2013-12-25, 21:48
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z3ndium
Mitt fetade.
SVT har i uppdag att aktivt verka för att stärka "könsdiskriminerade sporter", eller om det heter att verka för jämställdehet mellan könen i de olika sporterna. Alltså, SVT har i uppdrag att ge oproportionerligt mycket utrymme för damfotbollen. Så jag vill argumentera för och delar din åsikt.

Är det sant? Låter ju helt absurt! Kulturmarxismen är ett betydligt större hot än nynazismen...
Citera
2013-12-25, 21:51
Bannlyst
1 det är inget fel pa damfotboll
2 löjligt av damspelare att kräva lika mycket uppmärksamhet tv tid osv som männen
3 vill damerna ha denna uppmärksamhet far de sälja produkten sa att de far mer folk pa matcherna än herrarna, damtennissen brukar ju tas upp som exempel
4 zlatan har rätt at det är perverst att jämföra honom anders svensson mfl med en damspelare
Citera
2013-12-25, 21:56
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
I vilka andra sporter ställs dumma frågor som den Zlatan fick om Lotta?
Fick Stefan Holm den gällande Kajsa Bergkvist? Usain Bolt om Shelly-Ann Fraser-Pryce?
Är det bara i Sverige journalister är så korkade?!? Börjar nästan misstänka det.
Citera
2013-12-25, 22:00
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Det bästa är jubelidioterna som på riktigt går i livet och tror att kvinnors fysiska förutsättningar är för att män har spelat fotboll längre

Men som vanligt så förnekar PK-ismen, och feministerna som dyrkar den, logik och vetenskap. Precis som all annan religion alltid gör.

Den dagen damlandslaget inte förlorar på Solna AIKs p19 med en man mer på planen eller när det laget som vunnit damerna Champions League inte förlorar mot ett p-15 lag (UIK förlorade mot ett p-15 lag från Umeå med 9-0 om jag inte minns fel efter att UIK vunnit dam CL) då kan man börja fundera på att ge damerna liiiiiiite cred.
Citera
2013-12-25, 22:04
Medlem
likeets avatar
Hatar när man jämför kvinnor och män, kan inte alla bara fatta att män är lite bättre än kvinnor?
det kvinnor är bra på finns inte utrymme i media så enkelt är det bara, men ni är underbara varelser ändå trots att ni alltid är nr2.
Citera
2013-12-25, 22:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
S
Twitterfeminster och andra idioter måste vara jordens mest
ängsliga och skitnödiga människor.
Det måste vara jobbigt att företräda åsikter som är så extremt bräckliga att man tvunget måste tysta alla avvikande uppfattningar för att inte hela korthuset skall falla samman.

Det känns dock lite onödigt att bersturken gjorde avbön. För vi det här laget vet dom flesta att blattar trumfar kvinnor varje gång i den postmoderna kortleken.
Citera
2013-12-25, 22:07
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Absolut, män är generellt bättre än kvinnor på i stort sett all idrott. Det betyder ju dock inte att killar är "bättre" i någon sorts mer allmän betydelse. Och framförallt så är antagligen killarna som skribenten påstår hävdar det, ändå inte själva bättre än elitlagens kvinnliga spelare...

Vad gäller pengarna är jag inte insatt men om det inte redan är så så tycker jag att kvinnor ska få chansen att spela i de "riktiga" lagen där de "riktiga" pengarna finns på lika villkor som männen. Dvs är de bra nog att spela i landslaget etc så ska de få göra det oavsett kön. Är de inte bra nog får de se sig bortsorterade på samma sätt som alla män som inte är bra nog.

Om jag läser din andra del rätt så menar du att män och kvinnor ska spela i samma ''system'' så att säga? Att om det finns kvinnor som är bra nog för herrlandslaget ska dom spela där?
Problemet med det är att alla kvinnor som är landslagsbra i damsammanhang skulle få spela i korpen. Dom skulle alltså få betala för att få spela istället för att få betalt som dom dom som spelar i damallsvenskan trots allt får.
Det existerar inte ett kvinnligt fotbollsproffs som skulle ha en chans i dom två högsta divisionerna i nån herrliga i hela världen. Dessutom så skulle dom fåtal kvinnor som kanske skulle få spela i nån division under toppen bli skadade med tanke på hur pass mycket snabbare och mer fysisk herrfotboll är.
Citera
Medlem
Split-eds avatar
Jag fattar inte fotboll, tycker det är en av de tråkigaste, fånigaste löjligaste sporten med dom mesigaste idrottarna..

Men, jag uppskattar att idrottarna är duktiga, absolut. Oxh med det här uttalandet, så uppmärlsammade och till och med skrattade jag till åt det. Hatten av, även om det kan analyseras till döds om han har "rätt" eller inte
Citera
Bannlyst
en liten grej bara peter northug som e en norsk skidakare brukar jämföras med zlatan och e de ngt som e pinsamt sa e de det. tror damfotbollen har betydligt fler aktiva än längdakare http://www.dn.se/sport/fotboll/johan-esk-tack-for-zlatan-och-petter/
Citera
2013-12-25, 22:21
Medlem
housemusiclovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Lotta Schelin 2008:

http://www.expressen.se/debatt/sluta-jamfora-damfotboll-med-herrfotboll/

PRECIS!!!
"Sluta jämföra damfotboll med herrfotboll"
Alltså borde Anders Svensson få sin jävla bil och damerna ska hålla käften? Alltså har Zlatan rätt? Lotta Schelin säger ju det själv.
Citera
2013-12-25, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
I vilka andra sporter ställs dumma frågor som den Zlatan fick om Lotta?
Fick Stefan Holm den gällande Kajsa Bergkvist? Usain Bolt om Shelly-Ann Fraser-Pryce?
Är det bara i Sverige journalister är så korkade?!? Börjar nästan misstänka det.

Det beror antagligen på att andra damidrottare uppträder i samma evenemang som herrarna i TV sändningar och fullsatta läktare. Det gäller även tennis, utförsåkning mm.
Borde inte de svenska hockeytjejerna jämföras med Sedinarna, Alfredsson.
Kanske det finns någon tjej som borde hyllas som Foppa eller Sundin?
Citera
2013-12-25, 22:27
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det beror antagligen på att andra damidrottare uppträder i samma evenemang som herrarna i TV sändningar och fullsatta läktare. Det gäller även tennis, utförsåkning mm.
Borde inte de svenska hockeytjejerna jämföras med Sedinarna, Alfredsson.
Kanske det finns någon tjej som borde hyllas som Foppa eller Sundin?
Har man en attraktiv produkt som drar publik, intäkter osv, behöver man inte ens uppträda tillsammans med herarrarna. Damfotbollen är ingen attraktiv produkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in