2013-12-25, 00:43
Medlem
Är han fortfarande häktad eller har han blivit dömd?.

Hoppas på livstid och lite uppläxning av Jackie Arklöv
Citera
2013-12-25, 00:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friida112
Är han fortfarande häktad eller har han blivit dömd?.

Hoppas på livstid och lite uppläxning av Jackie Arklöv
Han är häktad.
Citera
2013-12-25, 00:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det här har tagits upp flera gånger i tråden, men vi får väl ta det igen för nytillkomna läsare som man brukar säga: Det här är med all sannolikhet inte något fall som kommer att ge livstid. Först ändrade HD praxis genom att dra upp en mer restriktiv linje för när livstid ska anses befogat. Sen kom lagändringen med nya straffsatser för mord på upp till 18 års fängelse. Tanken bakom den är att många som tidigare fått livstid ska få tidsbegränsade straff, men längre än de 10 år som var max tidigare.

Inte mycket tyder på att det här skulle kunna bli livstid, trots de makabra detaljerna. Som jämförelse fick Elin Krantz mördare 16 års fängelse och en man som brutalt högg ner sin fd sambo framför ögonen på deras gemensamma barn ute på gatan fick inte heller livstid.

Det tror jag är en "lekmannabedömning" som möjligen besannas i tingsrätten men inte i hovrätten där jag i så fall förväntar mig en straffskärpning. Gärningspersonerna har visat omänsklig grymhet mot sitt offer och det utdragna lidande som Vatchareeya kan antas ha utsatts för innan hon avled kvalificerar med råge gärningspersonerna för livstids fängelse. Därför har jag svårt att se att någon annan påföljd än livstids fängelse kan komma i fråga.
Citera
2013-12-25, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det tror jag är en "lekmannabedömning" som möjligen besannas i tingsrätten men inte i hovrätten där jag i så fall förväntar mig en straffskärpning. Gärningspersonerna har visat omänsklig grymhet mot sitt offer och det utdragna lidande som Vatchareeya kan antas ha utsatts för innan hon avled kvalificerar med råge gärningspersonerna för livstids fängelse. Därför har jag svårt att se att någon annan påföljd än livstids fängelse kan komma i fråga.
Håller
med helt och hållet, offrets lidande på Carolin Stenvall-nivå. Dödsstraff nr 1-----
då det inte existerar här i landet finns ju igt eg alt till livstid. Har svårt att se ngt annat
fall som=grymmare än detta, däremot många på samma nivå typ Åmsele, Appojaure e.t.c !
Citera
2013-12-25, 03:32
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Håller
med helt och hållet, offrets lidande på Carolin Stenvall-nivå. Dödsstraff nr 1-----
då det inte existerar här i landet finns ju igt eg alt till livstid. Har svårt att se ngt annat
fall som=grymmare än detta, däremot många på samma nivå typ Åmsele, Appojaure e.t.c !

Ja appujaure är ju ett exempel att lära sig av, vem är dömd för det?

Men straffpåföljd för KJ gissar jag på beror på vad PRUn kommer fram till. Intressant att dom behöver mer tid. Kanske han är frisk som en nötkärna... Han verkar inte så jäkla pjupp borta i alla fall. pjupp.

Men jag kan ju pjupp ha fel åxå pjupp.
Citera
2013-12-25, 11:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Ja appujaure är ju ett exempel att lära sig av, vem är dömd för det?

Men straffpåföljd för KJ gissar jag på beror på vad PRUn kommer fram till. Intressant att dom behöver mer tid. Kanske han är frisk som en nötkärna... Han verkar inte så jäkla pjupp borta i alla fall. pjupp.

Men jag kan ju pjupp ha fel åxå pjupp.

Iförd kamouflagekläder och gasmask när han tankar bilen drar ju osvikligt på honom töntstämpel, att han är ett bisarrt ufo kände de flesta i Boden till redan innan, och det hastigt påkomna självskadebeteendet som ingen tidigare hade observerat ger en indikation på att KJ kan vara en skådespelarbegåvning. Nej, KJ är inte psykiskt sjuk, han är en lat psykopat, van att föräldrarna sopar upp efter honom. Någon slags bokstavskombination har han säkert, men psykopati dominerar. Förmodar att RPU landar i detta.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-25 kl. 11:34.
Citera
2013-12-25, 11:45
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Iförd kamouflagekläder och gasmask när han tankar bilen drar ju osvikligt på honom töntstämpel, att han är ett bisarrt ufo kände de flesta i Boden till redan innan, och det hastigt påkomna självskadebeteendet som ingen tidigare hade observerat ger en indikation på att KJ kan vara en skådespelarbegåvning. Nej, KJ är inte psykiskt sjuk, han är en lat psykopat, van att föräldrarna sopar upp efter honom. Någon slags bokstavskombination har han säkert, men psykopati dominerar. Förmodar att RPU landar i detta.

"Lat psykopat"
Jag önskar att det blir just den formuleringen i en kommande dom.
I uppsjön av lekmannabedömningar tror jag detta bäst beskriver KJs mentala status.
Jag är fortfarande övertygad om att delar av familjen även i detta fall städat upp efter honom på ett eller annat sätt.
Citera
2013-12-25, 15:39
Medlem
Citat:

Först blir du indignerad när du ställs mot väggen, men nu återkommer du direkt med dina älskade fantasier igen, fortfarande helt utan belägg. Det känns som du vill skapa trådsanningar kring 1. utdraget lidande (flera dagar har du hävdat tidigare) med tortyrliknande inslag. 2. Flera gärningsmän (gärna MB,AN och KJ i samarbete!) vid detta tillfälle.

Låt oss då bara konstatera att båda dessa idéer är just bara dina egna sjuka påfund och att det inte uttrycks något stöd för dem i FUP, vare sig i rättsläkarundersökningen eller i åklagarnas framställan.
Citera
2013-12-25, 15:48
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Först blir du indignerad när du ställs mot väggen, men nu återkommer du direkt med dina älskade fantasier igen, fortfarande helt utan belägg. Det känns som du vill skapa trådsanningar kring 1. utdraget lidande (flera dagar har du hävdat tidigare) med tortyrliknande inslag. 2. Flera gärningsmän (gärna MB,AN och KJ i samarbete!) vid detta tillfälle.

Låt oss då bara konstatera att båda dessa idéer är just bara dina egna sjuka påfund och att det inte uttrycks något stöd för dem i FUP, vare sig i rättsläkarundersökningen eller i åklagarnas framställan.

Fängelse lär det inte bli för KJ. Det vore ytterst märkligt.
Citera
2013-12-25, 16:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun

Emotser datum och tidpunkt när jag skrivit om flera dagar med tortyrliknande inslag. Kan du inte detta hittar du ju bara på.

Förstår du inte att KJ haft medhjälpare i det här har du varken läst hans svar i förhör eller besitter grad av tankeförmåga som jag skulle godkänna. Så låt oss, både du och jag, konstatera att du är en genuin dumskalle.
Citera
2013-12-25, 16:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Fängelse lär det inte bli för KJ. Det vore ytterst märkligt.

KJ och övriga inblandade (det finns sådana) är kvalificerade för livstids fängelse. Allt annat vore en sensation.
Citera
2013-12-25, 18:47
Medlem
Citat:
Lat psykopat - en underbar benämning tycker jag som passar in på KJ, han är definitivt Lat men försöker nog mer spela kall psykopat, en roll som definitivt gick åt skogen eftersom han var Lat nog att slarva med bevis etc. Psykopat, nja, kanske något han önskar han vore vid det här laget, han lider nog all helvetes kval. Kanske inte direkt för VB men för att hans loja, lekfulla värld förstörts av han själv, en konsekvens han aldrig räknade med.
Han är snarare en bortskämd, överbeskyddad pojkspoling som gjort ett riktigt ordentligt bus när föräldrarna försvann från stan några dagar. En pojke som inte kan skilja verklighet och lek, som aldrig lärt sig vad konsekvens betyder utan utvecklat en lat strategi för att slippa allt otäckt och jobbigt. Så att säga en Lat Psykopat där verklighet och lek möts och blir en konsekvens.........
Bra benämning MBoduine!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in