker andra är i så fall? Är inte alla redan medvetna om att Landslagsspelarna är bättre än de småungar som inte platsar i Allsvenskan?

Blir man själv bättre av att andra är värdelösa? Kan man inte uppmuntra andra bara för att de inte är lika duktiga som man själv är? Vad är poängen?
Om en reporter ställer dVad tycker du att man ska svara på en så korkad fråga då?[/b]
Citera
2013-12-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Det är väl bara positivt att några enskilda iallafall når en position i samhället där de har verklig yttrandefrihet och slipper oroa sig för vad chefen ska tycka om dem när de uttalar sig? Det är en jäkla tur att det otroligt lågt satta åsiktstaket i det här landet inte omfattar alla, vi behöver dessa som sanningssägare.
Nu kanske inte detta var en speciellt viktig fråga, för mig, som Zlatan uttalade sig i(han ville bara försvara sin lagkramat Anders Svensson från genusmaffians förstörelse av hedringen av Anders. Zlatan växte mycket i mina ögon när han gjorde detta.

Jag tycker det är otroligt hedersvärt av Zlatan att han är redo att stå upp för en vän på det här sättet, trots att även han kan räkna ut vad reaktionen blir i ankdammen Sverige på att någon dristar sig till att tala sanning när det är tänkt att alla ska buga, bocka och böja sig för etablissemangets åsiktsdirektiv.
Men alla ska anse att det som Zlatan säger är Sanningen och buga och bocka när han säger nåt?
Citera
2013-12-26, 13:11
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Nu kanske inte detta var en speciellt viktig fråga, för mig, som Zlatan uttalade sig i(han ville bara försvara sin lagkramat Anders Svensson från genusmaffians förstörelse av hedringen av Anders. Zlatan växte mycket i mina ögon när han gjorde detta.

Jag tycker det är otroligt hedersvärt av Zlatan att han är redo att stå upp för en vän på det här sättet, trots att även han kan räkna ut vad reaktionen blir i ankdammen Sverige på att någon dristar sig till att tala sanning när det är tänkt att alla ska buga, bocka och böja sig för etablissemangets åsiktsdirektiv.

I sakfrågan kring debatten om bilen och Anders Svensson håller jag med Zlatan och jag tycker absolut att rättvisetjafset som uppstod efter att Svensson fick bilen förtjänar kritik, men man kan göra det på ett betydligt mer konstruktivt och sansat sätt än att bara vräka ur sig en massa saker i affekt.
Citera
2013-12-26, 13:16
Medlem
smguld88s avatar
Varför jämföra herrfotboll med damfotboll? 2 helt skilda sporter. Tekniken och farten i spelet är ojämförbar. Att bli framgångsrik inom damfotboll är ju ganska enkelt jämfört med herrfotbollen. Lite skillnad på konkurrensen! Att han vill ge bort en cykel med sin autograf på kanske var lite väl kaxigt. Men är man kung Zlatan så är man! Han säger saker som bara han kan säga pga sin storhet. Inte alltid så genomtänkt och svenskt!
Citera
2013-12-26, 13:18
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Men alla ska anse att det som Zlatan säger är Sanningen och buga och bocka när han säger nåt?

nej. Du får självklart diskutera och tycka precis vad du vill.

Åsiktsförtrycket i det här landet utövas främst genom media, det är de som vanligen tar på sig rollen som inkvisatorer så fort någon utan anonymitet bryter mot det heliga pk. Nu har de ju även börjat försöka sätta dit alla som har mage att tycka annorlunda ens när de gör det anonymt...

Nu kan de inte göra det mot Zlatan, vilket är uppfriskande. Han lär inte göra en pudel, som alla andra gör, bara för att åsiktsmaffian inom media angriper honom.
Det verkar inte ens som att de kommer försöka. Men hade han varit nästan vem som helst förutom Zlatan, så hade inkvisatorerna i media startat ett drev som inte hade lagt sig förrän personen antingen pudlat eller fått sitt liv förstört.

Därför är jag jätteglad, att en man som Zlatan, någon de inte kan röra, sätter genustramsarna på plats. Och han gör det för att försvara sin lagkamrat. Hedersvärt.
Senast redigerad av Sockerpappan 2013-12-26 kl. 13:33.
Citera
2013-12-26, 13:18
Medlem
Citat:

Du ser världen i gott och ont precis som prästerna på 1800-talet. Därför är det naturligt att det enda som finns i din värld är att kraftigt fördöma eller att jubla och applådera.

Han svarade på en fråga. Varför bry sig över huvud taget? Det blir patetiskt att "Vi gillar olika"-folket alltid är de som går i taket för olikheter och ska markera att alla måste tycka som dem.

Det där med olika är givetvis struntprat om du nu inte redan förstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in