2013-12-25, 18:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Lat psykopat - en underbar benämning tycker jag som passar in på KJ, han är definitivt Lat men försöker nog mer spela kall psykopat, en roll som definitivt gick åt skogen eftersom han var Lat nog att slarva med bevis etc. Psykopat, nja, kanske något han önskar han vore vid det här laget, han lider nog all helvetes kval. Kanske inte direkt för VB men för att hans loja, lekfulla värld förstörts av han själv, en konsekvens han aldrig räknade med.
Han är snarare en bortskämd, överbeskyddad pojkspoling som gjort ett riktigt ordentligt bus när föräldrarna försvann från stan några dagar. En pojke som inte kan skilja verklighet och lek, som aldrig lärt sig vad konsekvens betyder utan utvecklat en lat strategi för att slippa allt otäckt och jobbigt. Så att säga en Lat Psykopat där verklighet och lek möts och blir en konsekvens.........
Bra benämning MBoduine!!!

Ja, han är en bortskämd spoling som aldrig behövt göra rätt för sig eller ta konsekvenserna av vad han hittills ställt till med - men den tiden är över nu.

God fortsättning på julen önskar jag dig och övriga i tråden !
Citera
2013-12-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, han är en bortskämd spoling som aldrig behövt göra rätt för sig eller ta konsekvenserna av vad han hittills ställt till med - men den tiden är över nu.

God fortsättning på julen önskar jag dig och övriga i tråden !
Ja man väntar med spänning vad som ska hända med lill-killen KJ. Den RPU-handlingen hade man gärna lagt vantarna på
Vad jag funderar på är "förstår" han verkligen vad han har gjort? Har han slagit i huvudet någon gång - vilket blivit liten hjärnskada? Finns det en fysisk förklaring till varför det slog slint? Mao, har han ett förståndshandikapp som är dolt.....? (ren spekulation) Hm.. bryderierna upphör liksom aldrig. Man vill så gärna ha en förklaring som går att ta på. Varför mördades VB?

God fortsättning på dig med och alla andra goa, glada postare!!!
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-25 kl. 19:20.
Citera
2013-12-25, 19:26
Medlem
Gordon9s avatar
Men ni som känner KJ sedan tidigare. Är han en kapabel person eller inte. Du Moa-Tove tror jag har redovisat att han gick i OBS-klass och hade hade svårigheter (minns inte riktigt vad). Samtidigt har han presterat nivå 7 av 10 på ngn form av begåvningstest.
Citera
2013-12-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon9
Men ni som känner KJ sedan tidigare. Är han en kapabel person eller inte. Du Moa-Tove tror jag har redovisat att han gick i OBS-klass och hade hade svårigheter (minns inte riktigt vad). Samtidigt har han presterat nivå 7 av 10 på ngn form av begåvningstest.
Nej det är inte jag som berättat om obs-klass. Men jag har läst det i tråden. Jag känner inte KJ personligen.
Man kan ha högt IQ trots att man är funktions-, förståndshandikappad.
Och lågt EQ vilket jag antar att KJ har. (ett mått på en individs förmåga att förhålla sig till egna och andras känslor)
Citera
2013-12-25, 19:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon9

Kan vara att KJ maskerar "formen" för att komma lindrigt undan, dvs att han väljer den väg som erbjuder minst motstånd - men tar fram det som behövs när det gäller något han är intresserad av. Det lyckades dock inte vid mönstringen, vilket jag tror blev ett bittert bakslag för "Commander" Johansson. A major setback ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-25 kl. 19:46.
Citera
2013-12-25, 19:55
Medlem
Citat:
Hur kommer du till slutsatsen "mycket aggressiva stickdödande" ? Dödsprocessen bedömdes av rättsmedicin ha varit ett utdraget lidande, och det tyder väl snarare på motsatsen till mycket aggressivt - dvs utstuderat och i någon mening återhållsamt, eftersom avsikten tycks ha varit att tortera VB och därför hållit henne vid liv ganska länge.

Jag skulle kunna radda upp ett tiotal liknande försök från din sida att skapa en trådsanning kring "utdraget lidande". Men läs rapporten (FUP s 420) och var och en kan se att detta bara är feberfantasier från en sjuk hjärna - nämligen din egen.
Citera
2013-12-25, 20:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Jag skulle kunna radda upp ett tiotal liknande försök från din sida att skapa en trådsanning kring "utdraget lidande". Men läs rapporten (FUP s 420) och var och en kan se att detta bara är feberfantasier från en sjuk hjärna - nämligen din egen.

Nu ger jag inte mycket för FUP, det är ett ofullständigt hafsverk precis som utredningen i sin helhet ger intryck av. Vatchareeya plågades oerhört innan hon avled, tycker väldigt mkt talar för detta.
Citera
2013-12-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Fängelse lär det inte bli för KJ. Det vore ytterst märkligt.

Psykvård med särskild utskrivningsprövning är iaf vad jag tycker borde bli för denne kille har definitivt inte alla hästar i stallet och enligt mitt förmenande en person som samhället måste skyddas från. Ge han typ 14 år och ute efter 2/3 delar vore in björntjänst mot samhället för han måste bli varse i huvet vad han gjort och ett fängelsestraff ger inte den möjligheten, han vore lika farlig den dag man släpper ut honom från cellen. Han måste ut ur bubblan annars så är det bara att hålla honom inlåst för tid och evighet.

Det är övertygande bevisning för TR och blir det även för HR om han nu vill släpa dit fallet, han kan ha vilken advokat han vill för det kommer inte att ändra hans skuld, det är otvetydig, han har mördat och skändat VB och därför skall han inte vara i frihet.

Sen att trådmedlemmar gör allt för att hålla igång tråden med det mest vansinniga mordkomplotter som inte ens finns i deckarvärlden och bara häller salt i såren för de närmaste vare sig det är VB's nära eller KJ's nära eller annan utpekad person som har på ett tidigt stadium avförts från utredningen och givetvis inte är skyldig till mord/styckning.. endast och kan vara ytterst olämpligt i roll som tränare och gift familjefar.. haft VB som KK.

Edit: Kan tillägga att jag har uppfattningen att lärare/ledare/tränare aldrig skall ha något utöver själva utbildningen/lärandet kontakt med sina adepter/elever för det kan leda till oegentligheter, misstänksamhet och det skall en person med ledarfunktion tillse att sådant aldrig sker. Klar distans utan att det uppfattas som negativt från adepten/eleven, det får aldrig bli en beroendeställning i något avseende.
En bra ledare frataniserar aldrig med sina elever utan är just ledare och inget annat.
Där har en person totalt falerat i utredningen och lär få betala ett högt pris för det.
Senast redigerad av ToZon 2013-12-25 kl. 22:28.
Citera
2013-12-25, 22:06
Medlem
Citat:
Nu ger jag inte mycket för FUP, det är ett ofullständigt hafsverk precis som utredningen i sin helhet ger intryck av. Vatchareeya plågades oerhört innan hon avled, tycker väldigt mkt talar för detta.

Vad grundar du på att FUP är ett hastverk.. det är den inte och ej heller utredningen, den är väldigt omfattande och t.ex. att ca 900 personer har hörts i ärendet talar för att polis har lagt ner oerhörd energi att lösa fallet. Det är genomfört av väldigt kompetenta personer från åklagare ner till enskild förhörsledare i alla dessa förhör som genomförts. Länskrim norrbotten med gott understöd av rikskrim har borrat djupt i fallet och funnit förövaren och han inväntar dom efter RPU. Polisen har följt utredningsbibeln som ledstjärna och lyckats få fast mördaren, kan inte bli bättre utifrån ett jäkligt svårt utgångsläge med många bollar i luften och massor med frågetecken inledningsvis.

Men du är ju inte känd på i denna tråd att ha särskilt begåvade poster så jag höjer inte på ögonbrynen för den skull, jag däremot lider med VB's mor o styvfar, KJ's närmaste och även med utpekad person som skulle vara möjlig mördare men det är inte denne person. Det finns inte ett uns av bevis att så skulle vara fallet och polis avförde personen också helt följdriktigt då man fick radarvarning på den nu kille som kommer få dom inom kort.
Citera
2013-12-26, 00:22
Medlem
Citat:

Ja, det är just det: du "tycker" en massa. Kan du ge oss dina belägg för t ex denna åsikt så att det går att föra en vettig diskussion om den?
Citera
2013-12-26, 00:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vad grundar du på att FUP är ett hastverk.. det är den inte och ej heller utredningen, den är väldigt omfattande och t.ex. att ca 900 personer har hörts i ärendet talar för att polis har lagt ner oerhörd energi att lösa fallet. Det är genomfört av väldigt kompetenta personer från åklagare ner till enskild förhörsledare i alla dessa förhör som genomförts. Länskrim norrbotten med gott understöd av rikskrim har borrat djupt i fallet och funnit förövaren och han inväntar dom efter RPU. Polisen har följt utredningsbibeln som ledstjärna och lyckats få fast mördaren, kan inte bli bättre utifrån ett jäkligt svårt utgångsläge med många bollar i luften och massor med frågetecken inledningsvis.

Men du är ju inte känd på i denna tråd att ha särskilt begåvade poster så jag höjer inte på ögonbrynen för den skull, jag däremot lider med VB's mor o styvfar, KJ's närmaste och även med utpekad person som skulle vara möjlig mördare men det är inte denne person. Det finns inte ett uns av bevis att så skulle vara fallet och polis avförde personen också helt följdriktigt då man fick radarvarning på den nu kille som kommer få dom inom kort.

Utredningen av MB var inte tillräckligt grundlig som jag ser det, man tappade intresset för MB i samma ögonblick som man fick korn på KJ, och det var för tidigt. Åtminstone borde samtliga utrymmen inklusive bilar som karatetränaren ägde eller hade tillgång till undersökts med samma noggrannhet som KJ:s.

Nu ska vi vara klara över att en person inte är oskyldig bara för att utredande poliser inte lyckats hitta några bevis.

Ja, killen som sitter kommer att få sin dom inom kort, men den kommer att överklagas och slutligen avgöras i högre instans. Vi får avvakta RPU - samt vad advokat Forssberg har att komma med, överraskningarnas tid är inte förbi, ännu är det här inte över.
Citera
2013-12-26, 00:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Ja, det är just det: du "tycker" en massa. Kan du ge oss dina belägg för t ex denna åsikt så att det går att föra en vettig diskussion om den?

Om du avvaktar hovrättsdomen så kan du ju stämma av det jag tror och har postat om, mot den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in