Citat:
Ursprungligen postat av
HerrP
Har inte Zlatan öppnat en egen mediakanal också? Men visst är det spännande att en enda man kan påverka de största tidningarna så otroligt mycket att cheferna personligen måste böna för att han skall prata med dem. Humor på stor nivå.
Hela mediacirkusen är konstig om man verkligen tänker igenom den. Mycket handlar om medias självbild och vilka personer man vill ha med i cirkusen.
Vad skulle egentligen hända ifall media ignorerade Zlatans åsikt i frågan?
Han skulle förmedla den på sin sida, men sen då?
Skulle det vara i hans intresse att ta upp frågan lite då och då?
Nej våra världsstjärnor och media lever i en skruvad symbios.
Media kan välja att ta upp andra frågor, om de ville.
Tänk efter hur vi matas om hur den och den idrottaren har bytt klubb ,med en ny fantasi lön. So what, egentligen.
Tänk tanken att media istället på daglig basis började skriva om den ena forskaren efter den andre vilka framsteg de gjorde.
Visserligen svårare eftersom mycket är hemligt.
Det media sysslar med är bara skådebröd åt folket.