2013-12-25, 16:30
Medlem
Studsbolls avatar
Zlatan är Zlatan och Zlatan har dessutom rätt! Skönt att höra att han fortfarande säger allt utan att censurera sig själv som många andra stora stjärnor gör för att vara nog pk.
Citera
2013-12-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Och då kan vi låta företagen själva bestämma vilka dom vill ge en bil i reklamsyfte. Om man inte tycker att Sjögran ger tillräckligt mycket reklam för vad en bil är värd så ger man inte henne någon bil. Det finns mängder med stora kvinnliga stjärnor som blir överösta med gåvor i reklamsyfte. Uppenbarligen ger inte Sjögran samma effekt som dessa stjärnor och då borde feministerna bara sitta tysta och hålla käften.

Jag har aldrig förespråkat att någon ska tvinga företag att ge bort bilar.

Däremot så anser jag att vi har yttrandefrihet så att alla som vill säga vilka som de tycker ska få bilar ska få säga det.

Vem är Sjögran?

Du är alltså för censur? Är det så jag ska uppfatta dig?
Citera
2013-12-25, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det finns endast 2 kändisar i Sverige som gör och säger vad fan dom vill och dom flesta låter dom vara då dom vet att dessa 2 män skiter fullständigt i vad pkpöbeln säger.
Och det är Zlatan och Persbrandt.

Det finns biologiska förklaringar för detta.

Zlatan och Persbrandt är typiskt macho, "alfa-hanar" som går sin egna väg och skiter i andras åsikter. PK-mobben och kvinnor VET att dessa 2 herrar ser sig själv som högre än dom och behöver dom inte, således blir kvinnorna kåta och flyttar fokus bort från dessa negativa uttalanden och männen av pk-mobben känner att deras beta-status inte går att jämföra med alfahannarna.
Citera
2013-12-25, 16:32
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det finns endast 2 kändisar i Sverige som gör och säger vad fan dom vill och dom flesta låter dom vara då dom vet att dessa 2 män skiter fullständigt i vad pkpöbeln säger.
Och det är Zlatan och Persbrandt.

Bert Karlsson, Ian Wachtmeister, Ulf Brunnberg, Kent Ekeroth och Kjell Bergqvist då?

Anledningen till att Zlatan kan säga vad han vill är att han inte är beroende av pressen utan att de är beroende av honom. Om han hade varit beroende av dem för att få fortsätta tjäna sina miljoner så hade han förmodligen inte sagt halv sju.
Citera
2013-12-25, 16:33
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Det som jag finner intressant i detta är hur medierna kommer ta ställning. Eller snarare skribenterna som följer Zlatan. Det är knappast en hemlighet att Aftonbladet med flera mer eller mindre lever på Zlatans framgångar. Till den nivå där AB:s chefredaktör och sportchef var nere i Italien och slickade hans arsle för att Zlatan skulle häva sin bojkott mot tidningen.

I dagsläget har man två anställda kvinnor som t.o.m bor i Paris och skriver om Zlatan på heltid. Två kvinnor som båda ganska nyligen även skriver krönikor om samhällsämnen. Krönikor som nära nog, uteslutande har handlat om feminism eller problemet med näthat kvinnor får ta emot. Man har även ett par manliga högprofilerade skribenter vars texter lika ofta handlar om samhällsproblem, rasism och feminism från ställen de besökt, som det handlar om just fotboll. Skribenter som alla skrek sig stumma över den här bilaffären till Anders Svensson.

Med tanke på alla moralkakor man fått sig till livs från dessa skribenter genom åren så vore inget annat än att alla säger upp sig, alternativt vägrar skriva om Zlatan från och med nu, vad som bör ske om man vill behålla lite trovärdighet.

Nu får det bekännas färg. Zlatan har bojkottat en tidning för en skämt-kontaktannons tidigare. Får han kritik för detta uttalande lär nästa bojkott komma som ett brev på posten. Zlatan är inte beroende av media längre. Media är beroende av Zlatan för att behålla sina läsare.

Mitt tips är att pengarna vinner denna gång. Locket på. Låtsas som det regnar.

Håller med om allt i detta välskrivna inlägg. Det här var en riktig smäll på käften på de självupptagna fullblodsfeministerna Wegerup och Fränden som lever på skoluppsatser om Zlatan.

Det blir nog mycket låtsasregn över Paris närmaste tiden...
Citera
2013-12-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag har aldrig förespråkat att någon ska tvinga företag att ge bort bilar.

Däremot så anser jag att vi har yttrandefrihet så att alla som vill säga vilka som de tycker ska få bilar ska få säga det.

Vem är Sjögran?

Du är alltså för censur? Är det så jag ska uppfatta dig?

Nej, jag är inte för censur. Jag använder min(tillsvidare) yttrandefrihet för kritisera feminister och deras eviga gnäll över skitsaker. Jag tycker alla feminister som suttit bredvid en man i tunnelbanan som haft benen lite för mycket isär borde få en bil av staten som plåster på såren för traumat det råkat ut för.
Citera
2013-12-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
För när Anders Svensson ställer upp så tjänar förbundet pengar. När Sjögran ställer upp för att åka på en liten semester med damlaget kostar hon förbundet pengar. Herrarna som ställer upp gratis tar även stora risker med svåra skador som i värsta fall kan förstöra hela karriären som leder till mångmiljonförluster. Tomas Brolin fick sin karriär förstörd när han skadade sig i landslaget t.ex. Damerna spelar utan tempo och närkontakt som kan ge svåra skador, och om de mot all förmodan skadar sig så kan de fortsätta jobba på ICA utan att ekonomin tar skada.

Så Svenska Fotbollsförbundet vill egentligen inte ha några damer som bara kostar pengar och inte tillför nåt, är det så bilen till Svensson men inte Sjögran ska tolkas?

Du finner inget att kritisera i ett sådant budskap?
Citera
2013-12-25, 16:41
Medlem
Bra sagt av zlatan man naturligtvis kommer detta att försvinna från debatten fortare än den kvinnliga, svarta löparens negativa uttalande om homosexualitet, alternativt kommer kritiken att vinklas bort från zlatan och mot vita män i allmänhet istället....kanske rent av det var den fruktansvärda och strukturella rasismen i sverige som orsakade detta...?
Senast redigerad av evanderross 2013-12-25 kl. 16:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Så Svenska Fotbollsförbundet vill egentligen inte ha några damer som bara kostar pengar och inte tillför nåt, är det så bilen till Svensson men inte Sjögran ska tolkas?

Du finner inget att kritisera i ett sådant budskap?

Förbundet vill att damerna ska börja dra in lite pengar istället för att ta pengar från herrfotbollen. Förbundet vill även att damerna håller käft med sitt gnäll om att få bilar tills de börjar visa någon form av ekonomisk vinst för förbundet.
Citera
Medlem
rawsezxs avatar
Som flera redan påpekat på ett eller annat sätt, Zlatan behöver inte Sverige, men Sverige behöver Zlatan.

Mycket anmärkningsvärt att det ens skrivs något om detta i media öht.
Citera
2013-12-25, 16:42
Medlem
Avtackning för lång och trogen tjänst. Givetvis bör då arbetsgivaren ge samma gåva till både dam/herr annars blir det märkligt. Varför Zlatan känner sig förnedrad av att jämföras med Lotta förstår jag inte. Om inte Lotta är värd att nämnas i samma andetag som Zlatan, vilken idrottare är det då, finns det någon?
Citera
2013-12-25, 16:43
Medlem
Kan man tänka sig att PK-härdsmältan når sitt klimax då programmet "Kung Z" börjar sändas strax efter 19 på TV4 idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in