2013-12-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Så varför inte tacka Sjögran som ställt upp många många fler gånger? Är hon för dålig för att tacka?

Ja.

Du kan ställa upp för Grönhögens Juniorkorplag varje dag i trettio år på ideell basis, och du kommer lik förbannat inte att få någon bil. Det är mer troligt att du får ta emot skit från missnöjda föräldrar som klagar över att det regnade på matchen så att telningens nya skor blev leriga.

Sverige är fullt av människor som gör fantastiska insatser utan att få några bilar, eller någon nämnvärd uppskattning överhuvudtaget. Däribland många kvinnor. Det är de riktiga hjältarna. Jag har förbaskat svårt att tycka synd om söndercurlade fotbollsstjärnor som klagar för att de inte fått någon bil, och dessutom inser att de kan spela ut offerkortet för att få lite medial uppmärksamhet för sin sak. Tvi vale.
Citera
2013-12-25, 16:21
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Wegerup skrev så sent som igår en hyllningsartikel till Zlatan.

Och Zlatan, han fortsätter att gå sin egen väg och hela tiden överraska oss, skaka om oss.

En sak kan man inte ta ifrån Wegerup, och det är timingen!
Citera
Medlem
SlurpareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongobob
Min respekt och beundran för min idol Zlatte försvann idag. Varför göra ett utalande som splittrar och utesluter istället för att inkludera? Helt onödvändigt att sparka neråt på dom som inte har det så fett från början.

Ska jag vara ärlig så tror jag inte han bryr sig ett skit. Zlatan är uppvuxen utanför samhället, och har antagligen levt utanför det hela livet.

Han har gått från botten som fattig förortsgrabb till toppen som en av världens bästa fotbollsspelare. Bara se dokumentären så ser man hur alla andra negga ner han när han började komma upp sig. Han är inte skyldig någon någonting, gillar man inte hans åsikt så behöver man ju inte lyssna.
Citera
Medlem
Drinis avatar
"Vi lägger ner lika mycket tid som dom"
Ja jag kan också lägga ner 8 timmar om dagen på fotboll, men jag kommer fortfarande vara skittråkig att titta på och inte fan skulle jag kräva att bli uppmärksammad lika mycket som Zlatan.
Citera
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Nja, Zlatan och Persbrandt används av journalister för att sälja tidningar.

Vad menar du med att de flesta låter dem vara? Att så många inte bryr sig om vad de dillar om?
Att feminister vet om att det inte går att påverka dessa herrar, så dom slipper undan lätt.
Hade persbrandt gått ut och sagt att damfotboll suger utav helvete så hade ingen bloggfeminist med ett få undantag brytt sig.
Citera
2013-12-25, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Ja.

Du kan ställa upp för Grönhögens Juniorkorplag varje dag i trettio år på ideell basis, och du kommer lik förbannat inte att få någon bil. Det är mer troligt att du får ta emot skit från missnöjda föräldrar som klagar över att det regnade på matchen så att telningens nya skor blev leriga.

Sverige är fullt av människor som gör fantastiska insatser utan att få några bilar, eller någon nämnvärd uppskattning överhuvudtaget. Däribland många kvinnor. Det är de riktiga hjältarna. Jag har förbaskat svårt att tycka synd om söndercurlade fotbollsstjärnor som klagar för att de inte fått någon bil, och dessutom inser att de kan spela ut offerkortet för att få lite medial uppmärksamhet för sin sak. Tvi vale.

Kan du väl få tycka.

Bilar delas dock ut för att göra reklam för bilmärket. Vill folk att kvinnor ska få bilar får de nog också bilar.

De som delar ut bilar gör det inte för att de tycker synd om någon. Tror du verkligen det?
Citera
2013-12-25, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Att feminister vet om att det inte går att påverka dessa herrar, så dom slipper undan lätt.
Hade persbrandt gått ut och sagt att damfotboll suger utav helvete så hade ingen bloggfeminist med ett få undantag brytt sig.

Ja, jag har inte den blekaste aning om hur feminister fungerar och tänker.

Är du också feminist? Infiltratör? Eller hur vet du?
Citera
2013-12-25, 16:23
Medlem
Damacys avatar
Klassisk "damage control" på Sportbladets redaktion nu. Först skriver man en artikel om Zlatans intervju, där får han medhåll av i princip samtliga i kommentatorsfältet, då skriver man en till artikel och ger den större plats på hemsidan där Zlatan får "hård kritk" av diverse "kändisar". Därefter tog man bort kommentarsfunktionen helt på den första artikeln. Gissningsvis så kommer det här bli en liten följetong i några dagar nu.

Kul att någon visar lite ryggrad. Skönt att det var Zlatan som kom med uttalandet också, han kommer inte att göra en pudel.
Senast redigerad av Damacy 2013-12-25 kl. 16:26.
Citera
2013-12-25, 16:24
Medlem
Scythians avatar
Damfotboll är ett sandkorn i en öken som kallas herrfotboll. Det går inte att jämföras. Kvinnor är fysiskt underlägsna män, och det kan inte ett par sketna journalister ändra på. Herrsport kommer alltid vara ofantligt mycket mer populärt och bättre än damsport, därför att det är där man verkligen kan tänja på de fysiska gränserna. Det är verklig kraft.
Citera
2013-12-25, 16:28
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Jo, men bilar delas ut för att göra reklam för bilarna. De vill att fler ska köpa just detta märke.

Upptäcker de nu att många bryr sig om att damerna inte får någon bil och blir upprörda så får de dålig reklam. Kanske de då ändrar sig och ger en dam en bil också.

Tomas Brolin eller Svenssons skador skiter de nog faktiskt i rätt bra. De vill sälja bilar.
Ja, men vad tror de tjänar på att ge en bil till en helt ointressant och talanglös människa, när de har så många andra mediaintressanta personer i världens största sport.

Du kan väl på fullaste allvar inte tro att sponsorer tänker så här: vi har fått tillstånd att skänka produkter till idrottsutövare inom denna sporten. Ska vi ge dem till damerna, där en opartisk klack och noll mediaintresset bedrivs? Eller till herrarna, där biljetterna går åt som smör och all världens media rapportera varenda händelse?

Skulle man ge det till en damerna, har man tur om det nämns på en utav damernas moderklubben Facebooksida.
Citera
2013-12-25, 16:28
Medlem
Citat:
Jo, men bilar delas ut för att göra reklam för bilarna. De vill att fler ska köpa just detta märke.

Upptäcker de nu att många bryr sig om att damerna inte får någon bil och blir upprörda så får de dålig reklam. Kanske de då ändrar sig och ger en dam en bil också.

Tomas Brolin eller Svenssons skador skiter de nog faktiskt i rätt bra. De vill sälja bilar.

Och då kan vi låta företagen själva bestämma vilka dom vill ge en bil i reklamsyfte. Om man inte tycker att Sjögran ger tillräckligt mycket reklam för vad en bil är värd så ger man inte henne någon bil. Det finns mängder med stora kvinnliga stjärnor som blir överösta med gåvor i reklamsyfte. Uppenbarligen ger inte Sjögran samma effekt som dessa stjärnor och då borde feministerna bara sitta tysta och hålla käften.
Citera
2013-12-25, 16:30
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scythian
Damfotboll är ett sandkorn i en öken som kallas herrfotboll. Det går inte att jämföras. Kvinnor är fysiskt underlägsna män, och det kan inte ett par sketna journalister ändra på. Herrsport kommer alltid vara ofantligt mycket mer populärt och bättre än damsport, därför att det är där man verkligen kan tänja på de fysiska gränserna. Det är verklig kraft.

Just i fotboll är det dock extra tydligt hur mycket bättre männen är än kvinnor. I många idrotter kan jag tycka det finns ett underhållningsvärde att se damer och även imponeras av dem, tex i gymnastik, skidor,friidrott osv, även om de naturligtvis är sämre än männen även där. Men i de flesta lagsporter är det så pinsamt dåligt att jag inte ens med bästa vilja kan finna det kul att se på.
När jag ser damerna spela fotboll känner jag att jag själv hade gjort det nästan lika bra, så känner jag aldrig när jag ser någon kvinna i världseliten springa 100 meter eller spela golf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in