Citat:
Ursprungligen postat av
Fettsugning
Nu får du nog ursäkta mig men Josefsson är väl ändå en av de få riktiga journalister vi har i Sverige. Han har i vart fall förstått det journalistiska uppdraget till skillnad från ungefär 99% av Sveriges journalistkår.
Två mot en, jag håller med Bulten! Det finns få personer på tv som gör mig så förbannad som Josefsson. Han är klart övervärderad.
Annars har du nog rätt ang svamp underlivet...
Edit: T ex att ha dold kamera i väskan och lura politiker att vara privata, kallar inte jag journalistik (moderata valstugor, Björn Rosengren S ang Norge som lydstat). En politiker ska inte dömas efter vad han säger privat, utan efter vad han säger och gör som politiker. Finns det någon som på allvar tror att Josefsson själv är helt ren i tankar och åsikter??? Om inte folk har rätt att vara privata, så finns det ingen att sätta på en politisk post. Vi är alla människor med fel och brister.
OnT. Ang Bultens inlägg om hur det kan se ut vad gäller ekonomi i salongerna. Jag har tänkt många gånger på detta med tvättmaskiner, tvättmedel, varmvatten i duschar, värmefläktar etc. Det måste bli skapliga elräkningar och annat som ska betalas.
Nu har jag för första gången fått betala för att duscha på salong: 50 kr!!! En ganska ny salong som jag inte besökt tidigare, men med två erfarna och farliga medelålders massörskarinnor som delar på det hela. Efter skön HE kom hon med ett kärl med vatten och började tvätta mig. Jag hade sett på tmg att det skulle finnas dusch och dessutom luktade det surt när hon började blaska ner mig (återanvänt tvättvatten? Skulle inte förvåna mig).
Jag frågade efter duschmöjligheter. Ja, om du betalar 50 kr... Valet var inte svårt med tanke på den sura lukten. Fy fan!
Samma stad veckan innan. En trevlig salong som tappat sin två massörskor och som därmed satt mamasan på pottan. Nu får hon slita med massagen själv och dessutom städar hon på fm för att klara sig ekonomiskt. Jag kom dit för en massage och för att se om hon var lika försigkommen som sina forna undersåtar.
Jag visades till bädden (med de forna äventyren). Där låg en stor badhanduk som skydd mot överdraget. Den var slarvigt utlagd och det syntes att den s a s varit legad på redan. Väluppfostrad (och dum, hmm...) som jag är, svalde jag anmärkningen och la mig snällt ner. Äh, vafan!
När vändningen exekverats, steg en äcklig odör upp från mig och handduk. Jag hade värmt upp den skitiga handduken (tillsammans med oljefukt) och nu låg stanken tung i luften. Det blev en grundlig dusch efter massagen. Naturligtvis tänkte hon ekonomiskt när hon inte bytte till en ren handuk mellan kunderna. Den där äckliga trasan hade nog haft flera gubbar på besök hos sig.
Jag går såklart inte tillbaka dit igen.