2013-12-26, 12:36
Medlem
Bongobobs avatar
Zlatan gjorde självmål, kommer bli roligt att se framtida pk. För en man med stort ego så är det svårt att finna någon kändis som verkar mer obekväm och osäker inför kamrorna.
Citera
2013-12-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Det roliga är ju att pressen alltid gullat med honom när han han svinar förut. Thomas Mattsson gullar dock fortfarande med honom och kallar detta "busigt". Men nu har Zlatan gått över "pk-gränsen" i ett väldigt "viktigt" ämne. Då är det läge att offra zlatko. Om man ska kritisera någon så bör man kritisera de reportrar som ställt dessa frågor. Om man inte tål svaret ska man inte heller ställa frågan.
Men vem har "offrat" nån? Bara för att hans uttalande diskuteras? Skulle hans uttalanden inte ens få kommenteras?
Citera
2013-12-26, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Men vem har "offrat" nån? Bara för att hans uttalande diskuteras? Skulle hans uttalanden inte ens få kommenteras?

Zlatan kan inte längre vara en frontfigur för den s.k "lyckade mångkulturen". Ett otroligt bakslag för mediekåren.

Vem tar över? Aregawi?
Citera
2013-12-26, 12:44
Medlem
Bongobobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
De flesta människor har vett nog och tillräckligt med social kompetens att inse att det inte går att säga precis vad man tycker och tänker i alla sammanhang och att man ibland måste välja sina ord väl för att inte skapa onödiga konflikter och onödigt tjafs. En i min bekantskapskrets med Aspergers och diverse andra diagnoser säger alltid vad han tycker och tänker rätt ut och medan jag kan tycka att det är rätt intressant och befriande ibland skapar det onekligen ofta allmänt konstiga situationer.
Är man en känd person och dessutom förebild för en massa unga människor som Zlatan är tycker jag att man borde ha bättre koll och känsla för vad som är ok och inte i olika sammanhang. Om man inte vill skapa en massa onödigt tjafs och tråkig stämning eller lider av Aspergers eller liknande vill säga.

Bästa jag läst i denna tråden. Sen dom som säger att man ska säga vad man tycker ialla lägen verkar ju inte leva i den verkliga världen där man arbetar för sitt leverbröd,
hade jag sagt vad jag tycker om chefen så hade jag åkt ut direkt, funkar kanske om man arbetar med något där andra människor inte är inblandade.

Ska bli roligt att se kommande pk med landslaget.
Citera
2013-12-26, 12:44
Medlem
Citat:
Är man en känd person och dessutom förebild för en massa unga människor som Zlatan är tycker jag att man borde ha bättre koll och känsla för vad som är ok och inte i olika sammanhang. Om man inte vill skapa en massa onödigt tjafs och tråkig stämning eller lider av Aspergers eller liknande vill säga.

Du är indoktrinerad. Just i sin roll som förebild är det viktigt att han vågar stå för att damfotboll är skräp.

Som sagt leder inte detta till någon dålig stämning bland herrlandslaget. Det är möjligt att det gör det bland damlandslaget men vem bryr sig om dem?
Citera
2013-12-26, 12:47
Medlem
selusts avatar
Citat:
De flesta människor har vett nog och tillräckligt med social kompetens att inse att det inte går att säga precis vad man tycker och tänker i alla sammanhang och att man ibland måste välja sina ord väl för att inte skapa onödiga konflikter och onödigt tjafs. En i min bekantskapskrets med Aspergers och diverse andra diagnoser säger alltid vad han tycker och tänker rätt ut och medan jag kan tycka att det är rätt intressant och befriande ibland skapar det onekligen ofta allmänt konstiga situationer.

Jag tror Zlatan skiter fullständigt i om han skapar tjafs och konflikter i Sverige. Han säger som sagt vad han vill, det brinner till i huvudet på folk som dig, och ni skapar konflikten.

Om han nu skulle ha aspbergers kan ni ju bara skylla på detta. Varför ens bli sura över ett uttalande från en kille med aspbergers?
Citera
2013-12-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola

Det är klart att det är patetiskt att svensk media och så många medborgare har noll tolerans mot alla som inte tycker exakt som dem.

Sverige håller på att utvecklas till ett samhälle likt kyrkosamhällena på 1800-talet. Där alla måste tiga och hålla med och lyda prästen. Den som går emot blir omedelbart utesluten.
Citera
2013-12-26, 12:50
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
För att män och kvinnor inte har samma fysiska förutsättningar och kan således inte jämföras med varandra. Punkt.

Hur bra man är, hur högt en prestation bör värderas måste alltid ställas i relation till något. Damfotbollsspelare konkurrerar med varandra medan detsamma gäller herrfotbollsspelare. Är inte detta så oerhört, förbannat självklart? Den som är bäst i världen på damsidan är bäst i världen och detsamma gäller för herrar. Dvs den enda vettiga och rättvisa jämförelsen man kan göra är att säga att världens bästa damfotbollsspelare är lika bra som världens bästa herrfotbollsspelare eftersom de spelar i olika ligor.

Det enda som skulle tala för att herrfotbollsspelares prestationer bör värderas högre är för att fler män världen över utöver sporten, därav hårdnar konkurrensen. Att ställa damfotbollslag mot herrfotbollslag blir bara en sned jämförelse.

Hävdar inte att damfotbollen bör, av princip, få lika mycket mediautrymme som herrfotbollen. Men de jämförelser som många gör här i tråden (bl.a. damerna som förlorade mot AIKs ungdomslag) är naiva och i vissa fall rätt dumma.

Det jag menar är att damfotbollen är på en sådan dagisnivå att den inte förtjänar medialt utrymme. Det är inte en bra produkt, och du kan hitta bättre fotboll på Stora Mossens IP en vanlig lördagskväll under juni månad.

Att jag tog upp matchen mot AIKs pojklag var för att visa på hur dålig damfotbollen är.

Mäns prestationer ska värderas högre på grund av att den tekniska och fysiska kvaliteten är så oerhört mycket högre.
Citera
2013-12-26, 12:51
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:

NONSENS!
Citera
2013-12-26, 12:53
Medlem
För en gång skull håller jag med stortruten Zlatan
Citera
2013-12-26, 12:55
Medlem
dwgs avatar
Tjejer kan inte spela boll.

Vi gör så här ställ Damlanslaget mot random P15
vinner damerna så kan tidningarna forsätta skriva om dom. torskar dom
så skriver dom inte en enda rad på 1000år om skiten.
Citera
2013-12-26, 12:55
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
En idrottsman får öppet påstå att hans motståndare suger så länge motståndarna i fråga är män. Det är liksom inget särskilt med det. Men för idrottsmannen att säga att motståndaren suger i jämförelse bara för att motståndaren är en idrottskvinna har vi nu sett kan leda till riktigt naiva och utomordentligt fåniga reaktioner hos vissa ...

Dessa "reaktioner" missgynnar, snarare än tvärt om, idrottskvinnor.

Grattis till alla "damernas (självutnämnda) vita riddare" där ute!

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det där är en rätt vanlig (och ful) retorik, att det skulle vara sexistiskt att säga att något är sexistiskt. Det stämmer naturligtvis inte. Att peka ut ett problem betyder inte att man legitimerar problemet, bara att man erkänner det.

Det Dr.Necessitas pekar på är ert beteende, där ni inte tillåter att något negativt sägs om damfotboll,(men aldrig reagerar om liknande saker sägs om andra manliga spelare) visar er egna syn på damfotboll verkligen är.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ungefär samma sak med ateism och religion. Det är inte intolerant att inte tolerera intolerans, trots att många religionsförsvarare gärna använder det som ett argument för att ateister är lika goda kålsupare...

Eh jo, det är intolerant att inte tolera intolerans.
Att du och några till hävdar motsatsen är bara ert sätt att ursäkta inför er själva varför ni lägger en sån massa energi på att bekämpa andra människors rätt att uttrycka sina tankar och att leva som de själva vill.
Senast redigerad av Sockerpappan 2013-12-26 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in