Citat:
Ursprungligen postat av
rogerk
Då verkar vi inte besöka samma salonger i alla fall. Jag skulle aldrig kalla dem jag besöker för renodlade bordeller.
Har du hört talas om "Stockholms innerstad"?

Nja, skämt och sido, vi ska inte dra alla över en kam. Det finns många seriösa innanför tullarna också, samt en del bordeller utanför också.
Bordellvibben som man ska vara uppmärksam på är, och nu gör jag exemplet övertydligt, när stället är fullt av unga snygga tjejer som ofta lagt in silikon, fixat läpparna etc och de har ingen aning om hur man masserar utan kvickt vill börja sälja tjänster. Verkar de även gå efter en intern prislista så är det vedertaget på stället och inte bara tjejen som vill tjäna lite extra. De går även inför att sälja på mer avancerade tjänster, tex skippar ens förfrågan "massage here too?" samtidigt som de klappar på paketet utan istället går direkt på "you want boom boom?" eller säger att man kan köpa "everything you want".
Nej dessa ställen undviker jag också helst då allt spänningsmoment är borta och precis som Bulten påpekar nedan också så saknas samspelet utan allt skyndas på för att de snabbt ska kunna ta sig an en ny kund. Fast vill man bara ha ett snabbt skjut eller leva ut någon fantasi så får man själv göra valet om man går till ett av dessa ställen eller ringer en eskort. Det är upp till var och en, som man brukar säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bulten-i-Bo
... Det finns salonger som kan betecknas bordeller, där får du redan efter någon minut en lista på tjänster. Samtliga i salongen erbjuder fullservice till samtliga kunder.
Inget samspel mellan kund och massös, inget stopp vid HJ etc. Detta är ett faktum.
Nu frekventerar jag inte den typen av salonger, men jag har ramlat på någon av misstag i öppningskedet och hört ganska mycket om dem. Så vitt jag vet finns det ingen organiserad brottslighet bakom. Det här är givetvis baserat på det(lilla?) jag vet, ingen sanning.
Vid ett tillfälle blev jag varnad om en numera nedlagd salong som fick suspekta personer till ägare och att tjejerna inte fick mer än det de lyckades tjäna ihop i rummen. Det var spanvarning på den och salongen är som sagt borta nu.
När det rör sig om att ägarinnan själv är en av de unga tjejerna som kanske även fortfarande tar hand om kunder handlar det inte om organiserad brottslighet utan om ren pengakåthet från mamsans och tjejernas sida. Massöserna kommer hit ett halvår eller så och tjänar ihop rejält och sticker hem. En del träffar en snubbe som fortsätter försörja dem så de stannar. Hörde om en tjej som hade flera svenska pojkvänner samtidigt som hon drog in fina pengar från salongen. Säga vad man vill, men många av tjejerna har koll på hur man drar in maximalt i plånboken.
Salonger som drivs av en äldre kvinna som verkligen kan massera och som gör en tuppruskning på sin höjd kan vi klassa som ytterst säkra från allt vad bordellverksamhet och organiserad brottslighet heter.
Lycka till där ute!